Volkswagen Polo: německý evergreen do města

17. ledna 2010, 01:03 - Erich Handl
17. ledna 2010, 01:03

Evropským autem roku 2010 se stal malý vůz Volkswagen Polo. V Česku se začal loni prodávat od 248 600 korun. Profit otestoval jeho naftovou verzi.

Autor: Volkswagen

Polo je, podobně jako větší VW Golf, stálicí evropské scény. Vůz se poprvé objevil na trzích v roce 1974 jako Audi 50. Už o rok později se prodával pod současným označením a brzy úplně vytlačil sesterskou audinu z trhu. Své pozice si udržel i po příchodu Fordu Fiesta a Opelu Corsa. V roce 1983 dostalo polo novou karoserii s velkým prostorem pro zavazadla. V karosářské nabídce verzí se vedle coupé a sedanu objevilo také kombi.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - VW Polo 1,6 TDI typ vozu - pětiveřový hatchback motor - naftový čtyřválec objem válců - 1,6 litru max. výkon - 55 kilowattů max. rychlost - 170 km zrychlení 0–100 km/h - 14 sekund spotřeba - 4,2 / 100 km kufr - 280/952 litrů cena (vč. DPH) - 330 300 Kč

Kromě modernizovaných motorů se nabídka rozšířila i o pětistupňovou převodovku a v roce 1990 byly do auta poprvé zabudovány airbagy. Jaká je letošní verze? K redakčnímu testu jsme si vybrali pětidveřovou verzi s turbodieselem o objemu 1,6 litru. Přepracovaná karoserie měla dynamičtější tvary než předchůdce, ale nevymanila se z německého konzervatismu. Naše auto se hodně podobalo golfu, a to i v interiéru. Mohla za to hlavně podobná palubní deska s vysokou hranou a také překvapivě velký vnitřní prostor kabiny. Vůz je zhruba o pět centimetrů delší než předchůdce a je to znát i na místu pro nohy. Také kufr o objemu 280 litrů byl použitelný pro převážení velkých tašek.

Jízdu v zimních podmínkách zvládlo polo s bravurou. Na motor jsme museli trochu šlapat, ale podvozek seděl perfektně i na kluzkém povrchu. Příjemné bylo přesné řízení i řazení. Stabilitu udržoval elektronický stabilizační systém ESP, dodávaný poprvé i v základu té nejlevnější verze. Výbava obecně patří k jednoznačným plusům vozu. Nejlevnější třídveřová verze pola vyjde na 248 600 korun, zájemci si v rámci paketu v hodnotě 15 tisíc korun můžou připlatit za pětidveřové provedení a klimatizaci. Polo jsme vyhodnotili jako užitečný malý vůz do města, který za solidní cenu nabízí dobré jízdní vlastnosti, kompletní bezpečnostní výbavu a ekologické motory plnící normu Euro 5.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Polo je malé auto do města využitelné jako firemní referentský vůz nebo kurýrní auto. Zdobí ho relativně nízká cena a kompletní bezpečnostní výbava i v nejlevnějším základu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Návod: 4 a více kroků, jak založit svůj vlastní stát
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
Auta
Tento Mercedes třídy E nevypadá na to, že by měl víc koní…
Revoluce? Už dnes si můžete objednat auto na solární pohon. Stojí 400 tisíc a ujede 30 km
Range Rover Velar nadchne už svým vzhledem. Ale tím to nekončí [první dojmy a velká galerie]
Španělský sourozenec Škody Kodiaq se bude jmenovat Donosti, Aran nebo Teide
Reálná spotřeba Bugatti Chiron? Není tak strašná, jak by se mohlo zdát
Technologie
Asus Lyra: Wi-Fi bez kompromisů (uživatelská recenze)
Cnews FM: S historicky prvním hostem o Firefoxu a Mozille [podcast]
Kompletní parametry Skylake-X s 12 až 18 jádry jsou venku. Takty mají překvapivě vysoko
LibreOffice 5.4 vyšel ke stažení. Generuje menší dokumenty a kvalitnější PDF
Na podzim skončí podpora Windows 10 v1511. Toto vydání už skoro nikdo nepoužívá
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít