Větru ani dešti neporučíme

17. května 2004, 00:00 - admin
17. května 2004, 00:00

PROFIT PO DESETI LETECH Ze zkušeností čtenářů, které Profit zveřejňoval před deseti lety, může být stále aktuální i příspěvek Karla Zajíce ze západních Čech, zveřejněný v čísle 21/1994: Na loňské léto jsem pro svou drogerii jako obvykle nakoupil krémy a oleje na opalování.

PROFIT PO DESETI LETECH

Ze zkušeností čtenářů, které Profit zveřejňoval před deseti lety, může být stále aktuální i příspěvek Karla Zajíce ze západních Čech, zveřejněný v čísle 21/1994: Na loňské léto jsem pro svou drogerii jako obvykle nakoupil krémy a oleje na opalování. Řídil jsem se přitom kampaní za zdravý pobyt na sluníčku. U kolegů v branži jsem zjistil, že uvažují stejně. Rovněž dovozci a výrobci očekávali zvýšenou poptávku po tomto zboží. Předpokládal jsem, že zprávy o ozonové díře a hrozbě zvýšeného výskytu onemocnění kůže působí na zákazníky stejně jako na mě. V příležitostných hovorech se zákazníky jsem si také tuto úvahu ověřoval. Vycházel jsem ze zkušeností, kolik prostředků na opalování lidi kupovali v předchozích letních sezonách a k tomu něco přidal. Hlavně jsem se snažil o dostatečný výběr krémů s různými ochrannými faktory. Při všech úvahách jsem ale nevzal v potaz to docela základní: Totiž, jaké bude léto. A to nebylo nic moc. Počasí bylo pár dnů skutečně pěkné, slunečné, lákalo k vodě. Ty dny se hned na prodeji opalovacích prostředků příznivě projevily. Zájem byl hlavně o lacinější krémy. Pro pobyt u moře se zboží nakupovalo především na konci školního roku, pak už jen málo. I tady lidi šetřili a nejdražší krémy kupovali sporadicky. Po skončení sezony mi ve skladu zůstala více než třetina z celkového množství ochranných prostředků proti slunci. A jak jsem se doslechl, některým velkorysejším obchodníkům dokonce polovina.

Poučení:

* U sezonního zboží se nespoléhejte na počasí. Ani meteorologové nemohou přísahat, že jejich předpověď vyjde.

* Riziko rozhodnutí mezi koupí většího množství zboží se slevou, nebo koupí postupně podle situace a bez slevy se musí podstoupit. Vyplatí se přitom dobře počítat.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít