Vicehejtman Roman Linek: Těžíme z pracovní síly

03. dubna 2006, 00:00 - LUKÁŠ BEZDÍČEK
03. dubna 2006, 00:00

Stabilní hospodářská základna a kvalifikovaná pracovní síla v tradičních oborech, které jsou přitom nyní velmi perspektivní. Takové jsou podle vicehejtmana Romana Línka největší podnikatelské výhody Pardubického kraje.

Stabilní hospodářská základna a kvalifikovaná pracovní síla v tradičních oborech, které jsou přitom nyní velmi perspektivní. Takové jsou podle vicehejtmana Romana Línka největší podnikatelské výhody Pardubického kraje. * S čím Pardubický kraj z hlediska podnikatelského prostředí nejvíce zápasí? Myslím, že podnikatelské prostředí se v našem kraji potýká se stejnými problémy jako firmy v celé České republice. Kraj má přitom minimální možnost změnit legislativní prostředí i další podmínky, které jsou v kompetenci státu, nikoliv krajů. Současná dopravní dostupnost kraje po silnici je prozatím určitým handicapem pro podnikatele - důvodem je stále ještě nedokončené vybudování dobrého silničního napojení. Naopak dostupnost po železnici je díky modernizovaným koridorům výborná. * U silnic se ovšem nabízí řešení rychlého postavení R35 z Liberce do Olomouce, kterou brzdí spory o její trasu. Je evidentní, že jižní trasu lze vybudovat rychleji a také etapovitě. V tuto chvíli probíhají jednání se státem tak, aby v rámci výstavby rychlostní komunikace R35 takzvanou jižní trasou byla zajištěna i dopravní dostupnost severovýchodu kraje (vybudováním přivaděčů k městům Ústí nad Orlicí, Česká Třebová, Lanškroun). Jako samospráva kraje budeme hledat kompromisní řešení. * Pardubické letiště se stává stále významnějším českým leteckým terminálem, navíc v centru průmyslové a silně se rozvíjející aglomerace. Hodlá se kraj zasadit o jeho další rozvoj? Význam letiště přesahuje území města i kraje, patří mezi jedno z pěti páteřních letišť v Česku. Kraj se proto zasadil nejen o urychlení převodu pozemků letiště z armády na veřejný sektor, ale hodlá podporovat další rozvoj letiště společně s městem Pardubice. Jsme si vědomi, že v pomyslném trojúhelníku Praha-Brno-Ostrava má právě toto regionální letiště výjimečně dobrou logistickou polohu. * Na druhé straně zde máme relativně zaostalé zemědělské regiony - Svitavsko a Chrudimsko - které rozvoj kraje brzdí. Jaké vidíte cesty v rozvoji těchto oblastí? I v tomto území najdete dynamické a rozvíjející se firmy. Ale je pravda, že je potřeba změnit historicky danou zemědělskou orientaci na další aktivity nezemědělského charakteru. Určitě se jedná o atraktivní území, které má rezervy např. pro využití v agroturistice i turistice jako takové. Z pohledu krajské samosprávy určitě rozvoj této části neleží na okraji zájmu. * Stále otevřená rovněž zůstává otázka možného propojení Labe a Moravy. Patří kanál nadále mezi priority krajské samosprávy, například s podporou unijních fondů?**

Jedním z důsledků „železné opony“ po roce 1948 bylo vybudování kanálu Rýn-Dunaj-Mohan v osmdesátých letech minulého století. Tím došlo k propojení Černého a Severního moře kvalitní evropskou vodní cestou. Vzhledem k této skutečnosti je představa vybudování paralelní vodní cesty Labe- (Morava)Dunaj v reálné době neuskutečnitelná. Prioritou kraje je proto pouze dokončení splavnění labské cesty z Hamburku do Pardubic včetně vybudování koncového přístavu v Pardubicích a souvisejícího dopravního logistického centra.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít