Velcí hráči jsou ve výhodě

21. dubna 2009, 16:35 - (red)
21. dubna 2009, 16:35

Finanční ředitelé o krizi

EURO: Kdy jste se poprvé začali ve vaší společnosti zabývat hospodářskou krizí?
SMUTNÝ:
Prakticky během léta loňského roku v souvislosti s našimi investicemi do cenných papírů a finančních aktiv.

EURO: Jaký byl dopad krize na provozní výsledky, jak se změnily oproti plánu?
SMUTNÝ:
Do výsledku roku 2008 se spíše než vývoj ekonomiky či „krize“ promítl posun spuštění některých našich připravovaných projektů. Bez těchto vlivů skončil minulý rok podle plánu.

EURO: Jaká jste přijali opatření pro udržení, respektive zlepšení provozního výsledku?
SMUTNÝ:
Letošní rok věnujeme zefektivnění vnitřních procesů a konsolidaci společnosti zevnitř se zaměřením na vlastní projekty a projektový management. Vzhledem k situaci v naší ekonomice jsme přistoupili k několika úsporným opatřením provozního charakteru, spíše však jen s „kosmetickým“ dopadem na výsledky společnosti, zřejmě se ale posune realizace některých investic.

EURO: Považujete za správné soustředit se jen na snižování nákladů, nebo je třeba hledat nové možnosti například ve formě inovací? SMUTNÝ: Pro většinu společností je okamžité snížení nákladů nejrychlejší cestou, jak efektivně reagovat na negativní dopady zpomalené ekonomiky. Účinnost těchto řešení má ale své limity, proto doporučuji soustředit se také na projekty s dlouhodobým efektem, například na změnu cílových skupin a podobně.

EURO: Máte nastaveny indikátory, které „měří“ dopady krize a případný obrat k lepšímu?
SMUTNÝ:
Určitě jsme více obezřetní při analýze jak vlastních výsledků, tak i informací o trhu a konkurenci, nicméně současný vývoj nehodnotíme pro Seznam jako významné riziko. Nastává situace, kdy aktivní inzerenti na internetu přehodnocují své náklady do reklamy a pro zajištění maximální efektivity svých investic je směřují k největším hráčům. Na rozdíl od televize, kde poklesly celkové příjmy o patnáct procent, Seznam vykázal nárůst tržeb oproti stejnému období loňského roku o více než šestnáct procent.

Milan Smutný Seznam.cz Seznam.cz je největší český portál a dominantní internetové reklamní médium. Vedle českého vyhledávače provozuje inzertní službu Firmy.cz, freemail, on-line zpravodajství Novinky.cz, hojně využívané Mapy.cz, komunitní server Lide.cz a další služby, patřící mezi první desítku v návštěvnosti na českém internetu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Týkají se vás nedoplatky na daních? Pozor, exekutoři už je začali vymáhat
Budete platit daň z příjmu z prodeje nemovitosti?
Do čeho investovat, abychom ušetřili
Auta
Video: To nejlepší z Goodwood Revival 2017
Také Toyota Auris (ne)míří do terénu. Verze Freestyle přidává plasty, ale nic dalšího
Už i Hyundai přechází na uhlíková vlákna, prozrazuje nový patent
Mazda představila svou Škodu Kodiaq. Sedmimístná CX-8 ale do Evropy nemíří
Hyundai i30 N se už vyrábí. Do konce roku vznikne pouze 1450 exemplářů
Technologie
Některé počítače HP se po servisní aktualizaci Windows 10 spouští 10 minut
Tohle by mohla být revoluce. Pi Charger slibuje první opravdu pohodlné bezdrátové nabíjení
Ovladač od Nvidie způsobuje problémy. Zejména s Nočním osvětlením [Windows Insider]
Naděje v kauze drahých pamětí. Výrobci DRAM konečně investují do zvýšení kapacit
„Nejnebezpečnější“ celebritou je Avril Lavigne, tvrdí experti z McAfee
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít