Volvo C70: v rytmu stylu a elegance

24. září 2010, 14:03 - Stanislav Švarc
24. září 2010, 14:03

Vozy s pevnou skládací střechou se v poslední době staly hitem. Jsou praktičtější než jejich klasičtí sourozenci, přitom však stejně přitažlivé a dostatečně reprezentativní. Jeden takový model, pojmenovaný C70, má ve své nabídce také automobilka Volvo. Jaký je?

Autor: Volvo

U kabrioletů obecně jde především o jednu věc: Udělat dojem a podpořit styl majitele. A C70 rozhodně stylová je. Jinak tomu asi být ani nemohlo, když se o pohledné tvary karoserie postaralo proslulé italské studio Pininfarina.

Uvnitř vládne klasika Zatímco vnější vzhled absorboval italské myšlenky, interiér je přesně takový, jaký od Volva čekáte. Švédský. Dominuje mu zajímavá tenká středová konzola se spoustou jednoúčelových tlačítek, které vám po kratším seznámení budou připadat, že by jinde snad ani být nemohla. Příjemný dojem z kabiny umocňují pohodlná sedadla s měkoučkými hlavovými opěrkami. Automobilka Volvo „cé sedmdesátku“ prezentuje jako dvě auta v jednom. Tedy jako kupé a kabriolet. V podstatě to tak je, musíte si ale zvyknout na pár kompromisů, jakými jsou v případě složené střechy malý kufr, celkově vyšší hmotnost nebo občasné zavrzání dílů střechy v kabině. Za to ale dostanete kabriolet využitelný v jakémkoli počasí. V létě stačí zmáčknout tlačítko a za necelou půlminutu jedete v otevřeném voze. V zimě vás naopak střecha potěší, stejně jako vyhřívaná sedadla a bleskově fungující topení. Překvapením je na poměry kategorie kupé-kabrio dostatek prostoru na zadních sedadlech. Jak jezdí? |TECHNICKÉ ÚDAJE|
|
model - Volvo C70 2.4 D5 motor - vznětový pětiválec objem - válců 2,4 litru max. výkon - 132 kW (180 k) max. rychlost - 220 km/h max. toč. moment - 350 N.m z 0–100 km/h - 9,5 sekundy spotřeba - 7,4 litru/100 km cena s DPH** - 979 000 Kč |
Testovali jsme verzi s motorem D5, tedy naftový pětiválec s turbem o objemu 2,4 litru a výkonem 180 koní. Slušný výkon a dynamiku však občas kazila váhající pětistupňová samočinná převodovka. Přesto C70 umí jezdit sportovně a zábavně. Je však poznat, že mnohem lépe se cítí (a cítí se tak i řidič) při pohodové gentlemanské jízdě. Podvozek je navíc až moc tvrdý.

Spotřeba byla poměrně rozumná, ve městě jsme se vešli do 10 litrů, mimo obec jsme jezdili za 7,5 litru nafty na 100 kilometrů.

A nebylo by to Volvo, kdyby nekladlo důraz na bezpečnost. Za zmínku například stojí systém ochrany při bočních nárazech či upozornění na vozidla nacházející se ve „slepém úhlu“ bočních zrcátek.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Nepovinný PES by měl podnikatelům usnadnit práci. V čem a jak?
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Auta
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji…
Toyota má nový program na úpravu svých vozů. Sportovní může být třeba i Prius
Estonská elektrická tříkolka je pořádné retro. A baterii si odnesete v kufru
Galerie: Williams se nevěnuje jen Formuli 1. Staví i auta a nyní slaví 40 let
Giannini 350GP je Fiat 500 po obří dávce steroidů. Prohlédněte si tento speciál v akci
Technologie
Nejvýkonnější herní konzoli si už můžete předobjednat. Xbox One X stojí 13 500 Kč
Osmijádrové Intely na příští rok by stále mohly být 14nm, založené na Coffee Lake
E-shop Lidlu odstartoval. Láká na bezplatnou dopravu a 90denní lhůtu pro vrácení zboží
Lara Croft opět míří do kin. Podívejte se na první ukázku nového Tomb Raidera
Vivaldi vyšel v nové verzi. Zlepšuje prohlížeč obrázků a správce stahování
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít