Velkoprostorová limuzína

26. listopadu 2009, 13:03 - Erich Handl
26. listopadu 2009, 13:03

Německý Volkswagen nabídl podnikatelům novou generaci dodávek Transporter/Multivan/Caravelle/California. Profit vyzkoušel v redakčním testu osobní verzi, velkoprostorovou limuzínu VW Multivan.

Autor: VW

Dodávky zmíněné řady se vyrábějí už téměř neuvěřitelných 60 let, první z nich sjela z výrobního pásu už v roce 1950 v podobě Volkswagenu „Typ 2“ (slavný Brouk nesl označení „Typ 1“). Dodnes se produkují v Hannoveru v několika karosářských verzích. Transporter je vůz pro převážení nákladu, California je určena kempařům a Caravelle s Multivanem jsou osobní varianty. Posledně jmenovaný může převážet až sedm lidí a prodává se v Česku od 791 710 korun s DPH.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - VW Multivan 2,0 TDI typ vozu - pětidvéřový van motor - naftový čtyřválec objem válců - 1,9 litru max. výkon - 103 kilowattů max. rychlost - 173 km/h zrychlení 0-100 km/h - 14,2 sekundy spotřeba - 7,5 l/100 km cena (s DPH) - 908 903 Kč

Jaký je nový vůz? Jeho vzhled se od předchozí generace neliší nijak razantně. Náš Multivan měl užší čelní masku chladiče a více řezaná světla než dosavadní generace a odpovídá letošnímu stylu značky VW. V nárazníku jsme objevili nové mlhovky, které prosvěcovaly do zatáček.

Auto má stále čtvery dveře, z toho jedny boční posuvné na pravé straně. V interiéru je zajímavý tříramenný volant, přístrojová deska s nezvykle bílým podsvícením a čtyři samostatná sedadla, ve třetí řadě pak lavice se třemi místy. Zadní sedačky mají vyklápěcí stolek, křesla jsou na kolejnicích a lze je libovolně posouvat. Sedáky v druhé řadě jsou dokonce otáčecí, takže vzadu jsme si mohli udělat malý konferenční prostor. Také kufr za poslední řadou sedadel lze libovolně zvětšovat posouváním sedáků.

Hlavní novinkou Multivanu jsou ale pokročilé motory. V modernizovaných vozech Volkswagen T5 byly všechny dosavadní čtyřválcové a pětiválcové turbodiesely TDI s přímým vstřikováním čerpadlo-tryska nahrazeny novou generací s přímým vstřikováním common rail. Náš dvoulitr o výkonu 103 kW se chlubil kultivovaným akustickým projevem při spotřebě paliva 7,5 litru na sto kilometrů jízdy. Úspornost motoru ale rozhodně nepřispívá jeho výkonnosti, rozjezdy našeho auta nebyly právě raketové.

A výbava? V interiéru nového Multivanu lze najít špičkovou navigaci s dotykovým displejem. Na přání dodávaná zvuková aparatura Dynaudio může dodávku proměnit v malou koncertní síň. Sériová výbava přitom nabízí také šestici airbagů a poloautomatickou klimatizaci Climatic.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Multivan je všestranný automobil pro živnostníky, řemeslníky, taxikáře a cestovatele, kteří potřebují převážet více osob. Jeho jedinou nevýhodou je cena. Konkurence nabízí sedmimístné mikrobusy už od zhruba půl milionu korun.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče