VW Caddy má pohon 4x4

28. března 2009, 03:03 - Erich Handl
28. března 2009, 03:03

Malá dodávka Volkswagen Caddy je od minulého týdne na českém trhu v provedení 4Motion, tedy s pohonem všech kol. Novinka, kterou ocení zejména podnikatelé v horských oblastech a stavebnictví, je k dispozici ve třech verzích, a to od 453 915 korun bez DPH.

VW Caddy

Autor: Volkswagen

Model Caddy vyrábí koncern Volkswagen už několik let v polské Poznani. Dodávka vyrostla na platformě, která pochází z nového Golfu a Touranu. Dosud se prodávala jako auto s pohonem předních kol ve třech verzích. Skříňová varianta je určená zejména pro městský rozvážkový provoz, obě osobní provedení (kombi a life) mají posloužit cestovním kancelářím nebo větším rodinám.

Nyní i po čtyřech Od poloviny března si zájemci mohou pořídit všechny tyto verze i s náhonem na všechna čtyři kola. „Pro vůz jsme zvolili čtyřválcový turbodiesel 1.9 TDI s výkonem 77 kilowattů,“ říká vedoucí divize užitkových vozů VW Dušan Blaško. Pro přenos hnací síly se používá šestistupňová mechanická převodovka. Všechny verze s pohonem čtyř kol jsou sériově vybaveny asistenčním systémem pro snadný rozjezd do kopce a stabilizačním systémem ESP. To samé platí i pro filtr pevných částic DPF. Nádrž na 900 kilometrů PRO FIRMY I OUTDOORISTY**

Volkswagen koncipuje modely Caddy s pohonem všech kol speciálně pro firemní a soukromé zákazníky, kteří jezdí se svým vozem převážně v horských oblastech nebo musí často překonávat náročné úseky v obtížných klimatických podmínkách. Z řad soukromé klientely osloví Caddy 4Motion motoristy zaměřené na outdoorové aktivity.

Kombinovaná spotřeba skříňového caddyho s pohonem všech kol činí podle výrobce 6,6 litru nafty na 100 kilometrů. To znamená, že palivová nádrž o objemu 60 litrů je dostatečně velká na to, aby umožnila teoretický dojezd vozidla téměř 900 kilometrů na jedno natankování. Všechny verze Caddy 4Motion jsou schopné dosáhnout nejvyšší rychlosti 164 kilometrů v hodině. Skříňový vůz zrychlí z 0 na 100 kilometrů v hodině za 13,7 sekundy, verze kombi a life potřebují k tomuto sprintu 13,9 sekundy.

Oproti verzím s pohonem předních kol došlo u modelů Caddy 4Motion k úpravám konstrukce v řadě oblastí. Kromě elektronicky řízené spojky Haldex čtvrté generace mezi ně patří také dvoudílný spojovací hřídel, upravený výfukový systém, který zohledňuje přítomnost diferenciálu zadní nápravy a spojovacího hřídele, a nová palivová nádrž. Karoserie navíc dostala dodatečné výztuhy.

Sériová výbava modelů 4Motion zahrnuje přední mlhovky, termoizolační prosklení, patnáctipalcová kola, multifunkční displej a zadní posuvné dveře na pravé straně vozidla (u modelů life také vlevo). Nový Caddy lze na přání objednat buď se zadními výklopnými, nebo zadními křídlovými dveřmi.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče