Volvo C30: Švédská škola tuningu

11. dubna 2010, 02:01 - Erich Handl
11. dubna 2010, 02:01

Nejmenší Volvo C30 dorazilo na český trh s novým designem. Z nabídky pro Českou republiku zmizel benzinový motor 1,8 litru, zato základní výbava je prý nyní levnější a bohatší. Profit vůz otestoval ve sportovním provedení R-Design.

Autor: Volvo

Volvo poprvé uvedlo kupé C30 na trh v roce 2006 jako vůz střední třídy pro zájemce o aktivní životní styl. Dynamický výraz vozu, který se nevyrábí ve Švédsku, ale v belgickém Ghentu, rezignoval na hranatou klasiku. Seveřané vsadili na sportovní styl a třídveřovou karoserii. Navzdory tomu ale auto nabízelo před čtyřmi roky, jako jeden z mála třídveřáků na trhu, také podnikatelskou přepážku, nutnou pro odpočet DPH.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Volvo C30 2,0 D typ vozu - třídveřové kupé motor - naftový čtyřválec objem válců - 2 litry max. výkon - 100 kilowattů max. rychlost - 205 km/h zrychlení 0-100 km - 9,4 s spotřeba - 5,7 l/100 km kufr - 233 litrů cena (vč. DPH) - 717 400 Kč

Letos už tato mřížka není nutná, a tak si podnikatelé můžou pořídit druhou generaci s tím, že u všech verzí ušetří DPH. Profit vyzkoušel variantu R-Design, která má potěšit milovníky exkluzivního designu. Naše auto mělo nový tvar světel i masky chladiče, z obou nárazníků zmizel černý plast a vstupy vzduchu připomínaly sesterské SUV XC60. Většina prvků ale zůstala stejná.

Platí to o plastových lemech blatníků, stejně jako u palubní desky a tenkého středového panelu, který je charakteristický pro větší modely S40 a V50. S těmi sdílí C30 podvozkovou platformu.

Toto šasi se při našich testech ukázalo jako dost tvrdé, podvozek je zřejmě vyladěný na sportovní jízdu. Při testech jsme cítili v pánvi každý výmol. Šestistupňová převodovka s krátkým řazením byla přesná, naftový dvoulitr měl silný zátah v celém spektru otáček. O maximální rychlosti na úrovni 210 kilometrů v hodině výrobce nelže, spotřebu ukazoval náš palubní počítač vyšší – 7 litrů nafty na sto kilometrů proti uváděné hodnotě 5,7 litru.

Zajímavé auto potěší hlavně milovníky tuningu, to platí i o základní ceně ve výši 456 800 korun. Je nižší než u předchůdce a zahrnuje solidní výbavu. Nechybí v ní šest airbagů, systémy ochrany SIPS a WHIPS, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické stahování oken a autorádio, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky a dekor Bauxite. Novinkou je standardní dvouzónová klimatizace, 16palcová ocelová kola místo 15palcových, palubní počítač a kryt zavazadelníku. Ale pozor, za naftovou verzi R-Design se dost připlácí, námi testovaný vůz stojí podle ceníku opulentních 717 400 korun s DPH.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Nové Volvo C30 potěší hlavně milovníky tuningu, je to sportovní auto pro individualisty nebo partnerky úspěšných podnikatelů. Přestože jsme do jeho kufru bez problému umístili deset velkých balíků s výročními zprávami, k převážení nákladu většího než golfový bag jej nedoporučujeme.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Asus uvádí levnější 10Gb/s síťovku. XG-C100C stojí pod tři tisíce a umí i 2,5/5,0Gb režim
Sega vdechne život starým hrám. Na mobilech zdarma vydala Sonica a další pecky
Vědci vymysleli další způsob, jak udělat foťák tenký jako papír
Seznam zruší legendární mapy. Ale ne ty, které myslíte
Tahle zahnutá výloha je ve skutečnosti obří flexibilní OLED panel od LG
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít