Všímejte si vícečlenných rodin

24. března 2003, 00:00 - Zdeněk Kubín, kubin@profit.cz
24. března 2003, 00:00

InspiracePři získávání zákazníků přehlíží se téměř úplně zákazníci a spotřebitelé, mající vícečlenné rodiny. V žádném výkladě, v žádném obchodě nebo oznámení v novinách apod. není vidět snahu obchodníků po získání těchto zákazníků. A přitom představují ohromné množství spotřebitelů na celou řadu let!

Inspirace

Při získávání zákazníků přehlíží se téměř úplně zákazníci a spotřebitelé, mající vícečlenné rodiny. V žádném výkladě, v žádném obchodě nebo oznámení v novinách apod. není vidět snahu obchodníků po získání těchto zákazníků. A přitom představují ohromné množství spotřebitelů na celou řadu let! Jsou to zákazníci, kteří potřebují všechno: nábytek, prádlo, oděvy, životní potřeby atd. S dorůstajícími dětmi stoupá stále jejich potřeba. Proč je tedy nezískávat, nepřizpůsobit se jejich zvláštním požadavkům a přáním? Většina obchodníků si počíná tak, jak kdyby byli na světě muž, žena a dítě! Čestnou výjimku tvoří snad jen některé propagační dopisy na značkové zboží a životní potřeby. Nepočínají si obchodníci nábytkem, jako by nábytek kupovali pouze novomanželé? Anebo konfekční závody (i vysloveně dětské) jako kdyby v každé rodině bylo k oblečení jen jedno dítě? Kde je nabídka obchodníků na tisíce věcí, jež jsou dříve nebo později potřebný v každé mnohočlenné rodině? Nestojí snad obchodníci o tyto zákazníky? Anebo si říkají, že je zbytečné získávat je zvlášť, když musí kupovat stejně? Bojí se obchodníci, že by z toho měli malý prospěch, kdyby těmto rodinám věnovali ještě zvláštní nabídku? Získáním takové rodiny přibudou obchodníkovi rázem tři, čtyři i více zákazníků najednou. Kromě toho jsou tito zákazníci stálými, i když někdy skromnými, zákazníky. Nestěhují se tak často jako lidé svobodní a bezdětní, poněvadž jejich děti navštěvují školy, pak z různých existenčních ohledů na rodinu apod. Z těchto důvodů bývají to většinou spolehliví zákazníci. Může tedy být pro obchodníka nevýhodné získávat vedle obvyklého „moderního muže“ a „elegantní dámy“ také „rodinu“?

Podle časopisu Průkopník, 1936, Zlín

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče