Vlak z Mitiščinu

03. listopadu 2003, 00:00 - (ms)
03. listopadu 2003, 00:00

Kdo někdy jel pražským metrem, dobře je zná: Vagony z Mitiščinského mašinostrojitělného zavódu. Vyznačují se designem ze stalinské éry a vysokou hmotností, kvůli níž se musel vyztužovat Nuselský most. Kdo si myslel, že po nahrazení těchto reliktů sovětské doby moderními soupravami tuzemské výroby u nás mitiščinští skončí, ten se zřejmě mýlil.

GLOSY

Vláda a české dráhy vážně zvažují, že se vlaky ze stejného závodu budou prohánět po českých tratích. Má to být splátka ruského dluhu. Stroje s přezdívkou Marfuša mají stejné parametry, jako jejich sestry z pražského metra: jsou špatně vybavené a nadměrně těžké. Navíc by tímhle barterem tratil domácí výrobce, který dodává soupravy po všech stránkách lepší. Vlak z Mitičšinu je zkrátka drahý i zadarmo.

Mohlo by vás zajímat

Finance
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Vyřizování dětského pasu nenechávejte na poslední chvíli. Rychlopas se prodraží.
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
EU: Jak vysoké je zdanění práce u podprůměrných mezd?
Macron ve stopách Babiše
Auta
Škoda vyrobila už šest milionů Octavií
Na prodej je krásná Škoda 130 RS. Její cena vás ale pravděpodobně nepotěší
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid jezdí za 1,4 litru na 100 km
Škoda Citigo má i po faceliftu pořád co nabídnout (první jízdní dojmy)
Seat Arona je přizvednutá Ibiza. Má být levnější než Juke
Technologie
Ve Windows Storu se objevil neoficiální, ale funkcemi nabitý klient pro Google Play Music
Objevily se těžní verze Radeonů Polaris. Na trh se vrací RX 470, někdy i s výstupy
Den D přišel. Evropská komise udělila Googlu rekordní pokutu 2,42 miliardy eur
Legendární John Romero prodává Dooma II. Na diskety se vám i podepíše
WhatsApp začíná podporovat posílání jakýchkoli typů souborů do velikosti až 128 MB
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít