Velký kombík s radarem

14. listopadu 2005, 00:00 - (eha)
14. listopadu 2005, 00:00

NOVÝ VW PASSAT VARIANT Prodejci Volkswagenu nedávno začali nabízet vylepšené kombi Passat Variant. V nejlevnější verzi se prodává za 688 800 korun. Model je zajímavý možností přikoupit si tempomat s radarem, který sleduje situaci před vozem.

foto: Volkswagen

NOVÝ VW PASSAT VARIANT Prodejci Volkswagenu nedávno začali nabízet vylepšené kombi Passat Variant. V nejlevnější verzi se prodává za 688 800 korun. Model je zajímavý možností přikoupit si tempomat s radarem, který sleduje situaci před vozem. Nový Passat Variant je až po středové sloupky stejný jako limuzína, zadní partie jsou protažené do verze kombi. Podokenní linie boků směrem k zádi vozu zřetelně stoupá a sbližuje se s decentně se svažující křivkou střechy. Zádi dominují koncová světla zasahující hluboko do boků karoserie. Sportovní nádech novému kombi propůjčují výrazné lemy podběhů kol, nepřehlédnutelné je především povytažení blatníků do stran nad zadními koly. I když je modernizovaný Passat Variant o 1,9 centimetru vyšší (celkem měří 152 centimetrů) a o 9,2 centimetru delší (477 centimetrů) než jeho předchůdce, působí díky sportovně stylizované karoserii subtilně a dynamicky. SÁZKA NA VELKÝ KUFR

Jedním z největších trumfů modelů Passat Variant byl vždy velký zavazadlový prostor, a nový model bude i v tomto ohledu dál hrát prim v rámci celého svého segmentu. Při sklopených sedadlech dokáže zavazadelník nabídnout až 1641 litrů prostoru, což znamená zvětšení přepravního prostoru o 41 litrů oproti předchozí generaci.

Ložná plocha je v tomto uspořádání dlouhá 1956 milimetrů. V modelech vybavených dopředu sklápěcím opěradlem sedadla předního spolujezdce lze převážet předměty dlouhé dokonce až 2,9 metru. V základním pětimístném uspořádání má prostor pro zavazadla objem 513 litrů.

PŘEDEK S RADAREM

Zlepšený model je vybaven řadou technologií a systémů, z nichž mnohé se v této modelové řadě objevují vůbec poprvé. Za příplatek si zájemci mohou například pořídit zadní sedadla se zcela novými integrovanými dětskými sedačkami. Ty prý mají lepší boční držení těla a poskytují i lepší oporu zádům a hlavám dětí.

Dalším z pozoruhodných technických doplňků je automatický tempomat, který prostřednictvím radarového zařízení sleduje dopravní situaci vpředu před vozem. Automatický tempomat zaručuje nejenom dostatečně odstup do ostatních vozidel, ale zkracuje i brzdnou dráhu, protože celý systém je propojený s brzdami, které jsou díky tomu neustále připraveny řešit kritické situace.

Po systémech ABS a ESP je automatický tempomat ACC třetím významným systémem podpory řidiče, který dokáže předcházet kolizním momentům. Automatický tempomat ACC se dodává na přání pouze do modelů s automatickými převodovkami. Optimální komfort a bezpečnost jízdy zaručuje i systém samočinné regulace světlé výšky, respektive automatického udržování její stále hodnoty.

MOTOROVÁ VÝBAVA

Passat Variant nabízí celkem osm různých motorů, přičemž až na základní zážehový motor jde o samé novinky v této modelové řadě. Tři jsou benzinové a pět naftových, nejsilnější z nich je zážehový šestiválec 3.2 V6 FSI o výkonu 184 kilowattů.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Šestnáctijádro Intel Core i9-7960X by mohlo mít frekvenci 2,5 GHz, našlo se v Geekbench
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít