Volvo C70: v rytmu stylu a elegance

24. září 2010, 14:03 - Stanislav Švarc
24. září 2010, 14:03

Vozy s pevnou skládací střechou se v poslední době staly hitem. Jsou praktičtější než jejich klasičtí sourozenci, přitom však stejně přitažlivé a dostatečně reprezentativní. Jeden takový model, pojmenovaný C70, má ve své nabídce také automobilka Volvo. Jaký je?

Autor: Volvo

U kabrioletů obecně jde především o jednu věc: Udělat dojem a podpořit styl majitele. A C70 rozhodně stylová je. Jinak tomu asi být ani nemohlo, když se o pohledné tvary karoserie postaralo proslulé italské studio Pininfarina.

Uvnitř vládne klasika Zatímco vnější vzhled absorboval italské myšlenky, interiér je přesně takový, jaký od Volva čekáte. Švédský. Dominuje mu zajímavá tenká středová konzola se spoustou jednoúčelových tlačítek, které vám po kratším seznámení budou připadat, že by jinde snad ani být nemohla. Příjemný dojem z kabiny umocňují pohodlná sedadla s měkoučkými hlavovými opěrkami. Automobilka Volvo „cé sedmdesátku“ prezentuje jako dvě auta v jednom. Tedy jako kupé a kabriolet. V podstatě to tak je, musíte si ale zvyknout na pár kompromisů, jakými jsou v případě složené střechy malý kufr, celkově vyšší hmotnost nebo občasné zavrzání dílů střechy v kabině. Za to ale dostanete kabriolet využitelný v jakémkoli počasí. V létě stačí zmáčknout tlačítko a za necelou půlminutu jedete v otevřeném voze. V zimě vás naopak střecha potěší, stejně jako vyhřívaná sedadla a bleskově fungující topení. Překvapením je na poměry kategorie kupé-kabrio dostatek prostoru na zadních sedadlech. Jak jezdí? |TECHNICKÉ ÚDAJE|
|
model - Volvo C70 2.4 D5 motor - vznětový pětiválec objem - válců 2,4 litru max. výkon - 132 kW (180 k) max. rychlost - 220 km/h max. toč. moment - 350 N.m z 0–100 km/h - 9,5 sekundy spotřeba - 7,4 litru/100 km cena s DPH** - 979 000 Kč |
Testovali jsme verzi s motorem D5, tedy naftový pětiválec s turbem o objemu 2,4 litru a výkonem 180 koní. Slušný výkon a dynamiku však občas kazila váhající pětistupňová samočinná převodovka. Přesto C70 umí jezdit sportovně a zábavně. Je však poznat, že mnohem lépe se cítí (a cítí se tak i řidič) při pohodové gentlemanské jízdě. Podvozek je navíc až moc tvrdý.

Spotřeba byla poměrně rozumná, ve městě jsme se vešli do 10 litrů, mimo obec jsme jezdili za 7,5 litru nafty na 100 kilometrů.

A nebylo by to Volvo, kdyby nekladlo důraz na bezpečnost. Za zmínku například stojí systém ochrany při bočních nárazech či upozornění na vozidla nacházející se ve „slepém úhlu“ bočních zrcátek.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Tip: Chtějí po vás telefonní číslo kvůli registraci? Která SIM je pro to nejlepší?
Microsoftu se daří hlavně díky Office a cloudu. Zdvojnásobil zisk
Podíl používanosti Creators Updatu poprvé překonal Anniversary Update
Intel uvádí AI akcelerátor v podobě USB klíčenky, má výkon 0,1 TFLOPS při 1W spotřebě
S Googlem do vesmíru. Do Street View přidal záběry z ISS
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít