Velorex za půl milionu

17. března 2010, 13:01 - Erich Handl
17. března 2010, 13:01

Na brněnském výstavišti si minulou středu v rámci Motosalonu odbyl světovou premiéru nový velorex, který půjde na trh pod označením Velor-x-trike. Základní verze bude stát 19 990 euro (asi půl milionu korun).

Autor: Jakub Stadler

Opavský podnikatel Pavel Brída vybavil nový velorex nejmodernější a nejvýkonnější technikou, o níž si původní hadraplán mohl nechat jen zdát. Na tříkolovém motocyklu nechybějí xenonová světla, anatomické sedačky, CD-DVD přehrávač, digitální tachometr s otáčkoměrem, LCD dotykové displeje, led-diody pro podsvícení podvozku a další „udělátka“ a „vychytávky“. A zatímco původní velorex stěží sváděl bitvu s autobusem, nový velorex s rychlostí rozhodně problém mít nebude, pod kapotou té nejsilnější verze se bude skrývat motor s výkonem 200 koní.

VELOR-X-TRIKE
objem válců - 1284 cm3 výkon - 90 kW/117 k/7800 ot. točivý moment - 132 Nm/5300 ot. hmotnost - do 500 kg

„Výroba trvala asi šest měsíců,“ řekl Brída při odhalení motocyklu. „Už to ale není velorex, bohužel, protože toto označení si nechal patentovat jeden polský občan, takže nemáme možnost používat tuto známku. Musel jsem vymyslet i vlastní název, je to tedy Velor-x-trike, trike jako tříkolka,“ dodal Brída s tím, že motocykl by se měl prodávat i na americkém a japonském trhu, a to v několika verzích: S-standard, LS-lux, GLS-grand lux. Pro využití na závodních okruzích prý bude verze R-racing, která nabídne již zmíněný dvousetkoňový agregát. „Nechtěl bych zmiňovat cenu prototypu, byla velmi vysoká, jsou to tisíce hodin práce, a ty vám nikdo nezaplatí. Základní cena bude začínat na 19 990 eur. Každý kus bude zvlášť stavěný, rozhodně nechceme začít sériovou výrobu,“ dodal podnikatel.

Původně plátěný plášť nahradil laminát a karbon. Skleněná střecha je odnímatelná. Zůstaly však i retro prvky, jakými jsou třeba pohonná jednotka s převodem na jedno zadní kolo přes řetěz, oblouk u dveří, také výrazný sklon zadní karoserie, žábra na motoru, dva výfuky či tankování vpředu s motocyklovým víčkem nádrže.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít