Věrnostní akce v restauraci

04. dubna 2005, 00:00 - Pavel Hrubec, mediální poradce
04. dubna 2005, 00:00

poradna Nedávno jsme si blízko centra města otevřeli restauraci střední cenové skupiny. Rádi bychom, aby do ní vedle turistů a podobných „náhodných“ hostů chodili ve větší míře i pravidelní strávníci, tedy hlavně lidé z okolních firem (stravenky samozřejmě přijímáme), večer pak také obyvatelé okolních ulic.

poradna

Nedávno jsme si blízko centra města otevřeli restauraci střední cenové skupiny. Rádi bychom, aby do ní vedle turistů a podobných „náhodných“ hostů chodili ve větší míře i pravidelní strávníci, tedy hlavně lidé z okolních firem (stravenky samozřejmě přijímáme), večer pak také obyvatelé okolních ulic. Nevíme, zda dát přednost nějaké mediálně atraktivní soutěži o hodnotné ceny, nebo zda raději zvolit věrnostní systém.

manželé Burianovi Silná propagace v místním rádiu vám může pomoci dát široké skupině posluchačů vědět, že vznikla nová restaurace. Pokud již ale o existenci restaurace vědí a vašim hlavním cílem je získat stálé klienty, doporučuji věrnostní program - například kartičky, jejichž prostřednictvím budou strávníci sbírat body. Po dosažení určitého počtu bodů (= určitý počet zkonzumovaných hlavních jídel nebo útrata v určité výši) získají třeba následující jídlo zdarma, nebo dostanou ke každému druhému jídlu nápoj zdarma a podobně. Mělo by tedy jít spíše o drobnější odměny, které potěší a motivují, ale zároveň vás finančně nezničí. Výhodou takového řešení je i to, že se pak cítí odměněn opravdu každý ze stálých hostů. Tedy na rozdíl od losovací soutěže o atraktivní ceny, kde by vyhrálo jen pár lidí a kde by navíc v případě takovéto malé firmy chtě nechtě existovalo podezření z nějaké neregulérnosti.

Vhodným doplňkem pro nalákání stálých strávníků a zároveň řešením pro větší vytíženost restaurace během celého dne jsou „happy hours“ -slevy jídel a nápojů v obvykle méně vytíženém období, například 10% sleva od 15. do 18. hodiny.

Pokud k vám zástupci zmíněných skupin (tedy zaměstnanci okolních firem a lidé bydlící v okolí) již chodí, postačí vám k propagaci věrnostní či slevové akce pouze leták v restauraci a upozornění na tuto nabídku ze strany obsluhy. Je pak otázkou několika dnů či maximálně týdnů, kdy se přes tyto hosty rozkřikne zpráva o výhodách k dalším potenciálním strávníkům. Naopak pokud k vám zatím příliš lidí nechodí, doporučujeme dát v okolí o věrnostní nebo slevové akci výrazněji vědět. Efektivními a přitom finančně nenáročnými možnostmi jsou zejména letáky roznesené do okolních schránek, poutač před restaurací, využití plakátovacích ploch, případně i vhodná propagace v místní rozhlasové stanici.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče