Více místa i elektroniky

19. května 2008, 00:00 - Erich Handl
19. května 2008, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - NISSAN X-TRAIL - Nissan X-Trail se bez zásadnější změny držel na trhu sedm let. Letos automobilka nabídla jeho inovovanou podobu. K dispozici je i podnikatelská verze. Profit ji vyzkoušel v redakčním testu.

První generaci X-Trailu uvedl Nissan do Evropy v roce 2001, auto se prodávalo jak ve verzi s pohonem všech čtyř kol, tak jako „dvoukolka“. Vůz byl v prodejích natolik úspěšný, že vydržel na trhu sedm let bez faceliftu. Ten přišel až na začátku letošního roku.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Nový X-Trail nabízí verzi s podnikatelskou přestavbou N1, připlácí se za ni 21 849 korun. Je to robustní sportovně-užitkový vůz, který se hodí na reprezentaci, převážení nákladu i do středního terénu. Má praktický kufr s odděleným šuplíkem a zvýšenou podlahou v takové výšce, aby navázala na sklopené zadní sedačky, které s ní vytvoří souvislou vodorovnou plochu. Na této „korbě“ lze vozit až 1773 litrů nákladu.

Více místa pro náklad

Na první pohled nejsou změny patrné, karoserie zůstala hranatá a hlavní úpravou je širší zadní sloupek, který společně s upravenými nárazníky působí robustnějším dojmem. Zadní jednodílná výklopná stěna sahá až k nárazníku, a třetí brzdové světlo není již za sklem, ale integrované přímo do rámu pátých dveří.

Hlavní novinkou je podvozek, který vychází z platformy modelu Qashqai, zvětšila se díky němu délka i rozvor vozu. Pro podnikatele může být zajímavé, že se tím nafoukl základní objem zavazadlového prostoru o 193 litrů na 603 litrů. Hlavní změna v interiéru spočívá v tom, že se ukazatele přestěhovaly ze středu palubní desky pod volant.

Jaké jsou jízdní vlastnosti vozu? Nový X-Trail je slušně vybaven do terénu. Má světlou výšku 20 centimetrů, řidiči pomáhá nejmladší generace elektronicky řízeného pohonu všech kol All Mode 4×4, která při testu několikrát „vysekala“ auto z hlubokého bláta.

TECHNICKÉ ÚDAJE

model - Nissan X-Trail 2.0 dCi

  • *typ vozu - pětimístné SUV motor - turbodiesel objem válců - 2 litry výkon - 127 kilowattů max. rychlost - 200 km/hod zrychlení 0-100 km/h - 10 sekund spotřeba - 7,4 l/100 km kufr - 497/1773 litrů cena (s DPH) - 1 009 000 Kč Jednoduchý a úsporný**

Ovládání systému, který samočinně v případě potřeby přiřadí k předním kola zadní, je velmi jednoduché. Kolečkem na středové konzoli si lze navolit různé jízdní režimy. Tato poloha zajistí pevné rozdělení síly na nápravy v poměru 50:50. Zajímavou novinkou jsou systémy, které zajišťují, aby auto v prudkém stoupání nesjelo prudce dopředu nebo dozadu.

Testovaný naftový dvoulitr, jeden ze tří nových agregátů pod kapotou X-Trailu, jsme ohodnotili jako komfortní a relativně úsporný agregát. K zjištěným minusům naftového X-Trailu patří strohý interiér kabiny a také relativně vysoká cena – kolem jednoho milionu korun. Tuto částku ale podnikatelé mohou snížit odpočtem DPH o zhruba 140 tisíc korun. Za 870 tisíc korun pak můžou počítat s poměrně velkým SUV nabitým elektronikou, které je dobré v terénu i na silnici, má velký kufr a uveze asi půltunu nákladu.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít