Virtuální pojistky na vzestupu

01. dubna 2009, 02:04 - Tomáš Johánek
01. dubna 2009, 02:04

O desítky procent roste zájem Čechů uzavírat své pojistky prostřednictvím internetu. Podobně rychle se zvyšuje i prodej pojištění po telefonu.

Autor: Martin Siebert

Prodej pojištění přes internet se loni více než zdvojnásobil. Vyplývá to z údajů společnosti Top-Pojištění.cz. Internetové stránky www.top-pojisteni.cz navštívilo každý měsíc více než 100 tisíc unikátních návštěvníků. Celkově pak za rok 2008 uzavřela společnost přes 69 tisíc nových pojistek a předpis pojistného přesáhl 300 milionů korun. Trend nárůstu počtu pojistek nezměnil ani podzimní nástup ekonomické krize, naopak je zřejmý trend, kdy lidé více spoří, přičemž se i více zajišťují proti případným rizikům.

Pojišťovalo se i na Silvestra

Největší zájem v oblasti pojištění přes internet byl v sektoru povinného ručení. Jen v prosinci bylo pojištěno přes 10 410 vozidel, z čehož více než 1100 automobilů přímo na Silvestra. „Velká část motoristů spěchala s uzavřením pojištění zejména kvůli novele zákona o povinném ručení, a proto využila našich služeb i během silvestrovských oslav,“ říká Pavel Ronovský, ředitel společnosti Top-Pojištění.cz.

Podle předběžných výsledků, které zveřejnila Česká asociace pojišťoven, si pojistný trh loni polepšil o pět procent. V oblasti neživotního pojištění nárůst činil 5,2 procenta, z čehož povinné ručení posílilo o 3,2 procenta. Tento nárůst byl způsoben jednak pojištěním nově registrovaných vozů a také dopojištěním vozidel, která jezdila bez platných dokladů. „Během druhého pololetí 2008 bylo pojištěno více než 118 tisíc vozidel. Skoro všechny pojišťovny získaly nové klienty. Výjimkou byla pouze Česká pojišťovna, která jako jediná ztratila více než 75 tisíc zákazníků. A například předposlední Kooperativa pak měla skoro nulový výsledek,“ komentuje situaci na trhu Pavel Ronovský.

Elektronické kanály čeká další boom

Růst zájmu klientů o on-line pojištění lze pozorovat již několik let. Týká se to prakticky všech pojištění, která prostřednictví internetu a telefonu pojišťovny nabízejí. Významná část největších světových pojišťoven přechází podle studie společnosti Capgemini na multikanálové distribuční modely. „Na trhu se stagnujícím zájmem o pojištění je plné využití potenciálu multikanálové distribuce nezbytným předpokladem dalšího růstu nebo alespoň přežití,“ podotýká šéf finančních služeb společnosti Capgemini Czech Republic Jiří Briford.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče