Větru ani dešti neporučíme

17. května 2004, 00:00 - admin
17. května 2004, 00:00

PROFIT PO DESETI LETECH Ze zkušeností čtenářů, které Profit zveřejňoval před deseti lety, může být stále aktuální i příspěvek Karla Zajíce ze západních Čech, zveřejněný v čísle 21/1994: Na loňské léto jsem pro svou drogerii jako obvykle nakoupil krémy a oleje na opalování.

PROFIT PO DESETI LETECH

Ze zkušeností čtenářů, které Profit zveřejňoval před deseti lety, může být stále aktuální i příspěvek Karla Zajíce ze západních Čech, zveřejněný v čísle 21/1994: Na loňské léto jsem pro svou drogerii jako obvykle nakoupil krémy a oleje na opalování. Řídil jsem se přitom kampaní za zdravý pobyt na sluníčku. U kolegů v branži jsem zjistil, že uvažují stejně. Rovněž dovozci a výrobci očekávali zvýšenou poptávku po tomto zboží. Předpokládal jsem, že zprávy o ozonové díře a hrozbě zvýšeného výskytu onemocnění kůže působí na zákazníky stejně jako na mě. V příležitostných hovorech se zákazníky jsem si také tuto úvahu ověřoval. Vycházel jsem ze zkušeností, kolik prostředků na opalování lidi kupovali v předchozích letních sezonách a k tomu něco přidal. Hlavně jsem se snažil o dostatečný výběr krémů s různými ochrannými faktory. Při všech úvahách jsem ale nevzal v potaz to docela základní: Totiž, jaké bude léto. A to nebylo nic moc. Počasí bylo pár dnů skutečně pěkné, slunečné, lákalo k vodě. Ty dny se hned na prodeji opalovacích prostředků příznivě projevily. Zájem byl hlavně o lacinější krémy. Pro pobyt u moře se zboží nakupovalo především na konci školního roku, pak už jen málo. I tady lidi šetřili a nejdražší krémy kupovali sporadicky. Po skončení sezony mi ve skladu zůstala více než třetina z celkového množství ochranných prostředků proti slunci. A jak jsem se doslechl, některým velkorysejším obchodníkům dokonce polovina.

Poučení:

* U sezonního zboží se nespoléhejte na počasí. Ani meteorologové nemohou přísahat, že jejich předpověď vyjde.

* Riziko rozhodnutí mezi koupí většího množství zboží se slevou, nebo koupí postupně podle situace a bez slevy se musí podstoupit. Vyplatí se přitom dobře počítat.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít