Všechno pro zákazníka

30. ledna 2006, 00:00 - ROBERT ŠIMEK
30. ledna 2006, 00:00

VÝROBA FIREMNÍHO KATALOGU Bez podrobného katalogu se obejde jen málokterá výrobní firma. Díky moderní technice je tisk dostupný prakticky pro každého. Otestovali jsme, jaké možnosti nabízí náhodně vybrané společnosti. Katalogy obsahují většinou soubor výrobků a tvoří rejstřík produkce dané firmy.

VÝROBA FIREMNÍHO KATALOGU Bez podrobného katalogu se obejde jen málokterá výrobní firma. Díky moderní technice je tisk dostupný prakticky pro každého. Otestovali jsme, jaké možnosti nabízí náhodně vybrané společnosti.

Katalogy obsahují většinou soubor výrobků a tvoří rejstřík produkce dané firmy. Dobrým příkladem využití katalogu může být třeba švédská firma Ikea, která jich každoročně zákazníkům rozesílá několik milionů. Navíc dobrý katalog nemusí představovat pouze aktuální sortiment firmy, ale může být také inspirací pro různá technická zlepšení. Kde a jak si lze výrobu katalogu objednat, zjišťoval Profit v následujícím testu.

ZMĚNY PODLE PŘÁNÍ

Jako první jsme kontaktovali pražskou firmu Carterreproplus, která na internetových stránkách výrobu katalogů uvádí. Její zástupce se nám ochotně věnoval a potvrdil, že firma zajišťuje kompletní výrobu od grafického návrhu až po konečný tisk. „Všechny konkrétní úkony se samozřejmě odvíjejí od zadání,“ vysvětlil. „Potřebujeme základní data a pak také údaje o předpokládaném počtu stran a nákladu,“ dodal.

Dále vše probíhá standardním způsobem. Firma vytvoří grafický návrh - stránky zalomí a pošle ke korektuře. Výhodou je, že údaje je zde možné měnit i v průběhu výroby. „Při tvorbě používáme speciální software, s jehož pomocí lze data snadno aktualizovat,“ říká jednatel. „Změnit například tři sta cen je pak otázkou několika minut,“ tvrdí. Samotná výroba trvá řádově hodiny, včetně korektur jen několik dní, a katalog může jít do tiskárny. Příprava jedné stránky stojí od 350 do 650 korun, celková cena zakázky pak závisí na kvalitě papíru a počtu objednaných kusů.

NA DLOUHÉ LOKTE

Jako druhou jsme vyzkoušeli firmu C. O. T. media a výsledek byl podobný jako v prvním případě. Výroba katalogu není problém, záleží pouze na zadaných datech a přáních klienta. Jen v délce zpracování je podstatný rozdíl. „Jsme vydavatelství a děláme i na svých produktech,“ vysvětlila jednatelka firmy, „Je to na dlouhé lokte,“ povzdechla si. Nakonec uvedla, že jsou schopni vyrobit katalog zhruba do měsíce a cena za výrobu jedné strany je nejméně 300 korun.

Dále jsme se podívali na brněnskou firmu Moravská reklamní. Její zástupkyně nám zopakovala, co jsme se dozvěděli už v předchozích případech - grafickou úpravu, sazbu i tisk nám zajistí, všechny další věci se pak odvíjejí od našich konkrétních požadavků. „Nejlepší bude, když se sejdeme, dáme oběd a kávu a popovídáme si,“ navrhla jednatelka. Jelikož má firma množství zakázek, katalog je schopna vyrobit také přibližně do měsíce. Cena se pak pohybuje ve stejných relacích, jako u předchozí společnosti.

VŠE JE INDIVIDUÁLNÍ

Výrobu katalogů nabízí i královéhradecká firma Karo reklama. Její zástupkyně nám řekla, že i oni jsou schopni kompletní výroby. „Děláme všechno, jde o to, co by se vám líbilo,“ usmála se. Dobu zpracování včetně korektur a náhledů odhadla zhruba na tři týdny, jen cenu nám nechtěla sdělit ani orientačně. „To se opravdu nedá říct, nezlobte se,“ omluvila se. Jako poslední jsme oslovili firmu Label, která sídlí v Kutné Hoře. Její jednatel nám sdělil, že úzce spolupracují s reklamní agenturou, proto zajišťují kompletní servis. „Řekněte nám základní představu a pokud můžete, přineste i maketu,“ poradil nám. Když dodáme fotky a texty, bude možné katalog sestavit, jeho další výroba je však opět velmi individuální a záleží pouze na zadaných parametrech. „Jsme schopni katalog zpracovat do dvou týdnů,“ sdělil nám zástupce překvapivě krátký termín. Cenu za výrobu jedné stránky pak odhadl na 200 až 1500 korun.

PRAKTICKÁ RADA

Zadáváte-li si výrobu katalogu, své požadavky co nejvíce specifikujte. Zvolte si příslušný formát, barevnost, kvalitu papíru, vazbu, odhadněte počet stránek a udejte náklad. Je dobré si udělat vlastní maketu katalogu, ze které pak budete vycházet. Texty předávejte již upravené a bez chyb, ušetříte tím čas i peníze.

KOLIK STOJÍ VÝROBA

Firmasídlodoba výrobycena jedné strany
 Carterreproplus Prahaod 2 týdnů350-650 Kč
 C. O. T. media Praha1 měsícod 300 Kč 
 Karo reklama Hradec Králové 3 týdnynesdělena
 Label  Kutná Hora od 2 týdnů200-1500 Kč 
 Moravská reklamní  Brno 1 měsícod 300 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče