Velcí hráči mění strategii

07. února 2005, 00:00 - VÍT SMRČKA
07. února 2005, 00:00

VELETRH PRAGOTHERM Boom ve vytápění z 90. let skončil. To přináší změny marketingu největších topenářských firem. Reagovat na to musí i organizátoři velkých oborových veletrhů. Pragotherm, jeden z nejvýznamnějších tuzemských veletrhů, ještě nezačal a už do světa vyslal důležitou zprávu.

VELETRH PRAGOTHERM Boom ve vytápění z 90. let skončil. To přináší změny marketingu největších topenářských firem. Reagovat na to musí i organizátoři velkých oborových veletrhů. Pragotherm, jeden z nejvýznamnějších tuzemských veletrhů, ještě nezačal a už do světa vyslal důležitou zprávu. Jejím obsahem je, že velcí hráči v oboru vytápění, kteří operují na českém trhu, výrazným způsobem mění marketingovou strategii. Pragotherm, který začíná na pražském Výstavišti 9. února, tak potvrdil, co bylo zřejmé již na konci loňského listopadu na konkurenčním veletrhu Aqua-therm. Boom ve vytápění z 90. let skončil. To se projevuje na výstavách a veletrzích, na obsahu a zaměření expozic firem i očekávání, co má veletrh v marketingu přinést. „Trh je rozebrán, obsazen, dodavatelé jsou pevně stanoveni,“ říká manažer Pragothermu Vladimír Janouš ze společnosti Incheba Praha. Velcí výrobci kotlů a další topenářské techniky nechtějí již vystavovat každým rokem. Nepotřebují také velké stánky tyčící se až ke stropům výstavních hal. Nemusejí totiž zákazníkům dávat vizitku o celé firmě a úplném výrobním programu. Tuto práci již mají za sebou. Referovat potřebují jen o nejdůležitějších novinkách. Těch je poměrně málo. FIRMY NEDÁVAJÍ POZVÁNKY

Velké firmy nedávají rovněž tolik prostředků do inzerce, která upozorňuje na jejich výstavnické aktivity a zve například zájemce na návštěvu firemního stánku. Manažer Incheby Marek Kubala v této souvislosti upozornil na výzkum, který firma uskutečnila v loňském roce. Z něho vyplývá, že tuto reklamu nedělá zhruba třetina vystavujících firem.

Tuzemské podniky se navíc po zapojení do unijního trhu nerozpakují vystavovat v zahraničí. Výrobci chladírenské techniky odcházejí například vystavovat do Norimberku, kde se koná v jejich oboru jedna z největších světových výstavnických akcí.

Na konkurenčním Aqua-thermu chtějí někteří velcí výrobci plynových kotlů vystavovat pouze jednou za dva roky. Podle odborníků je to důsledkem změn v tomto segmentu trhu, včetně zpomalení technického vývoje v tomto oboru v minulých letech. Na posledním Aqua-thermu proto chyběly firmy jako je Junkers, Vaillant, Buderus či Dakon. Junkers to zdůvodnil na svých webových stránkách již před konáním veletrhu. „Klademe důraz na rychlé a efektivní předávání informací o našich produktech včetně technických a cenových úprav zákazníkům i obchodním partnerům. Na veletrhu chceme prezentovat informace strategického charakteru, novinky a rozvojové trendy našich produktů. Proto se Aqua-thermu zúčastníme ve dvouletých cyklech,“ uvedl vedoucí divize Junkers Luboš Morávek.

Rozhodnutí o účasti jednou za dva roky ovlivnily podle sdělení firmy také zkušenosti z okolních zemí, kde dva největší evropské odborné veletrhy v oblasti vytápění a sanity, což je ISH ve Frankfurtu nad Mohanem a Mostra convenio v Miláně, se konají ve dvouletých cyklech. „Z pohledu rozvoje a prezentace novinek v tepelné technice na mezinárodní úrovni je pro nás nejdůležitější veletrh ISH, který se koná v březnu 2005 ve Frankfurtu nad Mohanem. V návaznosti na tento mezinárodní veletrh pak předvedeme veškeré novinky a vývojové směry i odborné veřejnosti v České republice naveletrhu v listopadu 2005,“ připomněl Morávek.

VYSTAVOVATELÉ CHTĚJÍ NEJVÝHODNĚJŠÍ TERMÍN Velké firmy chtějí navíc jednat s pořadatelem Aqua-thermu o přesunu veletrhu na jaro. „Termín před Vánocemi není pro obor vytápění výhodný. Aqua-therm se stal pro topenářské firmy spíše společenskou záležitostí,“ uvedl pro Profit jeden z odborníků, který si nepřál být jmenován. Podle Petra Mandy z firmy Vaillant není každoroční účast na veletrhu pro firmy z oblasti vytápění výhodná z důvodu, že v tomto oboru se během roku neobjeví tolik novinek. S tím souhlasí i odborný garant Aqua-thermu, prezident Svazu podnikatelů v oboru technických zařízení František Holec. „Vývoj, který v tomto oboru byl v 90. letech, skončil. Tolik se toho zase neděje. Pro firmy je náročné hledat novou věc,“ uvedl Holec. Jeho slova se potvrdila při pořádání Aqua-thermu a nyní i při pořádání Pragothermu. DOPROVODNÝ PROGRAM VELETRHU PRAGOTHERM A CONECO PRAHA Místo konání: Levé křídlo Průmyslového paláce Výstaviště v Praze-Holešovicích. ČTVRTEK 10. ÚNORA 2005 * 10:00-13:00 Seminář Teplárenského sdružení ČR - Zásobování a hospodaření tepelnou energií. * 13:30-14:15 Certifikovaný kontaktní zateplovací systém značky Cemix-Lasselsberger. * 14:30-15:00 Efektivní použití tepelných izolací - URSA. * 15:15-16.00 Reflexní tepelné izolace - RTI. PÁTEK 11. ÚNORA 2005 * 13:00-14:00 Reflexní tepelné izolace - RTI. DOPROVODNÝ PROGRAM VELETRHU FRIGOTHERM

Místo konání: střední hala Průmyslového paláce - zajišťuje Svaz chladicí a klimatizační techniky.

STŘEDA 9. ÚNORA 2005

* 13:00-16:30 Novinky v oblasti tepelných čerpadel - prezentace jednotlivých firem.

ČTVRTEK 10. ÚNORA 2005

* 9:30-11:30 Chladicí technika.

* 13:00-16:30 Problematika nasazení tepelných čerpadel.

PÁTEK 11. ÚNORA 2005

* 10:00-12:30 Novinky v oblasti tepelných čerpadel - prezentace jednotlivých firem.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče