Volkswagen Polo: německý evergreen do města

17. ledna 2010, 01:03 - Erich Handl
17. ledna 2010, 01:03

Evropským autem roku 2010 se stal malý vůz Volkswagen Polo. V Česku se začal loni prodávat od 248 600 korun. Profit otestoval jeho naftovou verzi.

Autor: Volkswagen

Polo je, podobně jako větší VW Golf, stálicí evropské scény. Vůz se poprvé objevil na trzích v roce 1974 jako Audi 50. Už o rok později se prodával pod současným označením a brzy úplně vytlačil sesterskou audinu z trhu. Své pozice si udržel i po příchodu Fordu Fiesta a Opelu Corsa. V roce 1983 dostalo polo novou karoserii s velkým prostorem pro zavazadla. V karosářské nabídce verzí se vedle coupé a sedanu objevilo také kombi.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - VW Polo 1,6 TDI typ vozu - pětiveřový hatchback motor - naftový čtyřválec objem válců - 1,6 litru max. výkon - 55 kilowattů max. rychlost - 170 km zrychlení 0–100 km/h - 14 sekund spotřeba - 4,2 / 100 km kufr - 280/952 litrů cena (vč. DPH) - 330 300 Kč

Kromě modernizovaných motorů se nabídka rozšířila i o pětistupňovou převodovku a v roce 1990 byly do auta poprvé zabudovány airbagy. Jaká je letošní verze? K redakčnímu testu jsme si vybrali pětidveřovou verzi s turbodieselem o objemu 1,6 litru. Přepracovaná karoserie měla dynamičtější tvary než předchůdce, ale nevymanila se z německého konzervatismu. Naše auto se hodně podobalo golfu, a to i v interiéru. Mohla za to hlavně podobná palubní deska s vysokou hranou a také překvapivě velký vnitřní prostor kabiny. Vůz je zhruba o pět centimetrů delší než předchůdce a je to znát i na místu pro nohy. Také kufr o objemu 280 litrů byl použitelný pro převážení velkých tašek.

Jízdu v zimních podmínkách zvládlo polo s bravurou. Na motor jsme museli trochu šlapat, ale podvozek seděl perfektně i na kluzkém povrchu. Příjemné bylo přesné řízení i řazení. Stabilitu udržoval elektronický stabilizační systém ESP, dodávaný poprvé i v základu té nejlevnější verze. Výbava obecně patří k jednoznačným plusům vozu. Nejlevnější třídveřová verze pola vyjde na 248 600 korun, zájemci si v rámci paketu v hodnotě 15 tisíc korun můžou připlatit za pětidveřové provedení a klimatizaci. Polo jsme vyhodnotili jako užitečný malý vůz do města, který za solidní cenu nabízí dobré jízdní vlastnosti, kompletní bezpečnostní výbavu a ekologické motory plnící normu Euro 5.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Polo je malé auto do města využitelné jako firemní referentský vůz nebo kurýrní auto. Zdobí ho relativně nízká cena a kompletní bezpečnostní výbava i v nejlevnějším základu.

Mohlo by vás zajímat

Finance
6 tipů, jak co nejlevněji vyměnit peníze v zahraničí na dovolené
Kde všude můžete v Česku prohlásit: „Zaplatím to bitcoinem“
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Vyřizování dětského pasu nenechávejte na poslední chvíli. Rychlopas se prodraží.
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
Auta
Prohlédli jsme si nový Opel Grandland X. Jak prostorný je…
Škoda vyrobila už šest milionů Octavií
Na prodej je krásná Škoda 130 RS. Její cena vás ale pravděpodobně nepotěší
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid jezdí za 1,4 litru na 100 km
Škoda Citigo má i po faceliftu pořád co nabídnout (první jízdní dojmy)
Technologie
Facebook ovládá celý svět. Má již 2 miliardy uživatelů
Tip: Jak skrýt ikonu Windows Defenderu v oznamovací oblasti? [Windows 10]
Ve Windows Storu se objevil neoficiální, ale funkcemi nabitý klient pro Google Play Music
Objevily se těžní verze Radeonů Polaris. Na trh se vrací RX 470, někdy i s výstupy
Den D přišel. Evropská komise udělila Googlu rekordní pokutu 2,42 miliardy eur
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít