Menu Zavřít

Verizon nabízí za webové aktivity Yahoo tři miliardy dolarů

7. 6. 2016
Autor: CC BY SA 2.0: Neon Tommy via Flickr

Americká telekomunikační společnost Verizon nabízí za základní internetové aktivity firmy Yahoo zhruba tři miliardy dolarů (71 miliard korun). O Verizonu se již v uplynulých měsících hovořilo jako o předním kandidátovi na převzetí internetových aktivit Yahoo.

O nabídce Verizonu informoval list The Wall Street Journal s odvoláním na zdroj obeznámený se situací.

V pondělí podle listu vypršelo druhé kolo pro podávání nabídek, očekává se však, že minimálně jedno kolo bude následovat. Podoba nabídek se tak ještě může měnit. Mluvčí firem Yahoo a Verizon se k informacím listu odmítli vyjádřit.

Podle listu se v rámci druhého kola počítalo rovněž s nabídkou od investiční společnosti TPG. Není však jasné, zda v soutěži o aktivity Yahoo pokračují i další účastníci prvního kola, mezi které patří například investiční firmy Advent International a Vista Equity Partners, píše The Wall Street Journal.

Stomilionová ztráta

Základní internetové aktivity Yahoo zahrnují například webový vyhledávač nebo elektronickou poštu. Už delší dobu se potýkají s problémy a generální ředitelce Marisse Mayerové se ani po více než třech letech ve funkci nepodařilo dosáhnout obratu v hospodaření podniku.

BRAND24

V letošním prvním čtvrtletí vykázala firma čistou ztrátu 99 milionů dolarů po zisku 21 milionů dolarů ve stejném období loňského roku. Čtvrtletní tržby společnosti se meziročně propadly o 11 procent na 1,1 miliardy dolarů.

Yahoo patří ve svém oboru k průkopníkům a na konci 90. let to byl dominantní poskytovatel e-mailových účtů zdarma. Firmu ale později dohnala a nakonec předehnala konkurence. Tržby Yahoo dosáhly maxima v roce 2008.

Nabídka tří miliard je na horní hraně spekulací

Zájemci o Yahoo nabídnou až 72 miliard, výrazně pod očekávání

 Yahoo
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).