Ve znamení francouzské ušlechtilosti

22. srpna 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
22. srpna 2005, 00:00

NOVÝ PEUGEOT 307 Oblíbený Peugeot 307 přichází v novém provedení. V čem se liší od předchozího? Na první pohled zaujme agresivnější přídí, dlouhými světlomety, mohutným otvorem v předním nárazníku a kulatými mlhovkami, což jsou prvky charakteristické pro všechny nové modely značky Peugeot.

foto: Peugeot

NOVÝ PEUGEOT 307

Oblíbený Peugeot 307 přichází v novém provedení. V čem se liší od předchozího? Na první pohled zaujme agresivnější přídí, dlouhými světlomety, mohutným otvorem v předním nárazníku a kulatými mlhovkami, což jsou prvky charakteristické pro všechny nové modely značky Peugeot. Zadní část modelu se změnila méně, zaujmou zejména chromovaná zadní světla červené barvy moderního vzhledu s novou technologií provedení skla krytu. Uvedené změny doplňují nové kryty kol a zejména hned pětice nových barev. V interiéru 307 se změnilo provedení ukazatelů na sdruženém přístroji, jiný je také středový ovládací panel, osobitý charakter modelu zdůrazňuje nové čalounění a dekorace.

DROBNÉ ZMĚNY VE VÝBAVĚ

Vývoj designu exteriéru a interiéru vozu doprovází i nové prvky komfortní a bezpečnostní výbavy, které zvyšují technologickou úroveň a vyspělost. Podle zvolené verze a úrovně výbavy jsou k dispozici v rámci základní výbavy nebo na přání. Patří mezi ně například eliptické přední světlomety u všech verzí, xenonové přední světlomety, senzor tlaku v pneumatikách a dvouzonová automatická klimatizace. Dále vůz nabízí zvukovou a vizuální indikaci nezapnutého bezpečnostního pásu spolujezdce ve spojení s bočními a hlavovými airbagy, hands free sadu Bluetooth či nový audiosystém s CD přehrávačem. Původních pět stupňů výbavy se nyní ztenčilo pouze na čtyři - XR, X-line, XR Présence a XT.

V NABÍDCE HNED SEDM MOTORŮ

Pohon modelu 307 zajišťují čtyři zážehové a tři vznětové motory. Nabídku motorů doplňuje pěti- či šestistupňová manuální převodovka, případně automatické řazení. V této souvislosti je možná dobré připomenout, že inovace modelu 307 se netýká pouze hatchbacku, ale i všech dalších karoserií odvozených právě od hatchbacku. Například nabídka pohonných jednotek pro model 307 Coupé Cabriolet se rozrůstá o dieselový agregát s filtrem pevných částic 2.0 HDI FAP o výkonu 100 kW. Je to první diesel, který bude pohánět kabriolet.

VE SLUŽBÁCH BEZPEČNOSTI

Základním předpokladem úspěchu nových modelů jakékoliv značky je stále vyšší bezpečnost. Nejinak tomu je i u „třistasedmičky“. Od uvedení na trh může být tento model vybaven až šesti airbagy, včetně hlavových pro cestující na předních i zadních sedadlech, bezpečnostními pásy s pyrotechnickými předpínači a omezovači přítlaku. Tito „osobní strážci“ jsou dále doplněni ještě bezpečnostním sloupkem řízení a aktivní opěrkou levé nohy. Hranice zajištění pasivní bezpečnosti jde však ještě dále - přední dvouobjemové airbagy se dvěma generátory jsou nově opatřeny řízenými vzduchovými průduchy, které zlepšují jejich výkon a účinnost a nový systém rozvinutí bočních airbagů optimalizuje ochranu hrudníku. Stále sofistikovanější je i výbava aktivní bezpečnosti. Při zařazení zpětného chodu se k již aktivovaným předním stěračům automaticky přidá i zadní stěrač, který zajistí optimální výhled při manévrování s vozem. Parkovací asistent pak přenáší zvukový signál přímo do reproduktorů ve voze a současně zobrazuje situaci za vozem na multifunkční obrazovce s určením vzdálenosti překážky od zádi vozu.

INOVACE SE PRODRAŽÍ Poněkud nepříjemným překvapením je, že ve srovnání se současným modelem faceliftovaná 307 podražila. Nárůst ceny se nejvíce projevuje u modelů se základní výbavou XR, například s motorem 1.4 16V a základní výbavou stojí nová 307 zmíněných 419 900 korun, zatímco současná verze stojí rovných 410 tisíc. Hatchback s motorem 1.6 16V dále například není možné koupit se základní výbavou XR, ale pouze výbavou X-line, což znamená investici minimálně 486 900 korun.

TECHNICKÉ ÚDAJE

 Objem motoru1587 ccm
 Maximální výkon80 kW
 Nejvyšší rychlost 190 km/hod
 Průměrná spotřeba7,4 l/100 km
 Cena486 900 Kč

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Zneužívá Microsoft monopolní postavení vůči výrobcům antivirů? [podcast]
Je v pořádku, když vám šéf čte e-maily?
Asus uvádí levnější 10Gb/s síťovku. XG-C100C stojí pod tři tisíce a umí i 2,5/5,0Gb režim
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít