Article, show

Velcí hráči jsou ve výhodě

21. dubna 2009, 16:35 - (red)
21. dubna 2009, 16:35

Finanční ředitelé o krizi

EURO: Kdy jste se poprvé začali ve vaší společnosti zabývat hospodářskou krizí?
SMUTNÝ:
Prakticky během léta loňského roku v souvislosti s našimi investicemi do cenných papírů a finančních aktiv.

EURO: Jaký byl dopad krize na provozní výsledky, jak se změnily oproti plánu?
SMUTNÝ:
Do výsledku roku 2008 se spíše než vývoj ekonomiky či „krize“ promítl posun spuštění některých našich připravovaných projektů. Bez těchto vlivů skončil minulý rok podle plánu.

EURO: Jaká jste přijali opatření pro udržení, respektive zlepšení provozního výsledku?
SMUTNÝ:
Letošní rok věnujeme zefektivnění vnitřních procesů a konsolidaci společnosti zevnitř se zaměřením na vlastní projekty a projektový management. Vzhledem k situaci v naší ekonomice jsme přistoupili k několika úsporným opatřením provozního charakteru, spíše však jen s „kosmetickým“ dopadem na výsledky společnosti, zřejmě se ale posune realizace některých investic.

EURO: Považujete za správné soustředit se jen na snižování nákladů, nebo je třeba hledat nové možnosti například ve formě inovací? SMUTNÝ: Pro většinu společností je okamžité snížení nákladů nejrychlejší cestou, jak efektivně reagovat na negativní dopady zpomalené ekonomiky. Účinnost těchto řešení má ale své limity, proto doporučuji soustředit se také na projekty s dlouhodobým efektem, například na změnu cílových skupin a podobně.

EURO: Máte nastaveny indikátory, které „měří“ dopady krize a případný obrat k lepšímu?
SMUTNÝ:
Určitě jsme více obezřetní při analýze jak vlastních výsledků, tak i informací o trhu a konkurenci, nicméně současný vývoj nehodnotíme pro Seznam jako významné riziko. Nastává situace, kdy aktivní inzerenti na internetu přehodnocují své náklady do reklamy a pro zajištění maximální efektivity svých investic je směřují k největším hráčům. Na rozdíl od televize, kde poklesly celkové příjmy o patnáct procent, Seznam vykázal nárůst tržeb oproti stejnému období loňského roku o více než šestnáct procent.

Milan Smutný Seznam.cz Seznam.cz je největší český portál a dominantní internetové reklamní médium. Vedle českého vyhledávače provozuje inzertní službu Firmy.cz, freemail, on-line zpravodajství Novinky.cz, hojně využívané Mapy.cz, komunitní server Lide.cz a další služby, patřící mezi první desítku v návštěvnosti na českém internetu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít