Většina malých a středních firem dává přednost vzhledu webu nad funkčností

25. října 2011, 18:50 - Profit, TZ
25. října 2011, 18:50

 Z průzkumu společnosti Effectix.com vyplývají dvě nejčastější chyby firem při tvorbě webů. Zákazníci upřednostňují vzhled nad funkčností webů a při realizaci nemyslí na následný provoz webové stránky.

Foto: Profimedia.cz

Obecně se však dá říci, že klienti mají větší povědomí o tom, co si kupují a více se ptají, co za své peníze konkrétně získají. Stále jsou však citelné rozdíly mezi Prahou a regiony. V Praze firmy investují větší částky do komplexnějších řešení. Naopak v regionech zákazníci poptávají konkrétní produkty s menší cenou a jsou opatrnější. Proto společnost Effectix.com začala vzdělávat potenciální zákazníky v krajích a realizuje pravidelné semináře o tvorbě webu a úpravách stránek pro vyhledávače (SEO) v regionech po celé ČR. Po sérii přednášek v Praze a v Plzni se v lednu 2012 opět uskuteční semináře v Olomouci a v Bratislavě s názvem „Jak efektivně využít webových stránek k získání nových zákazníků“. 

Jaký je výhled v oblasti tvorby webu a SEO optimalizace pro rok 2012?

„V příštím roce očekávám větší orientaci na jasný výkon. Tedy, zákazníci budou více poptávat produkty s jasně měřitelným výkonem. A to napříč všemi produkty. Například v SEO očekáváme více poptávku po produktech s jasnou garancí, u PPC větší poptávku po produktech, které nejsou definovány počtem kliků, ale skutečným přínosem, u banneru větší poptávku po bannerech s platbou za klik a další,“ říká David Bauckmann, výkonný ředitel společnosti Effectix.com.

Jak na nejčastější chyby zákazníků při tvorbě webů a SEO optimalizaci?

Funkčnosti a přehlednosti webu má být věnována stejná pozornost, jako grafickému designu – upřednostněním vzhledu před funkčností se klient dočká zklamání, protože výsledný web sice vypadá hezky, ale není vhodně funkčně navržený a neplní tedy účel, proč by měl existovat, tedy přivést návštěvníka na web.

Při realizaci nového webu by měli klienti myslet i na následný provoz – zákazníci se svým novým webem často zjistí, že pro dobrou optimalizaci pro vyhledávače se část webu musí předělat nebo upravit. Tím se však výrazně zvýší náklady klienta.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
6 tipů, jak co nejlevněji vyměnit peníze v zahraničí na dovolené
Kde všude můžete v Česku prohlásit: „Zaplatím to bitcoinem“
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Auta
Maserati GranTurismo se dočkalo dalšího faceliftu. Nástupce…
Historicky nejrychlejší Jaguar pro běžný provoz má 600 koní a maximálně jede 322 km/h
Aston Martin DB11 dostal osmiválec 4,0 l bi-turbo od Mercedesu AMG
Galerie na středu: Vyplatí se nejoblíbenější auta s dieselem? Jen když najedete stovky tisíc km
Prohlédli jsme si nový Opel Grandland X. Jak prostorný je uvnitř? (první dojmy)
Technologie
Honor 9 je v Česku. Přetahuje se s OnePlus 5, kdo toho za 13 tisíc nabídne víc
Malá legenda vstoupila do Windows Storu. IrfanView nabízí rychlé prohlížení a konverzi obrázků
Další velký útok ransomwaru zasáhl nezáplatované počítače. Nejvíce je postižena Ukrajina
Čtečky otisků schované v displejích přijdou příští rok. Umožní to tato technologie
Prohlížeč Vivaldi konečně dostane synchronizaci
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít