Volkswagen Touareg je krásný, schopný a drahý

03. listopadu 2003, 00:00 - KAREL NOVÝ, auta@profit.cz
03. listopadu 2003, 00:00

KONEČNĚ TERÉNNÍ VOLKSWAGEN NA TRHU! ŘEKLI SI LETOS V BŘEZNU VŠICHNI, KDO U VW CÍTILI ABSENCI PRÁVĚ TOHOTO DRUHU VOZU. V TOUAREGOVI POSTAVIL KONCERN NA KOLA AUTOMOBIL, JEHOŽ PRESTIŽ DOSTOJÍ SKUTEČNÝM SCHOPNOSTEM.

    

Terénní automobil jede po dálnici dvoustovkou s luxusní dynamikou limuzíny

Zdrženlivě zaoblené linie vozu neprojevují nikde - ani v detailu - chuť poutat pozornost laciným designerským pozlátkem. Touarega vyvíjel VW společně s P orsche, které svůj model nazvalo Cayenne. Interiér u terénního Volkswagenu se jeví blíž limuzíně, než drsnému off-roadu. Elektronizace až v kosmické míře charakterizuje řízení vozu. Přesto jsou ovládací prvky, zvlášť přístrojová deska, uspořádány logicky. I menu palubního počítače s velkou obrazovkou je jednoduché a účelné. Ostatně být musí, protože kromě klimatizace, jazyka a osvětlení lze odsud programovat i světlou výšku vozu nebo tuhost tlumičů. Gigantický záběr nabízí vrchol motorové nabídky - desetiválcový naftový pětilitr. S dvojicí turbodmychadel dokáže i těžký vůz velmi tvrdě zrychlovat a při dálničním provozu bezproblémově udrží cestovní rychlost trvale nad dvoustovkou. Už při podstatně nižší rychlosti sníží řídící jednotka automaticky světlou výšku automobilu, takže dojem posádky z jízdy je prakticky roven cestování v limuzíně nejvyšší řady. Jedná se o jeden z nejsilnějších agregátů, které jsou nabízeny v sériově vyráběných osobních automobilech. Pozoruhodností je u něj přitom průměrná spotřeba, která s přihlédnutím na váhu, rozměry a dynamiku vozu není nijak vysoká. Terénem projde Touareg také dobře. Podle tabulek snese boční náklon až 45 stupňů a brodivá výška činí 580 mm. Při pohybu mimo silnici sice nemá řidič Volkswagenu tak bezprostřední pocit kontaktu s terénem jako nabízejí některé „drsnější“ off-roady, je ale potěšením sledovat, o co všechno se dokáže bez zásahu člověka postarat technika řízená počítačem. Do režimu jízdy totiž zasahují stabilizační systémy. Zavazadlový prostor nabízí Touareg v uspokojivé relaci s konkurencí. Jeho výhodou je však výklopné zadní okno, které usnadní nakládání menších zavazadel. Se svým dvojčetem Porsche Cayenne je VW Touareg výjimečným vozem pro výjimečného zákazníka. Odpovídá tomu ostatně i cena, která z majitelů těchto automobilů dělá jakýsi exkluzivní klub.

+ KLADY

* vynikající zpracování

* výborná průchodnost terénem

* skvělé jízdní vlastnosti na silnici

* prestiž vozu

- ZÁPORY

* vysoká cena

* extrémně vysoký podíl elektroniky

* sekvenční řazení blízko volantu

* matné osvětlení zavazadlového prostoru

TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA

VW Touareg 5.0 V10 TDi Obsah motoru 4921 ccm Počet válců 10 Max. výkon 230 kW Točivý moment 750 Nm Maximální rychlost 225 km/h Zrychlení z 0 na 100 7,8 s Převodovka automatická Spotřeba ve městě 16,6 l/100 km Spotřeba na dálnici 9,8 l/100 km Spotřeba průměrná 12,2 l/100 km Provozní hmotnost 2599 kg Délka 4754 mm Šířka 1928 mm Výška 1726 mm Zavazadlový prostor 500/1525 dm 3 Objem nádrže 100 l Cena 2 380 100 Kč

JAK NA DPH?

Odpočet daně v zásadě možný je. Prodejce ale nerad mluví o konkrétní ceně předpisové plechové přepážky, protože u tak luxusního automobilu je úprava na montážní verzi téměř svatokrádeží. Nicméně k dispozici je mříž na lyžinách, která po sklopení druhé řady sedadel lze přetáhnout až za záda řidiče. Snadno je i demontovatelná.

**NA CO TO AUTO JE?

VW Touareg je na reprezentaci. Takových je ale více. Zatímco jiné vystavují na odiv přehnaně chromované rámy, nový Volkswagen má skutečně vynikající prostupnost terénem a k tomu se navíc na dálnici chová jako limuzína. Jde o vůz pro nejvyšší management a velmi dobře prosperující podnikatele. Díky mnoha doplňkům je možné změnit Touareg na víkendový vůz. Jeho prestiži totiž ani nosič lyží neublíží.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče