Virtuální bejkárně zdar!

08. července 2009, 19:26 - Luděk Bednář
08. července 2009, 19:26

Většina manažerů se dosud na žádné sociální síti nezaregistrovala

Zaregistroval(a) jste se už na některé ze sociálních sítí, jako je Facebook či LinkedIn?

  • Ano 45,9 %
  • Ne 54,1 %

Mezi současné fenomény internetu patří sociální sítě. Obrovský rozmach zažívá v současnosti sociální síť Facebook, která dorazila i do České republiky. V tuto chvíli se počet jejích tuzemských uživatelů odhaduje zhruba na milion. Facebook se sice dosud nedotáhl na sítě Spolužáci.cz a Lidé.cz, jde však o nejoblíbenější takovýto zahraniční web v České republice. Dalšími celosvětově významnými sociálními sítěmi jsou například Flickr, Twitter či LinkedIn. Do žádné sociální sítě se nezaregistrovalo 54,1 procenta manažerů.
Sociální sítě však oslavuje odpověď: „Virtuální realitě zdar!“ Podporu nachází u respondenta: „Používám LinkedIn a kromě toho jsem členem Plaxo.“ Výčet rozšiřuje odpověď: „Jsem zaregistrovaný na obou a ještě na dalších.“
Opačný přístup zaujímá manažer: „Nezaregistroval. A doufám, že mě to nezláká.“ V tomto duchu je i odpověď: „Zajímavá otázka. Nezaregistroval jsem se a ani nic podobného neplánuji.“ Opatrný je respondent: „Zaregistroval, ale používám obezřetně, možná až moc.“ Ambivalentní přístup zaznívá v odpovědi: „Zaregistroval jsem se na LinkedIn pod ,nátlakem‘ mnoha pozvánek, ale nijak konkrétně jej nevyužívám. Vlastní texty však ukládám na blog.“ Podobný názor má manažer. „Zaregistroval jsem se, ale vzápětí jsem registraci zrušil, protože jsem zjistil, že bych za chvíli nedělal nic jiného, než se s někým pároval nebo vyřizoval mnoho nevyžádané pošty.“ Čas hraje roli i u respondenta: „Zaregistroval jsem se, ale jen na výzvu známého, a službu vůbec nepoužívám z důvodu časového zaneprázdnění. Ani nevím, co všechno tyto sítě nabízejí.“ Určité pochybnosti jsou znát i v záporné odpovědi: „Bez sociálních sítí lze docela dobře žít. Pokud však nechcete být zvolen.“
Jasný záporný postoj zaujímá manažer: „Nezaregistroval. Musím pracovat. Na spřádání v sociálních sítích o blbostech máme studenty, novináře a zaměstnance státních úřadů.“
Vstřícný je respondent: „Zaregistroval jsem se na LinkedIn. Připadá mi užitečný pro obchodní svět. Facebook je spíše pro teenagery, nebo snad ne?“ Souhlasí s ním respondent: „Zaregistroval jsem se na obou, využívám však pouze LinkedIn, a to spíše sporadicky. Facebook považuji za nebezpečný. Nikoli jako produkt, ale formu jeho využívání uživateli. Je až zarážející, kolik osobních informací dokážou lidé otevřít světu - možná aniž by si to uvědomovali. LinkedIn je více zaměřený na byznysové kontakty a jeho využití je pro mou práci rozhodně přínosem.“ Jisté výhrady se objevují v kladné odpovědi: „LinkedIn používám pravidelně již zhruba pět let. Pro kontaktování jinak nekontaktovatelných lidí je to ideální pomůcka. Bohužel s rozšiřováním sítí se do LinkedIn dostávají i ,méně kvalitní‘ a nerelevantní kontakty.“
Bez sociálních sítí se obejde manažer: „Myslím, že netrpím tím, že nevím, co to je. Dokonce jsem rád, že to nevím. Použiji výrok z jednoho filmu: ,To bude zase nějaká bejkárna…‘“
Pochybnosti má respondent: „Zaregistrovaný jsem, ale kromě banálností a ztraceného času s experimentováním, jak to vlastně funguje, zjišťuji, že nepřicházím o nic zásadního. Je to srovnatelné s tím, že si stále více potvrzuji, že nepřicházím o nic, pokud jsem úplně přestal sledovat televizi ve všech jejích formách. Týdeník EURO však stále selektivně čtu.
Fenomén Twitter se mi zdá zajímavější. Viz blog novináře v deníku Financial Times http://www.ft.com/cms/s/0/da499f38-64dd-11de-a13f-00144feabdc0.html a následná diskuse o tomto tématu.“
Přesvědčivě odpovídá respondent: „Na Facebooku ani na jiné sociální síti jsem se nezaregistroval. Ani to nehodlám učinit. Důvod? Mám již dnes dostatek kvalitních přátel. Navíc necítím žádnou potřebu se veřejně exhibovat ani získávat jakési ,nové‘ či ,virtuální‘ přátele. Negativní postoj k sociálním sítím je zřejmě určen mou aktuální pracovní pozicí. Působím totiž již delší dobu jako profesionál v oblasti lidských zdrojů a opravdu vím, jak mohou být citlivé informace zneužity. Sociální sítě představují do budoucna velké nebezpečí pro ty, kteří na nich o sobě uvedou příliš osobní nebo značně citlivé informace. Mladí lidé si často neuvědomují, že dobré jméno a důvěra se budují celý život, ale že je lze ztratit během jediného okamžiku. Jejich mladická lehkovážnost je pak může v budoucnu připravit o zajímavou a úspěšnou kariéru.“

Odpovídalo 135 manažerů

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít