Ve znamení francouzské ušlechtilosti

22. srpna 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
22. srpna 2005, 00:00

NOVÝ PEUGEOT 307 Oblíbený Peugeot 307 přichází v novém provedení. V čem se liší od předchozího? Na první pohled zaujme agresivnější přídí, dlouhými světlomety, mohutným otvorem v předním nárazníku a kulatými mlhovkami, což jsou prvky charakteristické pro všechny nové modely značky Peugeot.

foto: Peugeot

NOVÝ PEUGEOT 307

Oblíbený Peugeot 307 přichází v novém provedení. V čem se liší od předchozího? Na první pohled zaujme agresivnější přídí, dlouhými světlomety, mohutným otvorem v předním nárazníku a kulatými mlhovkami, což jsou prvky charakteristické pro všechny nové modely značky Peugeot. Zadní část modelu se změnila méně, zaujmou zejména chromovaná zadní světla červené barvy moderního vzhledu s novou technologií provedení skla krytu. Uvedené změny doplňují nové kryty kol a zejména hned pětice nových barev. V interiéru 307 se změnilo provedení ukazatelů na sdruženém přístroji, jiný je také středový ovládací panel, osobitý charakter modelu zdůrazňuje nové čalounění a dekorace.

DROBNÉ ZMĚNY VE VÝBAVĚ

Vývoj designu exteriéru a interiéru vozu doprovází i nové prvky komfortní a bezpečnostní výbavy, které zvyšují technologickou úroveň a vyspělost. Podle zvolené verze a úrovně výbavy jsou k dispozici v rámci základní výbavy nebo na přání. Patří mezi ně například eliptické přední světlomety u všech verzí, xenonové přední světlomety, senzor tlaku v pneumatikách a dvouzonová automatická klimatizace. Dále vůz nabízí zvukovou a vizuální indikaci nezapnutého bezpečnostního pásu spolujezdce ve spojení s bočními a hlavovými airbagy, hands free sadu Bluetooth či nový audiosystém s CD přehrávačem. Původních pět stupňů výbavy se nyní ztenčilo pouze na čtyři - XR, X-line, XR Présence a XT.

V NABÍDCE HNED SEDM MOTORŮ

Pohon modelu 307 zajišťují čtyři zážehové a tři vznětové motory. Nabídku motorů doplňuje pěti- či šestistupňová manuální převodovka, případně automatické řazení. V této souvislosti je možná dobré připomenout, že inovace modelu 307 se netýká pouze hatchbacku, ale i všech dalších karoserií odvozených právě od hatchbacku. Například nabídka pohonných jednotek pro model 307 Coupé Cabriolet se rozrůstá o dieselový agregát s filtrem pevných částic 2.0 HDI FAP o výkonu 100 kW. Je to první diesel, který bude pohánět kabriolet.

VE SLUŽBÁCH BEZPEČNOSTI

Základním předpokladem úspěchu nových modelů jakékoliv značky je stále vyšší bezpečnost. Nejinak tomu je i u „třistasedmičky“. Od uvedení na trh může být tento model vybaven až šesti airbagy, včetně hlavových pro cestující na předních i zadních sedadlech, bezpečnostními pásy s pyrotechnickými předpínači a omezovači přítlaku. Tito „osobní strážci“ jsou dále doplněni ještě bezpečnostním sloupkem řízení a aktivní opěrkou levé nohy. Hranice zajištění pasivní bezpečnosti jde však ještě dále - přední dvouobjemové airbagy se dvěma generátory jsou nově opatřeny řízenými vzduchovými průduchy, které zlepšují jejich výkon a účinnost a nový systém rozvinutí bočních airbagů optimalizuje ochranu hrudníku. Stále sofistikovanější je i výbava aktivní bezpečnosti. Při zařazení zpětného chodu se k již aktivovaným předním stěračům automaticky přidá i zadní stěrač, který zajistí optimální výhled při manévrování s vozem. Parkovací asistent pak přenáší zvukový signál přímo do reproduktorů ve voze a současně zobrazuje situaci za vozem na multifunkční obrazovce s určením vzdálenosti překážky od zádi vozu.

INOVACE SE PRODRAŽÍ Poněkud nepříjemným překvapením je, že ve srovnání se současným modelem faceliftovaná 307 podražila. Nárůst ceny se nejvíce projevuje u modelů se základní výbavou XR, například s motorem 1.4 16V a základní výbavou stojí nová 307 zmíněných 419 900 korun, zatímco současná verze stojí rovných 410 tisíc. Hatchback s motorem 1.6 16V dále například není možné koupit se základní výbavou XR, ale pouze výbavou X-line, což znamená investici minimálně 486 900 korun.

TECHNICKÉ ÚDAJE

 Objem motoru1587 ccm
 Maximální výkon80 kW
 Nejvyšší rychlost 190 km/hod
 Průměrná spotřeba7,4 l/100 km
 Cena486 900 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým…
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Technologie
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít