Vlak z Mitiščinu

03. listopadu 2003, 00:00 - (ms)
03. listopadu 2003, 00:00

Kdo někdy jel pražským metrem, dobře je zná: Vagony z Mitiščinského mašinostrojitělného zavódu. Vyznačují se designem ze stalinské éry a vysokou hmotností, kvůli níž se musel vyztužovat Nuselský most. Kdo si myslel, že po nahrazení těchto reliktů sovětské doby moderními soupravami tuzemské výroby u nás mitiščinští skončí, ten se zřejmě mýlil.

GLOSY

Vláda a české dráhy vážně zvažují, že se vlaky ze stejného závodu budou prohánět po českých tratích. Má to být splátka ruského dluhu. Stroje s přezdívkou Marfuša mají stejné parametry, jako jejich sestry z pražského metra: jsou špatně vybavené a nadměrně těžké. Navíc by tímhle barterem tratil domácí výrobce, který dodává soupravy po všech stránkách lepší. Vlak z Mitičšinu je zkrátka drahý i zadarmo.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče