VW Caddy má pohon 4x4

28. března 2009, 03:03 - Erich Handl
28. března 2009, 03:03

Malá dodávka Volkswagen Caddy je od minulého týdne na českém trhu v provedení 4Motion, tedy s pohonem všech kol. Novinka, kterou ocení zejména podnikatelé v horských oblastech a stavebnictví, je k dispozici ve třech verzích, a to od 453 915 korun bez DPH.

VW Caddy

Autor: Volkswagen

Model Caddy vyrábí koncern Volkswagen už několik let v polské Poznani. Dodávka vyrostla na platformě, která pochází z nového Golfu a Touranu. Dosud se prodávala jako auto s pohonem předních kol ve třech verzích. Skříňová varianta je určená zejména pro městský rozvážkový provoz, obě osobní provedení (kombi a life) mají posloužit cestovním kancelářím nebo větším rodinám.

Nyní i po čtyřech Od poloviny března si zájemci mohou pořídit všechny tyto verze i s náhonem na všechna čtyři kola. „Pro vůz jsme zvolili čtyřválcový turbodiesel 1.9 TDI s výkonem 77 kilowattů,“ říká vedoucí divize užitkových vozů VW Dušan Blaško. Pro přenos hnací síly se používá šestistupňová mechanická převodovka. Všechny verze s pohonem čtyř kol jsou sériově vybaveny asistenčním systémem pro snadný rozjezd do kopce a stabilizačním systémem ESP. To samé platí i pro filtr pevných částic DPF. Nádrž na 900 kilometrů PRO FIRMY I OUTDOORISTY**

Volkswagen koncipuje modely Caddy s pohonem všech kol speciálně pro firemní a soukromé zákazníky, kteří jezdí se svým vozem převážně v horských oblastech nebo musí často překonávat náročné úseky v obtížných klimatických podmínkách. Z řad soukromé klientely osloví Caddy 4Motion motoristy zaměřené na outdoorové aktivity.

Kombinovaná spotřeba skříňového caddyho s pohonem všech kol činí podle výrobce 6,6 litru nafty na 100 kilometrů. To znamená, že palivová nádrž o objemu 60 litrů je dostatečně velká na to, aby umožnila teoretický dojezd vozidla téměř 900 kilometrů na jedno natankování. Všechny verze Caddy 4Motion jsou schopné dosáhnout nejvyšší rychlosti 164 kilometrů v hodině. Skříňový vůz zrychlí z 0 na 100 kilometrů v hodině za 13,7 sekundy, verze kombi a life potřebují k tomuto sprintu 13,9 sekundy.

Oproti verzím s pohonem předních kol došlo u modelů Caddy 4Motion k úpravám konstrukce v řadě oblastí. Kromě elektronicky řízené spojky Haldex čtvrté generace mezi ně patří také dvoudílný spojovací hřídel, upravený výfukový systém, který zohledňuje přítomnost diferenciálu zadní nápravy a spojovacího hřídele, a nová palivová nádrž. Karoserie navíc dostala dodatečné výztuhy.

Sériová výbava modelů 4Motion zahrnuje přední mlhovky, termoizolační prosklení, patnáctipalcová kola, multifunkční displej a zadní posuvné dveře na pravé straně vozidla (u modelů life také vlevo). Nový Caddy lze na přání objednat buď se zadními výklopnými, nebo zadními křídlovými dveřmi.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče