Venkovní reklama v Praze má limity

13. srpna 2007, 00:00 - admin
13. srpna 2007, 00:00

Za dva týdny by měly z pražských budov zmizet reklamní plachty. Od 1. září tento způsob reklamy zakazuje pražský magistrát. Výjimku budou mít pouze ty, které slouží ke krytí stavebních úprav nebo oprav. Rada hlavního města rozhodla o jejich zákazu v červnu.

„Podle názoru odborníků je ověšování historických budov a dalších objektů v Pražské památkové rezervaci textilními či jinými plachtami nežádoucí,“ řekl náměstek primátora Rudolf Blažek.

Magistrát bojuje i s dalšími způsoby šíření reklamy. Od července radní zpřísnili rozdávání letáků s pozvánkami na různé kulturní akce. Zákaz rozšířili i na tiskoviny, které si pořadatelé kulturních akcí nechali zaregistrovat u ministerstva kultury jako periodický reklamní tisk. Některé distributory ale nové nařízení neodradilo a dál je vnucují zejména turistům.

Město chce bojovat i s nelegálním vylepováním plakátů. Měli by za ně v budoucnu nést odpovědnost zadavatelé nebo výrobci. Lepič, který by byl dopaden, by musel říci, pro koho pracuje. Změny by měla přinést novela zákona o regulaci reklamy. V současné době nelze totiž prokázat, že letáky na sloupy neumístil jenom nějaký náhodný příznivec dané firmy. Výlep může být podle magistrátu chápán i jako porušení vyhlášky o čistotě.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče