Volvo C70: v rytmu stylu a elegance

24. září 2010, 14:03 - Stanislav Švarc
24. září 2010, 14:03

Vozy s pevnou skládací střechou se v poslední době staly hitem. Jsou praktičtější než jejich klasičtí sourozenci, přitom však stejně přitažlivé a dostatečně reprezentativní. Jeden takový model, pojmenovaný C70, má ve své nabídce také automobilka Volvo. Jaký je?

Autor: Volvo

U kabrioletů obecně jde především o jednu věc: Udělat dojem a podpořit styl majitele. A C70 rozhodně stylová je. Jinak tomu asi být ani nemohlo, když se o pohledné tvary karoserie postaralo proslulé italské studio Pininfarina.

Uvnitř vládne klasika Zatímco vnější vzhled absorboval italské myšlenky, interiér je přesně takový, jaký od Volva čekáte. Švédský. Dominuje mu zajímavá tenká středová konzola se spoustou jednoúčelových tlačítek, které vám po kratším seznámení budou připadat, že by jinde snad ani být nemohla. Příjemný dojem z kabiny umocňují pohodlná sedadla s měkoučkými hlavovými opěrkami. Automobilka Volvo „cé sedmdesátku“ prezentuje jako dvě auta v jednom. Tedy jako kupé a kabriolet. V podstatě to tak je, musíte si ale zvyknout na pár kompromisů, jakými jsou v případě složené střechy malý kufr, celkově vyšší hmotnost nebo občasné zavrzání dílů střechy v kabině. Za to ale dostanete kabriolet využitelný v jakémkoli počasí. V létě stačí zmáčknout tlačítko a za necelou půlminutu jedete v otevřeném voze. V zimě vás naopak střecha potěší, stejně jako vyhřívaná sedadla a bleskově fungující topení. Překvapením je na poměry kategorie kupé-kabrio dostatek prostoru na zadních sedadlech. Jak jezdí? |TECHNICKÉ ÚDAJE|
|
model - Volvo C70 2.4 D5 motor - vznětový pětiválec objem - válců 2,4 litru max. výkon - 132 kW (180 k) max. rychlost - 220 km/h max. toč. moment - 350 N.m z 0–100 km/h - 9,5 sekundy spotřeba - 7,4 litru/100 km cena s DPH** - 979 000 Kč |
Testovali jsme verzi s motorem D5, tedy naftový pětiválec s turbem o objemu 2,4 litru a výkonem 180 koní. Slušný výkon a dynamiku však občas kazila váhající pětistupňová samočinná převodovka. Přesto C70 umí jezdit sportovně a zábavně. Je však poznat, že mnohem lépe se cítí (a cítí se tak i řidič) při pohodové gentlemanské jízdě. Podvozek je navíc až moc tvrdý.

Spotřeba byla poměrně rozumná, ve městě jsme se vešli do 10 litrů, mimo obec jsme jezdili za 7,5 litru nafty na 100 kilometrů.

A nebylo by to Volvo, kdyby nekladlo důraz na bezpečnost. Za zmínku například stojí systém ochrany při bočních nárazech či upozornění na vozidla nacházející se ve „slepém úhlu“ bočních zrcátek.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Asus uvádí levnější 10Gb/s síťovku. XG-C100C stojí pod tři tisíce a umí i 2,5/5,0Gb režim
Sega vdechne život starým hrám. Na mobilech zdarma vydala Sonica a další pecky
Vědci vymysleli další způsob, jak udělat foťák tenký jako papír
Seznam zruší legendární mapy. Ale ne ty, které myslíte
Tahle zahnutá výloha je ve skutečnosti obří flexibilní OLED panel od LG
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít