VW Multivan je rozměrný, bezpečný i krásný

01. září 2003, 00:00 - KAREL NOVÝ, auta@profit.cz
01. září 2003, 00:00

ELEGANTNÍ, PROSTORNÝ I BEZPEČNÝ JE VOLKSWAGEN MULTIVAN. VŮZ, U JEHOŽ NĚKTERÝCH ČÁSTÍ LZE MLUVIT O ÚROVNI LIMUZÍNY. ZVLÁŠTNÍ POZORNOST ZASLOUŽÍ VÝKONNÝ PĚTIVÁLCOVÝ DIESEL A ZVLÁŠTNÍ DISPLAY KLIMATIZACE I PRO PASAŽÉRY.

Značka reaguje na poptávku po pasažérských velkoprostorových vozech

ELEGANTNÍ, PROSTORNÝ I BEZPEČNÝ JE VOLKSWAGEN MULTIVAN. VŮZ, U JEHOŽ NĚKTERÝCH ČÁSTÍ LZE MLUVIT O ÚROVNI LIMUZÍNY. ZVLÁŠTNÍ POZORNOST ZASLOUŽÍ VÝKONNÝ PĚTIVÁLCOVÝ DIESEL A ZVLÁŠTNÍ DISPLAY KLIMATIZACE I PRO PASAŽÉRY.

VW Multivan přišel na trh jako odraz trendu pomalu (ale jistě) odcházejících rozpaků cestovat velkoprostorovými automobily. Zvenku je Multivan kompaktní vůz s výraznou maskou. Větší jsou i výrazné světlomety a tovární znak uprostřed mřížky chladiče. Boky vozu mají nejnutnější hrany jen kolem dveří a podobně splývavé je i zadní ohromné víko zavazadlového prostoru. V interiéru si cestující mohou naplno užít 5,3 metru krychlového prostoru, velmi příjemně ergonomických sedadel a výhod pohodlného nastupování druhými posuvnými dveřmi. Řidič má k dispozici volant s příjemně silným věncem a na palubní desce jen nezbytnou sadu přístrojů. Vévodí jí středový displej s nejdůležitějšími upozorněními a informacemi o režimu jízdy. Trochu zvykat si bude každý šofér na „kosmicky“ krátkou řadicí páku zasazenou do levé části středové konzoly. Natáhnout se ze sedadla musí řidič jen při ovládání rádia. Přední dvojice sedadel je otočná. Pro všechna sedadla platí, že je u nich k dispozici čtecí lampička a samostatný výdech klimatizace. Pokud je vůz vybaven elektronickou klimatizační jednotkou, mohou být displej a samostatné ovládání umístěny i u sedadel druhé řady. Komfort letecké dopravy evokuje tlumené (ale účinné) osvětlení nástupního schůdku. Dekorativní prvky v interiéry nabízí Multivan buď v hliníkovém, nebo kořenovicovém provedení. Ani v jednom případě nejde ale o velké nevkusné plochy, spíše jen o citlivé doplňky. Z jízdních vlastností vozu cestující nejrychleji postřehnou nehlučnost jízdy. Přestože je podvozek naladěný na mírně tvrdší stupeň, nepříjemných rázů z nerovností se do interiéru přenese minimálně. V nabídce motorů je zlatým středem pětiválcový diesel 2.5 TDI. S výkonem 96 kW a především velmi dobře nastavenou šestistupňovou převodovkou nabízí při rozjezdu opatrnost a sílu a při pátém a šestém stupni rychlé ekonomické dálniční cestování. V městském režimu je pětiválec trochu žíznivější. Pasivní bezpečnost zajišťuje kompletní sada elektronických systémů: ABS, EDS, ASR ESP a brzdový asistent. Pro případ kolize má Multivan ve výbavě trojici airbagů pro každé přední sedadlo a hlavový airbag pro místa ve druhé i třetí řadě.

JAK NA DPH?

Prodejce předpokládá, že většina vozů se bude prodávat s odpočtem daně. A to v obou úřady dosud tolerovaných kategoriích. K doptání by měla být i varianta s přepážkou oddělující zavazadlový prostor od kokpitu pro cestující. Podle dostupných informací by se pořízení a montáž tohoto doplňku měly pohybovat mezi 20-30 tisíci korunami.

NA CO TO AUTO JE?

Rozměrný, praktický i luxusní zároveň je VW Multivan. Přestože jde o pasažérskou dodávku, vyrovná se výbavou a pohodlím limuzíně. Má ovšem několik důležitých věcí navíc: prostor, objemnější zavazadlový prostor, posuvné druhé dveře. To vše určuje Multivan do role vozu doplňujícího limuzínový servis vozu pro vyšší klientelu například hotelů, vozidla obsluhujícího školící střediska bank a podobně.

+ KLADY

+ maximální míra pohodlí

+ prostor

+ velmi vitální motory

+ vysoká míra bezpečnosti

- ZÁPORY

- obtížnější parkování

- úzké loketní opěrky

- hodně hluboko ruční brzda

- vzdálené ovládání audia

Zvláštní pozornost zaslouží: stolek pro cestující v druhé a třetí řadě

TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA

VW Multivan 2,5 TDI

Obsah motoru 2461ccm

Počet válců 5

Max. výkon 96 kW

Točivý moment 340 Nm

Maximální rychlost 168 km/h

Zrychlení z 0 na 100 15,3 s

Převodovka 6-manuální

Spotřeba ve městě 10,5 l/100km

Spotřeba na dálnici 6,7 l/100km

Spotřeba průměrná 8,0 l/100km

Provozní hmotnost 2300 kg

Délka 4890 mm

Šířka 1904 mm

Výška 1944 mm

Zavazadlový prostor až 4800 cm3

Objem nádrže 80 l

Cena 1 006 000 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let…
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Technologie
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Windows 10 Insider Preview build 16296 opravuje drobné chyby. Pozor na jazykové balíčky
Cnews FM: Náhrada za reklamy a podivné počty Microsoftu [podcast]
GPU Vega 11 by mohlo mít 2048 shaderů, AMD s ním prý chystá Radeony RX Vega 32 a 28
Intel prý chystá už i dvoujádrové Kaby Lake-X, extrémní Core i3 pro platformu X299
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít