VW Golf očekává nový model, ale i "starý" slouží dobře

09. června 2003, 00:00 - Připravil Karel Nový, auta@profit.cz
09. června 2003, 00:00

Menší kombi těží z technické nesmrtelnosti i za cenu vyšší cenyNa podzim se ukáže na novém podvozku úplně nový VW Golf. Ten původní se ale stále dobře prodává, a to i přes fakt, že prodejci žádnou zvláštní výprodejovou akci nechystají.Očekávání nové generace vozu překvapivě nijak zvlášť zatím nedokázalo ublížit prodejnosti dosluhujícího Golfu.

Menší kombi těží z technické nesmrtelnosti i za cenu vyšší ceny

Na podzim se ukáže na novém podvozku úplně nový VW Golf. Ten původní se ale stále dobře prodává, a to i přes fakt, že prodejci žádnou zvláštní výprodejovou akci nechystají.

Očekávání nové generace vozu překvapivě nijak zvlášť zatím nedokázalo ublížit prodejnosti dosluhujícího Golfu. Ačkoliv zvlášť německý odborný tisk žije očekávanou premiérou velmi intenzivně, stále i zde je ale zároveň poukazováno na užitnost končící verze. I když na českém trhu se prodává kratší Golf lépe než kombi, „odpočtová“ varianta navrací i vagonu atraktivitu. Menší vůz sice mírně pokulhává za současnou nejmodernější světovou produkcí prostorem na zadních sedadlech, přesto na předních místech má posádka příjemné pohodlí. Klasická přístrojová deska a všechny ovládací prvky prozrazují unifikaci v rámci koncernu. Golf bude do posledního dechu dosluhující generace nabízet kompletní třináctipoložkovou nabídku motorů a převodovek ve čtyřech stupních výbavy. Výhodou u menšího auta je provoz i s malolitrážními agregáty, aniž by to lehkému autu ubralo jakkoliv dramaticky na pružnosti. Naopak skoro zbytečná se zdá nejsilnější motorizace 1,9 TDI 4Motion s výkonem 96kW a šestistupňovou převodovkou, která sice nabízí úžasnou dynamiku jízdy, ale malý automobil hodně prodražuje. Klidnými jízdními vlastnostmi zaujme Golf každého „příměstského“ řidiče.

Technické parametry a cena

VW Golf Variant 1,6 l

Obsah motoru 1598 ccm

Počet válců 4

Max. výkon 77 kW

Točivý moment 148 Nm

Maximální rychlost 192 km/h

Zrychlení z 0 na 100 11,9 s

Převodovka 5 - manuální

Spotřeba ve městě 9,5 l/100 km

Spotřeba na dálnici 5,7 l/100 km

Spotřeba průměrná 7,1 l/100 km

Provozní hmotnost není uvedena

Délka 4397 mm

Šířka 1735 mm

Výška 1485 mm

Zavazadlový prostor 460/1470 l

Objem nádrže 55 l

Cena Kč 528 300

Hodnocení

+ KLADY

* Dostupnost ceny

* Technická životnost

* Vysoká pasivní bezpečnost

* Výběr ze sedmi motorů

* 13 verzí k odpočtu DPH

- ZÁPORY

* Dražší značkový servis

* Vyšší práh kufru

* Menší prostor vzadu

* Momentální doprodej modelu

* Dražší náhradní díly

Zvláštní pozornost zaslouží: obratnost při parkování a technická nesmrtelnost při průměrně dobrém zacházení

Jak na DPH

Jedna ze dvou přepážek do zavazadlového prostoru udělá i z VW Golfu Variant „osobní automobil montážní“. Krom mříže ale VW dodává i bezpečnostní fólie na zadní boční okna. Kompletní materiál i montáž by neměl nikde přesáhnout osmnáct tisíc korun. Pro uchycení zvláštní montážní výbavy slouží záchytná oka v zavazadlovém prostoru. Přepážka je dobře demontovatelná.

Na co to auto je?

Malý šikovný vůz, který sice neuveze žádné extrémně těžké náklady, ale v běžném firemním provozu dopraví spolehlivě lidi i drobnější materiál. Pro menší interiér není nejvhodnější na dlouhé cesty, ale pro technickou životnost je výbornou investicí. Technické zázemí značky je v ČR výborné a s každým VW Golf získává majitel záruku doživotní mobility.

Doporučil mi ho táta, říká Jana Matulková, majitelka videopůjčovny

* VW Golf je v očekávání nového modelu, proč si ho kupujete právě teď?

Je to kus spolehlivé techniky. Alespoň tak mi to řekl můj táta. Doporučil mi tohle auto a já jsem zatím moc spokojená. Je malé i velké zároveň.

* Co to znamená?

Jako ženská chci samozřejmě menší auto, kvůli parkování a tak. Ale taky potřebuji vozit zboží a k tomu je tenhle kombík dost velký. Na to nepotřebuji čekat na novou modelovou řadu do podzimu.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče