Vlaječkový marketing

 Páral 29. července 2015, 12:00  -  Pavel Páral
29. července 2015, 12:00

Česko prý nebude moci vyvážet do Ruska rostlinné výrobky, protože prý obsahují škodlivé organismy. Ze země slavné svými tarakany je takové výhrady k pousmání. Nicméně přichází zrovna v době, kdy ministr zemědělství Jurečka oznámil, že připravuje novou regulací možnosti používat české symboly na potravinářských výrobcích v českých obchodech.

Zdá se to poněkud nesouvisející, ale jen na první pohled. Ve skutečnosti je to projev dlouhé tradice zemědělského a potravinářského ochranářství před zahraniční konkurencí.

Nové české brambory chutnají opravdu jinak, než ty z Kypru, či Egypta. Ale rozdíl oproti německým není žádný a u polských to s tou chutí taky nemusí být tak špatné, pokud nepřemýšlíme o tom, co ten polský sedlák na to pole nalil, aby mu to tak pěkně rostlo. A taková klobása se separátem sójou a tisícem stabilizátorů a emulgátorů je stejně hnusná, ať už je z Polska, nebo Kostelce.

Prostě zeměpisný původ může být spotřebiteli zajímajícímu se o kvalitu srdečně fuk, pokud má důvěru k obchodníkovi a producentovi a jeho značce.


Přečtěte si: Na českých potravinách bude vlajka, Jurečka chce omezit chaos ve značení


Jenže zde je ten problém. Spotřebitelé stále zásadně preferují cenu před kvalitou. A „flexibilnější“ polští potravináři se nezdráhali vyhovět i na úkor poživatelnosti, byť jinak jsou schopni produkovat špičkové výrobky. Navíc tamní kontrola potravin má svá „specifika“, takže z toho už jde skoro strach.

Tak se zrodila špatná pověst polských potravin a vlaječkový marketing našich obchodníků. V západních zemích, kde se prodává za zcela jiné ceny, pak polské jídlo tuto pověst nemá a vlaječky tam nepotřebují.

Problém je, že když čeští výrobci zjistili, že vydělávat mohou jen na šlichtách, tak se přizpůsobili a zničili pověst často od první republiky budovaných obchodních značek a tápajícího spotřebitele se nyní snaží přesvědčit prostřednictvím vlaječek, že ten separát není až tak špatný, hlavně když je český. Tudy ale cesta k obchodnímu úspěchu nevede.


Další komentáře autora:

Korunové letní osvěžení

Mamahotel pro Řecko

Drobet zahnívající policie

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost, nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Auta
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového…
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Patentové skici odhalují malý dvoumístný sporťák značky Honda
Technologie
Aukro chystá změny. Na konci měsíce začne migrace a služba bude desítky hodin nedostupná
AMD se díky kryptotěžařům a Ryzenu dostalo v druhém čtvrtletí do zisku – tedy skoro
Objevily se výsledky Radeonů RX Vega v 3DMarku. Start prodejů přesně za dva týdny?
Skype 5.4 pro Linux přidává podporu pro skupinové videohovory
Nvidia už má Tesly s čipy Volta, rozdala první karty výzkumníkům umělé inteligence
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít