VYZKOUŠELI JSME - VOLVO XC 90 Značka Volvo nabízí pro podnikání řadu kombíků, ale kdo chce i do terénu, měl by se podívat na sportovně-užitkové XC 90. Je to robustní elegán, Profit jej minulý týden vyzkoušel s nejsilnějším osmiválcem pod kapotou. Verze vyjde na více než dva miliony korun.
VYZKOUŠELI JSME - VOLVO XC 90 Značka Volvo nabízí pro podnikání řadu kombíků, ale kdo chce i do terénu, měl by se podívat na sportovně-užitkové XC 90. Je to robustní elegán, Profit jej minulý týden vyzkoušel s nejsilnějším osmiválcem pod kapotou. Verze vyjde na více než dva miliony korun.
Model XC 90 přišel na trh před třemi lety jako švédská odpověď na módní trendy, kdy si manažeři a podnikatelé oblíbili hrátky v terénu a začali hromadně kupovat exkluzivní sportovně-užitkové vozy. Volkswagen přišel s Touaregem, Porsche má Cayenne, Audi začalo připravovat Q7. Volvo nesmělo v soutěži chybět. Na českém trhu nabízí svůj terénní vůz od zhruba 1,4 milionu korun, s možností přestavby na verzi N1. Vůz pro movité byznysmeny sází na kombinaci síly, komfortu a užitkových vlastností.
Pojďme nejdříve k motoru. Profit si na test půjčil nejsilnější verzi s osmiválcovým benzinovým motorem. Je to opravdu auto pro úspěšné, vyjde na více než dva miliony korun. Za to nabízí démona pod kapotou. Jde o vidlicový, napříč uložený osmiválec s proměnným časováním sacích i výfukových ventilů, jež Volvo vyvinulo ve spolupráci s japonskou Yamahou. Má objem 4,4 litru a dokáže podat výkon 232 kilowattů, což se blíží výkonu obrněného transportéru. Zrychluje z nuly na sto za 7,3 sekundy, to nedokážou ani některé motocykly! Samozřejmě, že spotřebuje dost paliva, výrobce udává průměrných 13 litrů benzinu na sto kilometrů jízdy. My jsme se při testu s motorem nemazlili a jezdili skoro za 17 litrů. Kdo chce šetřit, ať si koupí diesel, V 8 je prostě hračka pro bohaté zájemce.
Auto prokazovalo při testu výborné jízdní vlastnosti na silnici, dobré v terénu. Není to stroj na překonávání velkých překážek, zvládne ale polní cesty i lesní bláto. Samočinný systém se spojkou Haldex v případě prokluzu předních kol přiřadí pohon zadní nápravy a jede se dál. Na asfaltu nás zklamaly snad jen dlouhé prodlevy automatické převodovky, v kopcích nebo při předjíždění jsme museli přepínat na sekvenční manuál.
Co se týče interiéru, odpovídá strohé manažerské limuzíně. Jsou v něm jednoduché linie, žádná velká moderna, ale všude hodně místa. Opěradla zadních sedadel se dají sklopit a dohromady s dnem kufru vznikne rovná plocha, na které se dá spát nebo převážet náklad. Do XC 90 se vejde až 1837 litrů nákladu.
Volvo XC 90 vybavené osmiválcem je exkluzivní stroj pro volný čas i podnikání, ocení jej movití byznysmeni, kteří potřebují noblesní auto s velkým výkonem.
JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
XC 90 je použitelné k reprezentaci i podnikání, lze v něm převážet více než 1,8 kubíku nákladu, takže může v případě potřeby suplovat dodávku. Dovozce nabízí podnikatelskou verzi N1 s přestavbou zdarma. Celková záruka vozu je dva roky, 8 let na neprorezivění karoserie.
TECHNICKÉ ÚDAJE
Model: Volvo XC 90 V8
Typ vozu: pětimístné SUV
Motor: zážehový osmiválec
Objem válců: 4,4 litru
Maximální výkon: 232 kW
Maximální rychlost: 210 km/hod
Zrychlení 0-100 km/hod: 7,3 sekundy
Spotřeba (dle výrobce): 13,3 l /100 km
Cena: 2 111 000 Kč