Velký pick-up na stavbu

09. října 2006, 00:00 - ERICH HANDL
09. října 2006, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - NISSAN NAVARAJako jedna z mála značek nabízí Nissan řemeslníkům, lesníkům a zemědělcům velký terénní pick-up - navaru. Ve verzi s dvojkabinou se prodává od 685 630 korun.Navara dostala oproti svému předchůdci elegantnější vzhled a stal se z ní pick-up módního amerického typu.

VYZKOUŠELI JSME - NISSAN NAVARA Jako jedna z mála značek nabízí Nissan řemeslníkům, lesníkům a zemědělcům velký terénní pick-up - navaru. Ve verzi s dvojkabinou se prodává od 685 630 korun.

Navara dostala oproti svému předchůdci elegantnější vzhled a stal se z ní pick-up módního amerického typu. Více než pětimetrový vůz má předek s chromovanou maskou a grilem, za kabinou s velkými zpětnými zrcátky je mohutný bezpečnostní rám. Korba uveze 855 kilogramů nákladu, další metrák lze dát na střešní nosič. Profil vozu určují masivní lemy blatníků, záď zdobí chromovaný nárazník. Dojem podtrhují sedmnáctipalcová litá kola, obutá do terénních pneumatik.

Profit měl minulý týden k testu navaru ve verzi Double Cab, tedy vůz se dvěma řadami sedadel, který pojme pět lidí stejně jako osobní auto. Velký pick-up nám v mnohém připomínal nákladní auto. Do kabiny se neusedá, ale šplhá po bočních nášlapech.

Kokpitu dominuje střízlivá palubní deska a dlouhá řadicí páka, která je posazena na mohutném středovém tunelu. Na praktické ložné ploše bylo možné převážet písek, stavební materiál nebo třeba vodní skútr. Jako praktickou jsme shledali plastovou vanu, která brání poškození laku v nákladovém prostoru.

Pod kapotou jsme měli naftový čtyřválec s objemem 2,5 litru. Je to silný agregát pro tahání nákladů, žádný závodník. Při startování otřásá celým autem, má zvuk traktoru. Umí ale dát vozu rychlost až 170 kilometrů v hodině a chlubí se výkonem 128 kilowattů. Třiadvacet centimetrů vysoký podvozek navary protáhne bez problému blátem, pískem i těžším terénem, a to lze za vůz ještě připojit třítunový vlek.

Když už v terénu pohon zadní nápravy nestačí, řidič může zvolit, pohon všech kol pro pomalý průjezd terénem a uzávěrku diferenciálu. Hlavní změna oproti předchozí generaci je právě elektronické ovládání pohonu všech kol a redukce, protože ještě v minulé generaci se ústrojí ovládalo manuálně samostatnou pákou vedle řadicí páky.

Jaké má navara nevýhody? Zklamala nás nepříliš pohodlná sedadla, hlavně jejich zadní řada je dost spartánská. Zvláště když si uvědomíme, že vzhledem k ukončené kabině za zadními sedadly nelze sklopit opěradla. Auto se tak hodí spíše ke kratším cestám, dlouhý trek ve vzpřímené poloze by byl dost nepříjemný. Při testu jsme zjistili také nepřesnost řazení, kdy jsme u dlouhé páky často nevěděli, zda máme zařazenu zpátečku, či nikoli.

Výsledek testu: Nissan Navara je praktické auto pro podnikatele, kteří převážejí náklad a osoby na kratší vzdálenosti. Hodí se třeba stavebním manažerům nebo lesním firmám. Není to ale rodinný vůz, jízda na dlouhé vzdálenosti je v navaře nepohodlná.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Navara je velký a silný pick-up na stavbu nebo pro lesní práce. Umožňuje odpočet DPH a uveze skoro tunu nákladu. Nehodí se ale na dlouhé cestování.

TECHNICKÉ ÚDAJE

model:Navara Double Cab 2,5 D

typ: vozu pětimístný pick-up

motor: naftový čtyřválec

objem válců: 2,5 litru

max. výkon: 128 kW

max. rychlost: 170 km/hod

zrychlení: 0-100 11,4 sekundy

spotřeba: 8,5 l/100 km

nosnost: 855 kilogramů

cena (základ): 685 630 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče