Větru ani dešti neporučíme

17. května 2004, 00:00 - admin
17. května 2004, 00:00

PROFIT PO DESETI LETECH Ze zkušeností čtenářů, které Profit zveřejňoval před deseti lety, může být stále aktuální i příspěvek Karla Zajíce ze západních Čech, zveřejněný v čísle 21/1994: Na loňské léto jsem pro svou drogerii jako obvykle nakoupil krémy a oleje na opalování.

PROFIT PO DESETI LETECH

Ze zkušeností čtenářů, které Profit zveřejňoval před deseti lety, může být stále aktuální i příspěvek Karla Zajíce ze západních Čech, zveřejněný v čísle 21/1994: Na loňské léto jsem pro svou drogerii jako obvykle nakoupil krémy a oleje na opalování. Řídil jsem se přitom kampaní za zdravý pobyt na sluníčku. U kolegů v branži jsem zjistil, že uvažují stejně. Rovněž dovozci a výrobci očekávali zvýšenou poptávku po tomto zboží. Předpokládal jsem, že zprávy o ozonové díře a hrozbě zvýšeného výskytu onemocnění kůže působí na zákazníky stejně jako na mě. V příležitostných hovorech se zákazníky jsem si také tuto úvahu ověřoval. Vycházel jsem ze zkušeností, kolik prostředků na opalování lidi kupovali v předchozích letních sezonách a k tomu něco přidal. Hlavně jsem se snažil o dostatečný výběr krémů s různými ochrannými faktory. Při všech úvahách jsem ale nevzal v potaz to docela základní: Totiž, jaké bude léto. A to nebylo nic moc. Počasí bylo pár dnů skutečně pěkné, slunečné, lákalo k vodě. Ty dny se hned na prodeji opalovacích prostředků příznivě projevily. Zájem byl hlavně o lacinější krémy. Pro pobyt u moře se zboží nakupovalo především na konci školního roku, pak už jen málo. I tady lidi šetřili a nejdražší krémy kupovali sporadicky. Po skončení sezony mi ve skladu zůstala více než třetina z celkového množství ochranných prostředků proti slunci. A jak jsem se doslechl, některým velkorysejším obchodníkům dokonce polovina.

Poučení:

* U sezonního zboží se nespoléhejte na počasí. Ani meteorologové nemohou přísahat, že jejich předpověď vyjde.

* Riziko rozhodnutí mezi koupí většího množství zboží se slevou, nebo koupí postupně podle situace a bez slevy se musí podstoupit. Vyplatí se přitom dobře počítat.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít