Více než třetina Čechů vyžaduje k lyžařským zájezdům wellness služby

09. listopadu 2011, 14:51 - Profit, TZ
09. listopadu 2011, 14:51

Češi zvyšují své požadavky na zimní dovolenou a vyhledávají kombinaci lyžařského zájezdu a wellness služeb. Tomuto trendu odpovídají nabídky českých cestovních kanceláří pro letošní zimní sezónu, až 40 % lyžařských pobytů totiž zahrnuje wellness procedury. Nejpopulárnější jsou masáže, sauny a vířivé lázně.

Foto: Profimedia.cz

Při výběru zimní dovolené kladou čeští turisté větší důraz na možnost relaxace v horském středisku. Stále častěji volí lyžařské zájezdy nabízející možnost navštívit wellness zařízení. A to i přes to, že jsou tyto pobyty často až o desítky procent nákladnější. Například týdenní pobyt ve čtyřhvězdičkovém hotelu v předním rakouském středisku Zillertal stojí v hlavní sezóně 9 000 Kč za osobu, zatímco za čtyřhvězdičkový hotel v téže lokalitě včetně wellness služeb zaplatí turista 14 800 Kč.

„Mezi českými zákazníky registrujeme rostoucí poptávku po vyšší kvalitě ubytování i služeb, za což jsou ochotni si připlatit. Například wellness procedury vyžaduje k lyžařskému zájezdu zhruba 40 % turistů. Tomu odpovídá i podíl nabízených lyžařských zájezdů, které zahrnují wellness služby,“ uvedl Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia.cz, která je největším internetovým prodejcem zájezdů na českém trhu. „Více než 20 % našich zájezdů směřuje přímo do zařízení, které nabízejí wellness služby. Dalších zhruba 15 % klientů poptává lyžařské pobyty s možností využít wellness služeb v daném horském středisku,“ potvrdil Stanislav Zíma, marketingový ředitel největší tuzemské cestovní kanceláře EXIM Tours.

Na nový trend, v rámci kterého návštěvníci horských středisek vyžadují možnost relaxace, reagují i tuzemské hotely. Do standardní nabídky ubytování totiž zařazují možnost využití wellness zařízení. „Pro naše hosty jsme zřídili Spa&Relax centrum, které zahrnuje širokou nabídku masáží, pleťových či tělových ošetření. V ceně ubytování je navíc zahrnutý i dvouhodinový vstup do bazénu, whirlpoolu, finské či bylinkové sauny. Díky tomu wellness služby v našem hotelu využívá až 95 % hostů,“ sdělila Lenka Hrubá, manažerka hotelu Praha ve Špindlerově Mlýně. 

V zahraničních i tuzemských horských střediscích je nabídka wellness služeb již plně rozšířena. Návštěvníci projevují největší zájem o nejrůznější druhy masáží a bahenních zábalů. Populární je i možnost navštívit saunu, vířivou lázeň nebo solární studio. Hotely stále častěji rozšiřují své služby o aromaterapii, kyslíkovou terapii, liposukci či floating.

 „Wellness se všeobecně v rámci pozitivních změn životního stylu stává fenoménem dnešní doby. Což se samozřejmě projevuje i v případě lyžařských zájezdů. Po celodenním lyžování je následná relaxace velice vhodná,“ vysvětlil fyzioterapeut Jan Hejma, prezident České asociace wellness. „Vhodné jsou především masáže, zejména lymfatické. Při nich dochází k uvolnění toxických látek včetně vyplavení kyseliny mléčné. Můžeme doporučit i návštěvu sauny, whirlpoolu nebo běžné plavání v bazénu,“ dodal Hejma.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít