Velký furgon pro půldruhé tuny

02. října 2006, 00:00 - ERICH HANDL
02. října 2006, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - NOVÝ FIAT DUCATOFiat letos inovoval užitkový model Ducato. Předek dodávky výrazně nabobtnal, Italové přestavěli interiér a objevily se i nové motory. V nejlevnější verzi vyjde na 499 900 korun bez DPH.Nové Ducato nebude mít v boji o živnostníky lehkou úlohu.

VYZKOUŠELI JSME - NOVÝ FIAT DUCATO Fiat letos inovoval užitkový model Ducato. Předek dodávky výrazně nabobtnal, Italové přestavěli interiér a objevily se i nové motory. V nejlevnější verzi vyjde na 499 900 korun bez DPH.

Nové Ducato nebude mít v boji o živnostníky lehkou úlohu. Fiat jej totiž vyrábí ve spolupráci s koncernem PSA Peugeot Citroen a tak jsou vlastně na trhu tři stejné dodávky - Ducato, Boxer a Jumper. Liší se jen designem, drobnými finesami a logem automobilky. Italové hodně vsadili na přední masku. Robustní předek má design od Guigara, který se údajně inspiroval vzhledem rychlovlaků.

My jsme měli k testu Ducato v provedení furgon, tedy dodávku s velkou skříní. Byla prodlouženým rozvorem a zvýšenou střechou, aby se na korbu co nejvíce vešlo. Toto auto uveze až 1,5 tuny nákladu, do skříně se vměstná 13,3 krychlového metru nákladu. Po nástupu do kabiny jsme se cítili jako v osobním autě. Řidič se sice musí vyšplhat na sedadlo pomocí schůdku, ale tím podobnost s nákladnímu auty končí. Palubní deska je přehledná, ovladače v dosahu rukou. Výhled dozadu pomocí postranních zpětných zrcátek je uspokojivý. Vnitřní zrcátko naše dodávka neměla, protože skříň neměla průhledová okénka.

Hlavní devizou auta byl motor. Naftový multijet měl objem 2,3 litru, slušný výkon 88 kilowattů a byl spojen se šestistupňovým manuálem. Jízda při testu byla komfortní, kabina se nám zdála dobře odhlučněná. Bez nákladu letí vůz po dálnici stopadesátkou, i když už je to na hranici řiditelnosti. Vysoká skříň totiž citlivě reaguje na každý závan větru. Testovaný čtyřválec je každopádně vhodný i pro dlouhé cesty na dálnici. Měkký podvozek přitom zaručuje poměrně komfortní jízdu, dobře drží na asfaltu i v ostrých zatáčkách, zadní náprava nám při testu neuskakovala. A spotřeba? Oficiálních 9,7 litru nafty na sto kilometrů je spíše nadsazených, prázdný furgon to umí i za sedm.

Výsledek testu: Nové Ducato ve verzi furgon může být dobrou volbou pro živnostníky a firmy, které potřebují převážet náklady těžší než tunu. Řemeslníky uspokojí i kratší a levnější verze, ale kdo vozí hodně palet na zboží, ať si koupí velkou skříň. Naftový multijet 2,3 lze doporučit, jezdí i za méně, než kolik udává automobilka.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Ducato je lehký užitkový vůz, který umožňuje odpočet DPH. Ve verzi s velkou skříní uveze až 1,5 tuny nákladu, bočními dveřmi o rozměru 1250 krát 1755 milimetrů lze pohodlně nakládat ručně i běžnou skladovou mechanizací.

|TECHNICKÉ ÚDAJEModel: Fiat Ducato 15 120 multijetTyp vozu: třímístný furgonMotor: vznětový čtyřválecObjem válců: 2,3 litruMax. výkon: 88 kWMax. rychlost: 159 km/hodSpotřeba: 9,7 l/100 kmNáklad: 1,5 tunyCena:** 714 900 Kč bez DPH|

Poznámka: testovaná verze

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče