Vliv internetu a některé detaily

14. října 2002, 00:00 - Ladislav Hanzlíček, Risk Analysis Consultants Praha
14. října 2002, 00:00

Fenoménem doby je internet. Nejen kvůli možnostem, které uživatelům nabízejí informační technologie a růst významu informací. Ale také kvůli nebezpečí jejich zneužití. Podle výzkumů společnosti Gartner Group v roce 1999 používalo 75 procent firem internet pouze jako prezentační médium a prostředek neformální komunikace.

Fenoménem doby je internet. Nejen kvůli možnostem, které uživatelům nabízejí informační technologie a růst významu informací. Ale také kvůli nebezpečí jejich zneužití.

Podle výzkumů společnosti Gartner Group v roce 1999 používalo 75 procent firem internet pouze jako prezentační médium a prostředek neformální komunikace. Oproti tomu se odhaduje, že v roce 2004 bude pro 80 procent firem internet integrální součástí jejich podnikatelských procesů. Hovoříme o e-businessu (elektronickém podnikání), e-governentu (realizaci funkcí státní správy s využitím internetu v podstatě jde o e-business ve státní správě), o e-commerce (elektronickém obchodu jako podmnožině e-businessu).

Elektronický obchod

Dopady e-commerce jsou větší, než by se na první pohled zdálo. Tento celosvětový distribuční kanál pro poskytování zboží a služeb mění zavedené obchodní modely, chování zákazníků, jejich hodnotové systémy a v důsledku toho i segmentaci trhu z pohledu marketingu. Vznikají nové průmyslové obory, například biotechnologie a tak dále. Důsledky technického rozvoje jsou snadno spatřitelné ve společnosti, na trhu práce i v politice.

Elektronické podnikání

Pro úspěch aplikace jakékoliv formy e-businessu je klíčovým faktorem bezpečnost a nastolení důvěry našich zákazníků a obchodních partnerů v námi realizovanou bezpečnost.

PRAMEN: RISK ANALYSIS CONSULTANTS PRAHA

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít