VW Caddy: malá dodávka z Polska

05. dubna 2004, 00:00 - ERICH HANDL, auta@profit.cz
05. dubna 2004, 00:00

PO UKONČENÍ VÝROBY LEVNÉ ŠKODY FELICIA PICK-UP UCÍTILI PRODUCENTI MALÝCH DODÁVEK SVOJI ŠANCI A NA ČESKÉM TRHU NYNÍ HROMADNĚ NADBÍHAJÍ ŽIVNOSTNÍKŮM. POSLEDNÍM PŘÍRŮSTKEM JE NOVÁ VERZE VOLKSWAGENU CADDY - STROJE VYRÁBĚNÉHO V POLSKÉ POZNANI.

 

Stroj se chlubí prostornou skříní, která pojme Euro-paletu

PO UKONČENÍ VÝROBY LEVNÉ ŠKODY FELICIA PICK-UP UCÍTILI PRODUCENTI MALÝCH DODÁVEK SVOJI ŠANCI A NA ČESKÉM TRHU NYNÍ HROMADNĚ NADBÍHAJÍ ŽIVNOSTNÍKŮM. POSLEDNÍM PŘÍRŮSTKEM JE NOVÁ VERZE VOLKSWAGENU CADDY - STROJE VYRÁBĚNÉHO V POLSKÉ POZNANI.

Nový Volkswagen Caddy je v prodeji od 3. dubna. „Oproti předchůdci je to vlastně nové auto, při jeho prodeji spoléháme na zlepšující se ekonomickou situaci živnostníků,“ řekl vedoucí divize užitkových vozů VW Import Group Dušan Blaško. Podle jeho slov bude dodávka, jejíž cena začíná na 349 000 korunách, v tuzemsku konkurenceschopná. Caddy v Poznani vyrostl na platformě, která pochází z nového Golfu a Touranu. Prodává se ve dvou verzích, se skříní a v cestovní variantě kombi. Skříň je určena zejména pro městský rozvážkový provoz. N ákladový prostor má objem 3,2 m 3 , je tedy o 300 litrů větší než u jeho předchůdce. Přístup do skříně usnadňují velké dveře v zádi a posuvné dveře v pravém boku karoserie. Asymetricky dělené zadní dvoukřídlé dveře umožňují nakládání předmětů vysokých až 1137 mm. Zákazníci si podle dovozce mohou sami zvolit, zda si vyberou prosklené nebo neprosklené zadní dveře, na přání se dodávají i výklopné zadní dveře, stejně jako druhé posuvné dveře v levém boku skříně. Pokud si to ovšem budoucí majitel přeje, dostane vůz také bez bočních posuvných dveří na obou stranách. Maximální šířka vnitřního profilu skříně činí 1340 mm. Ložná plocha, která je naprosto rovná, je mezi podběhy zadních kol široká 1172 mm, což prý spolu s její délkou 1781 mm umožňuje snadnou přepravu zboží uloženého přímo na standardních euro-paletách. Maximální užitečná hmotnost nového Caddy činí (bez ohledu na motor a provedení) až 750 kilogramů. Dovozce hodlá tuto verzi nabízet řemeslníkům, rozvážkovým firmám a podnikatelům v nejrůznějších přepravních službách. Nový Volkswagen je však také nabízen jako kombík pro sedm pasažérů. Ten má posloužit cestovním kancelářím nebo větším rodinám a uplatnění údajně najde i jako flotilový model ve velkých vozových parcích firem. A co motory? V nabídce jsou dva zážehové agregáty a dva diesely. Základním pohonem je benzinový čtyřválec o objemu 1,4 litru a výkonu 55 kilowattů. Co je na autě ještě zajímavé? Brzdový systém je konstruovaný tak, aby zaručoval efektivní zpomalování při každém zatížení vozu, jehož celková hmotnost může činit až 2235 kg. U všech kol jsou kotoučové brzdy, vpředu svnitřním chlazením, do jejichž okruhu je zařazen dvoustupňový posilovač, takže po úvodním lineárním nástupu se v určitém momentu hydraulický tlak v brzdovém systému zvyšuje progresivně při stále rovnoměrně narůstajícím tlaku na pedál brzdy. Všechny modely Volkswagen Caddy mají standardně protiblokovací systém brzd ABS a protiprokluzový systém ASR, který zasahuje do činnosti motoru. Na přání se do verzí Caddy Kombi dodává i elektronický stabilizační systém ESP s integrovanou funkcí brzdového asistentu, který v případě kritického brzdění zvýší bleskově tlak v brzdovém systému na maximum. Maximální celková povolená hmotnost nového modelu Volkswagen Caddy se pohybuje v závislosti na motoru a vybavení od 2150 do 2235 kg. Užitečná hmotnost činí, jak již bylo uvedeno výše, 750 kg. Za vůz je možné připojit přívěs o hmotnosti až 1500 kg.

+ KLAD Skříň auta pojme ve své největší variantě více než 13 tisíc litrů nákladu.

- ZÁPOR Zadní sedadla kombíku nelze vyjmout bez nutnosti odšroubovat vzpěry od podlahy.

TAKÉ JAKO KOMBÍK

Caddy je prvním vozem své třídy, který dokáže ve verzi kombi nabídnout až sedm pohodlných míst. Vděčí za to dvoumístné lavici se sklopnými opěradly ve třetí řadě za sedadly zadních spolujezdců. Zadní lavici lze v případě potřeby celou vyjmout z vozu ven. Na lavici za sedadly řidiče a spolujezdce se pohodlně usadí tři pasažéři. Všechna místa mají k dispozici tříbodové samonavíjecí bezpečnostní pásy.

ČÍM VYNIKÁ

Stroj má na dodávku hodně bohatou bezpečnostní výbavu. Na všech kolech jsou kotoučové brzdy (vpředu s vnitřním chlazením), jejichž výkon a naladění odpovídá proměnlivému zatížení vozu. Do hydraulického okruhu brzd je standardně zařazený protiblokovací systém brzd ABS. Verzi kombi je možné na přání vybavit elektronickým stabilizačním systémem ESP.

TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA

typ motoru zážehový čtyřválec

Objem válců 1,4 l

Výkon 55 kW

Max. točivý moment 126 Nm při 3800 min -1

Průměrná spotřeba 8,3 l/100 km

Cena 349 190 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče