Volby? Nic pro lidi

09. září 2013, 11:50 - Blahoslav Hruška, Euro
09. září 2013, 11:50

Politických stran je autorovi Rychlých tužek docela líto. Ne snad, že by nějak naříkal nad tím, že narychlo dohodnuté volby přišly v době, kdy je na ně připravena snad jen hradní partaj nesoucí v názvu jméno fanklubu prezidenta. Líto mu je vyhozených milionů za nesmyslnou kampaň, které řádně provětrají již tak děravé stranické pokladny.

Těžko říct, jestli české reklamní agentury politické partaje prostě neumějí dobře prodat, nebo jestli se řídí heslem „zákazník, náš pán“. Nejspíš to druhé. „Klient většinou přichází s tím, že dá na plakát velká hesla o svobodě, pořádku a tak. První, co musíte udělat, je zakázat mu to. Lidé chtějí slyšet konkrétní věci a dívat se na jasně formulované obrazové sdělení,“ řekl pisateli těchto řádek kreativec, který vymyslel volební kampaň německé SPD. Hesla tamních sociálních demokratů, kteří touží svrhnout kancléřku Angelu Merkelovou, podle toho vypadají – více míst ve školkách, nájmy za rozumnou cenu, důstojné stáří, minimální plat.

Stačí přejet hranice a jsme rázem na stranickém sjezdu. Prosadíme dobře fungující stát. Čerpání strukturálních fondů bude priorita. Prosadíme postupné zvyšování energetické efektivnosti elektrospotřebičů. Co věta, to prázdné tlachání, kvůli němuž se lidé ze židle nezvednou. „Program pro člověka“ z dílny ČSSD míří do vzduchoprázdna.

Babišovo ANO oproti tomu „maká“. Jako kdyby počet hodin vykázaných v parlamentu nebo ve vládě byl přímo úměrný dobré správě země. KDU-ČSL nám servíruje slunečnici, snad proto, že se vždy přikloní tam, kde je zrovna výsluní. ODS v předvolební křeči raději voliče posílá někam do virtuálního světa tweetů. Alespoň se zbavila modrého ptáka, což bylo z reklamního pohledu vždy odpudivé logo. Jenže ho nahradila symbolem Twitteru, což lidé nejenže nepochopí, ale navíc si budou myslet, že pravice už žije jen na internetu. Kdo ví, třeba to tak je. Pak ale české partaje nepochopily, že kampaň je tu od toho, aby si lidé nakonec koupili zboží, o které ani nestojí. Nebo je už jednou zklamalo, ale ještě to s ním jednou zkusí. Soudě podle tuposti předvolebních plakátů ale strany nestojí už ani o tu druhou šanci.


Čtěte další komentáře Blahoslava Hrušky:

Na zdraví globalizace

Poslední do party

Na klikací frontě klid


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jaké je zadlužení českých domácností?
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Auta
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta…
Suzuki Swift Sport nové generace se ukazuje na prvním obrázku. Atmosféra je minulostí
Jaguar XJR575: Nejrychlejší verze modelu XJ v historii zvládne až 300 km/h
BMW slaví 40. let řady 7 výroční edicí. Vznikne pouze 200 exemplářů
Test ojetiny: Ford Mondeo je už v letech a nabídka pěkných aut se zmenšuje
Technologie
Threadrippery budou nakonec bez chladiče. Možná jich nebude dost a další informace
Opera 48 developer přidává snímání webů. Nezvládne ale vyfotit celou stránku
Telegram 4.2 nabízí přepracovaný editor fotografií a samozničení multimédií po zobrazení
Které funkce budou odebrány z Windows 10 Fall Creators Update?
Seagate se vrací na trh běžných SSD, s diskem Nytro 141 pro PC, NAS a levné servery
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít