Vlak z Mitiščinu

03. listopadu 2003, 00:00 - (ms)
03. listopadu 2003, 00:00

Kdo někdy jel pražským metrem, dobře je zná: Vagony z Mitiščinského mašinostrojitělného zavódu. Vyznačují se designem ze stalinské éry a vysokou hmotností, kvůli níž se musel vyztužovat Nuselský most. Kdo si myslel, že po nahrazení těchto reliktů sovětské doby moderními soupravami tuzemské výroby u nás mitiščinští skončí, ten se zřejmě mýlil.

GLOSY

Vláda a české dráhy vážně zvažují, že se vlaky ze stejného závodu budou prohánět po českých tratích. Má to být splátka ruského dluhu. Stroje s přezdívkou Marfuša mají stejné parametry, jako jejich sestry z pražského metra: jsou špatně vybavené a nadměrně těžké. Navíc by tímhle barterem tratil domácí výrobce, který dodává soupravy po všech stránkách lepší. Vlak z Mitičšinu je zkrátka drahý i zadarmo.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče