Většina firem přes krizi neomezila sponzoring

19. července 2010, 13:45 - bay, ČTK
19. července 2010, 13:45

Většina českých společností přes dopady hospodářské recese neomezila letos sponzorství. Tyto aktivity považuje za součást své firemní kultury.

Autor: sxc.hu

Stejně peněz jako v loňském roce dává do sponzoringu sportu a kultury Plzeňský Prazdroj. Jde o desítky miliónů korun, z nichž více než polovina je určena na podporu nejvyšší fotbalové soutěže Gambrinus ligy. Pivovar loni podepsal s fotbalovým svazem smlouvu na dalších šest let. Dále podporuje plzeňský extraligový hokej, žádné omezení v době krize prý nečeká ani sponzorované kulturní aktivity.

Výši sponzorských peněz nemění v posledních letech ani Škoda Auto. K největším podporovaným akcím patří cyklistický závod Tour de France a mistrovství světa v hokeji. V Česku sponzoruje Mezinárodní festival filmů pro děti a mládež ve Zlíně, Národní divadlo v Praze, Českou filharmonii, hokejovou extraligu, Centrum Paraple a projekt Zdravotní klaun. „Celkově se rozpočet na podporu regionu v letošním roce nesnížil. Naopak došlo k mírnému navýšení,“ uvedl mluvčí kolínské automobilky TPCA Radek Kňava. Sponzorství zvýšila i těžební firma OKD. Naopak krácení rozpočtů se dotklo například sponzorských aktivit UniCredit Bank, Veletrhů Brno nebo Budvaru.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče