Vozím, co seženu. Rakve, biče, olejovky

04. dubna 2005, 00:00 - JIŘÍ PINKA
04. dubna 2005, 00:00

Proč jste se rozhodl podnikat právě v oboru autodopravy? Celý život se pohybuji kolem aut, a tak jsem si myslel, že by podnikání v autodopravě mohlo být pro mě dobré. * Uvažoval jste už o odchodu z oboru? Setrvačnost je nejhorší vlastnost, kterou člověk může disponovat, ale začínat z ničeho a jinde - nevím.

Proč jste se rozhodl podnikat právě v oboru autodopravy?

Celý život se pohybuji kolem aut, a tak jsem si myslel, že by podnikání v autodopravě mohlo být pro mě dobré.

* Uvažoval jste už o odchodu z oboru?

Setrvačnost je nejhorší vlastnost, kterou člověk může disponovat, ale začínat z ničeho a jinde - nevím.

Řada dopravců si stěžuje na nízkou rentabilitu podnikání.

* Vezměte si pro porovnání třeba taxikáře se shnilou škodovkou. Já za roční známku zaplatím osm tisíc a on necelou tisícovku. Povinné ručení ho vyjde na tři a půl tisíce a mně na patnáct tisíc, za novou pneumatiku zaplatím šest až sedm tisíc. To nemluvím o ceně, za jakou taxík jezdí kilometr. Kolik máte vozidel?

Mám avii, iveco a dva mercedesy.

* Co vozíte obvykle za náklad?

Co seženu. Jak se říká - rakve, biče, olejovky. Na nákladu nezáleží. Nevozím ale třeba zvířata nebo kapaliny. Zabývám se přepravou do 7,5 tuny.

* Jak financujete nákup nového vozu?

Leasingem, ale není to jednoduché. Na splátky nového auta vám musí vydělávat alespoň dva další vozy.

* Kolik máte zaměstnanců?

Mám tři lidi.

* Nutíte je nedodržovat přestávky, když spěchá nějaká zakázka?

K tomu bych se nerad vyjadřoval. Vím, že obecně k tomu všechno směřuje. Náš úhlavní nepřítel - ministerstvo dopravy -třeba prosazovalo, abychom jezdili jen čtyři dny v týdnu. Z toho nakonec sešlo. Jak by nás potom přeprava uživila?

* Proč jsou řidiči nuceni nedodržovat přestávky na odpočinek?

Čekačka není nikdy placená. Pokud máte více nakládek za sebou, tak zdržení musíte nahnat. I když je odpočinek předepsaný, dá se to nějak udělat.

* A co mýtné? Daří se vám ho přenést do cen?

Když se to podaří ze sedmdesáti procent, tak jsem ještě rád. Zbytek jde na úkor

mé marže.

Foto popis| Majitel autodopravy Marcel Černý.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Hyundai i30 N: Krátké svezení s dalším korejským dítětem…
Z nuly na 161 km/h za 3,8 s? Už za tři roky si takové auto budete moci koupit
Galerie na středu: 10 fascinujících traktorů, kvůli kterým se budete chtít stát zemědělcem
Ken Block opět divočí s Fiestou, tentokrát v terénu
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Technologie
Internet si při zatmění Slunce ulevil. Američané vyšli ven a koukali na oblohu
Asus uvádí monitory s technologií ELMB. Low motion blur konečně i pro LCD s FreeSync
Bixby je u nás dřív než Cortana. Samsung v Česku spustil hlasového asistenta
Procesory Coffee Lake pro desktop přijdou na trh v říjnu, signalizuje Intel
Virtuální realita je dostupnější. HTC Vive zlevňuje o 7000 Kč
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít