Většina malých a středních firem dává přednost vzhledu webu nad funkčností

25. října 2011, 18:50 - Profit, TZ
25. října 2011, 18:50

 Z průzkumu společnosti Effectix.com vyplývají dvě nejčastější chyby firem při tvorbě webů. Zákazníci upřednostňují vzhled nad funkčností webů a při realizaci nemyslí na následný provoz webové stránky.

Foto: Profimedia.cz

Obecně se však dá říci, že klienti mají větší povědomí o tom, co si kupují a více se ptají, co za své peníze konkrétně získají. Stále jsou však citelné rozdíly mezi Prahou a regiony. V Praze firmy investují větší částky do komplexnějších řešení. Naopak v regionech zákazníci poptávají konkrétní produkty s menší cenou a jsou opatrnější. Proto společnost Effectix.com začala vzdělávat potenciální zákazníky v krajích a realizuje pravidelné semináře o tvorbě webu a úpravách stránek pro vyhledávače (SEO) v regionech po celé ČR. Po sérii přednášek v Praze a v Plzni se v lednu 2012 opět uskuteční semináře v Olomouci a v Bratislavě s názvem „Jak efektivně využít webových stránek k získání nových zákazníků“. 

Jaký je výhled v oblasti tvorby webu a SEO optimalizace pro rok 2012?

„V příštím roce očekávám větší orientaci na jasný výkon. Tedy, zákazníci budou více poptávat produkty s jasně měřitelným výkonem. A to napříč všemi produkty. Například v SEO očekáváme více poptávku po produktech s jasnou garancí, u PPC větší poptávku po produktech, které nejsou definovány počtem kliků, ale skutečným přínosem, u banneru větší poptávku po bannerech s platbou za klik a další,“ říká David Bauckmann, výkonný ředitel společnosti Effectix.com.

Jak na nejčastější chyby zákazníků při tvorbě webů a SEO optimalizaci?

Funkčnosti a přehlednosti webu má být věnována stejná pozornost, jako grafickému designu – upřednostněním vzhledu před funkčností se klient dočká zklamání, protože výsledný web sice vypadá hezky, ale není vhodně funkčně navržený a neplní tedy účel, proč by měl existovat, tedy přivést návštěvníka na web.

Při realizaci nového webu by měli klienti myslet i na následný provoz – zákazníci se svým novým webem často zjistí, že pro dobrou optimalizaci pro vyhledávače se část webu musí předělat nebo upravit. Tím se však výrazně zvýší náklady klienta.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče