Větru ani dešti neporučíme

17. května 2004, 00:00 - admin
17. května 2004, 00:00

PROFIT PO DESETI LETECH Ze zkušeností čtenářů, které Profit zveřejňoval před deseti lety, může být stále aktuální i příspěvek Karla Zajíce ze západních Čech, zveřejněný v čísle 21/1994: Na loňské léto jsem pro svou drogerii jako obvykle nakoupil krémy a oleje na opalování.

PROFIT PO DESETI LETECH

Ze zkušeností čtenářů, které Profit zveřejňoval před deseti lety, může být stále aktuální i příspěvek Karla Zajíce ze západních Čech, zveřejněný v čísle 21/1994: Na loňské léto jsem pro svou drogerii jako obvykle nakoupil krémy a oleje na opalování. Řídil jsem se přitom kampaní za zdravý pobyt na sluníčku. U kolegů v branži jsem zjistil, že uvažují stejně. Rovněž dovozci a výrobci očekávali zvýšenou poptávku po tomto zboží. Předpokládal jsem, že zprávy o ozonové díře a hrozbě zvýšeného výskytu onemocnění kůže působí na zákazníky stejně jako na mě. V příležitostných hovorech se zákazníky jsem si také tuto úvahu ověřoval. Vycházel jsem ze zkušeností, kolik prostředků na opalování lidi kupovali v předchozích letních sezonách a k tomu něco přidal. Hlavně jsem se snažil o dostatečný výběr krémů s různými ochrannými faktory. Při všech úvahách jsem ale nevzal v potaz to docela základní: Totiž, jaké bude léto. A to nebylo nic moc. Počasí bylo pár dnů skutečně pěkné, slunečné, lákalo k vodě. Ty dny se hned na prodeji opalovacích prostředků příznivě projevily. Zájem byl hlavně o lacinější krémy. Pro pobyt u moře se zboží nakupovalo především na konci školního roku, pak už jen málo. I tady lidi šetřili a nejdražší krémy kupovali sporadicky. Po skončení sezony mi ve skladu zůstala více než třetina z celkového množství ochranných prostředků proti slunci. A jak jsem se doslechl, některým velkorysejším obchodníkům dokonce polovina.

Poučení:

* U sezonního zboží se nespoléhejte na počasí. Ani meteorologové nemohou přísahat, že jejich předpověď vyjde.

* Riziko rozhodnutí mezi koupí většího množství zboží se slevou, nebo koupí postupně podle situace a bez slevy se musí podstoupit. Vyplatí se přitom dobře počítat.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Návod, jak zatočit s neplatiči alimentů
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Týkají se vás nedoplatky na daních? Pozor, exekutoři už je začali vymáhat
Auta
Video: To nejlepší z Goodwood Revival 2017
Také Toyota Auris (ne)míří do terénu. Verze Freestyle přidává plasty, ale nic dalšího
Už i Hyundai přechází na uhlíková vlákna, prozrazuje nový patent
Mazda představila svou Škodu Kodiaq. Sedmimístná CX-8 ale do Evropy nemíří
Hyundai i30 N se už vyrábí. Do konce roku vznikne pouze 1450 exemplářů
Technologie
Na nereferenční Radeony RX Vega se může čekat až do půlky října, výrobci nemají čipy
Některé počítače HP se po servisní aktualizaci Windows 10 spouští až 10 minut
Tohle by mohla být revoluce. Pi Charger slibuje první opravdu pohodlné bezdrátové nabíjení
Ovladač od Nvidie způsobuje problémy s Nočním osvětlením [Windows Insider]
Naděje v kauze drahých pamětí. Výrobci DRAM konečně investují do zvýšení kapacit
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít