Article, show

Velkoprostorová limuzína

26. listopadu 2009, 13:03 - Erich Handl
26. listopadu 2009, 13:03

Německý Volkswagen nabídl podnikatelům novou generaci dodávek Transporter/Multivan/Caravelle/California. Profit vyzkoušel v redakčním testu osobní verzi, velkoprostorovou limuzínu VW Multivan.

Autor: VW

Dodávky zmíněné řady se vyrábějí už téměř neuvěřitelných 60 let, první z nich sjela z výrobního pásu už v roce 1950 v podobě Volkswagenu „Typ 2“ (slavný Brouk nesl označení „Typ 1“). Dodnes se produkují v Hannoveru v několika karosářských verzích. Transporter je vůz pro převážení nákladu, California je určena kempařům a Caravelle s Multivanem jsou osobní varianty. Posledně jmenovaný může převážet až sedm lidí a prodává se v Česku od 791 710 korun s DPH.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - VW Multivan 2,0 TDI typ vozu - pětidvéřový van motor - naftový čtyřválec objem válců - 1,9 litru max. výkon - 103 kilowattů max. rychlost - 173 km/h zrychlení 0-100 km/h - 14,2 sekundy spotřeba - 7,5 l/100 km cena (s DPH) - 908 903 Kč

Jaký je nový vůz? Jeho vzhled se od předchozí generace neliší nijak razantně. Náš Multivan měl užší čelní masku chladiče a více řezaná světla než dosavadní generace a odpovídá letošnímu stylu značky VW. V nárazníku jsme objevili nové mlhovky, které prosvěcovaly do zatáček.

Auto má stále čtvery dveře, z toho jedny boční posuvné na pravé straně. V interiéru je zajímavý tříramenný volant, přístrojová deska s nezvykle bílým podsvícením a čtyři samostatná sedadla, ve třetí řadě pak lavice se třemi místy. Zadní sedačky mají vyklápěcí stolek, křesla jsou na kolejnicích a lze je libovolně posouvat. Sedáky v druhé řadě jsou dokonce otáčecí, takže vzadu jsme si mohli udělat malý konferenční prostor. Také kufr za poslední řadou sedadel lze libovolně zvětšovat posouváním sedáků.

Hlavní novinkou Multivanu jsou ale pokročilé motory. V modernizovaných vozech Volkswagen T5 byly všechny dosavadní čtyřválcové a pětiválcové turbodiesely TDI s přímým vstřikováním čerpadlo-tryska nahrazeny novou generací s přímým vstřikováním common rail. Náš dvoulitr o výkonu 103 kW se chlubil kultivovaným akustickým projevem při spotřebě paliva 7,5 litru na sto kilometrů jízdy. Úspornost motoru ale rozhodně nepřispívá jeho výkonnosti, rozjezdy našeho auta nebyly právě raketové.

A výbava? V interiéru nového Multivanu lze najít špičkovou navigaci s dotykovým displejem. Na přání dodávaná zvuková aparatura Dynaudio může dodávku proměnit v malou koncertní síň. Sériová výbava přitom nabízí také šestici airbagů a poloautomatickou klimatizaci Climatic.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Multivan je všestranný automobil pro živnostníky, řemeslníky, taxikáře a cestovatele, kteří potřebují převážet více osob. Jeho jedinou nevýhodou je cena. Konkurence nabízí sedmimístné mikrobusy už od zhruba půl milionu korun.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít