Vltavu v Praze čekají miliardové investice

 Boříková 30. července 2016, 08:00  -  boř
30. července 2016, 08:00

Vodní cesta ředitelství vodních cest (ŘVC) se chystá investovat v Praze miliardy.

Poslední zdymadlo se v hlavním městě postavilo v polovině 80. let v Modřanech. Teď tu ale vltavskou vodní cestu čekají velké investice. Jednou z nejvýznamnějších je projekt nové plavební komory Staré Město. Stavba by měla ulehčit přetížené smíchovské komoře, která představuje jedinou možnost, jak překonat Staroměstský a Šítkovský jez a v současnosti vytváří na řece ucpávku. ŘVC tvrdí, že je s 25 tisíci průjezdy ročně vůbec nejvytíženější komorou ve střední Evropě, přičemž nové zdymadlo umožní rozvoj dopravy na celé vltavské vodní cestě, která je limitována právě přetíženou smíchovskou komorou.

Projekt aktuálně prochází procesem hodnocení vlivu na životní prostředí (EIA) a ŘVC počítá, že by s jeho budováním mohlo začít během tří let. „Významnější odpor státních ani samosprávných orgánů neočekáváme, intenzivně jsme se snažili projekt komunikovat, aby se nejasnosti včas vysvětlily. Naopak zaznamenáváme připomínky veřejnosti na současný silný provoz osobních lodí mající dopad na okolí plavební komory Smíchov, avšak právě tento projekt by měl pomoci toto zatížení rozložit a omezit čekání lodí před komorou,“ říká zástupce ředitele ŘVC Jan Bukovský.

Komora Staré Město se přimkne k Dětskému ostrovu z druhé strany, než je současná smíchovská komora mezi ostrovem a nábřežím. Měla by stát 350 milionů. Tím ovšem plány správce vodní cesty nekončí.

V následujících pěti letech připravuje ŘVC zvyšování tří mostů na plavebním kanále Troja–Podbaba, výstavbu nových čekacích stání před plavební komorou Štvanice (u Negrelliho viaduktu) a dílčí prohloubení plavební dráhy v několika místech pro zvýšení ponoru lodí o 40 centimetrů.

„V Davli potom plánujeme nové veřejné přístaviště pro malá rekreační plavidla a přístaviště u nábřeží Edvarda Beneše dostane nový, modernější a pro veřejnost nastupující na lodě vlídnější kabát. Společně s městem jsme zatím na počátku úvah o opatřeních pro zatraktivnění nákladní vodní dopravy do Prahy (omezující zatížení těžkými kamiony) a více míst pro přistávání rekreačních lodí,“ dodává Bukovský.


Čtěte dále:

Památkáři 60 metrů vysoké ruské kolo u Vltavy neposvětí

Penta chce koupit a zbourat nádražní halu na Florenci

Česko má čtyři firmy na 100 obyvatel, Praha patnáct


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Máté nízké příjmy? Do penze odejděte už v prosinci
Jak prověřit (nejen investiční) firmu, která se vám nezdá
Dlužíte na zdravotním pojištění? Co dělat? Ošetří vás lékař?
Jak se nenechat nachytat na internetu
Chcete hlasovat v českých volbách ze zahraničí? Tak si pospěšte!
Auta
Audi A7 Sportback nové generace se představí ve čtvrtek.…
Kolik stojí provoz auta na daních? Stát si z vás ročně vezme desítky tisíc
Může být Volkswagen Amarok rychlejší než Golf GTI? Australané dokázali, že ano
Pět hrubých řidičských chyb, které vás mohou na silnici stát život
Opel Crossland X dostal originální verzi na LPG. Sportovec to ale nebude
Technologie
Intel chystá kvantové počítače. S centrem QuTech vyrobili 17 qubitů na jednom čipu
Huawei Mate 10: první dojmy z nové řady inteligentních phabletů (video)
Nahotinky jako vědecký projekt. PornHub na třídění videí využije umělou inteligenci
Navštivte jiné světy. V Google Mapách najdete i planety a měsíce
Sedm dopravních značek, které řidiči nejčastěji ignorují nebo chápou špatně
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít