Ve schránkách je víc letáků než dopisů

23. října 2006, 00:00 - admin
23. října 2006, 00:00

Jedním z nejlákavějších produktů v poštovních službách je distribuce nejrůznějších nabídek. Letáků, reklamních katalogů. „Velikost trhu se zde může celkově pohybovat kolem dvou miliard korun,“ odhaduje odborný časopis Direkt. Jen v neadresné distribuci se za rok 2005 podle posledních odhadů doručilo okolo 3,3 miliardy letáků za zhruba miliardu korun.

Jedním z nejlákavějších produktů v poštovních službách je distribuce nejrůznějších nabídek. Letáků, reklamních

katalogů. „Velikost trhu se zde může celkově pohybovat kolem dvou miliard korun,“ odhaduje odborný časopis Direkt. Jen v neadresné distribuci se za rok 2005 podle posledních odhadů doručilo okolo 3,3 miliardy letáků za zhruba miliardu korun.

ADRESNÁ DISTRIBUCE V adresné distribuci začínají v tomto roce působit vedle České pošty dva noví poštovní operátoři. Mediaservis patří do německého koncernu Fiege, TNT Post má zázemí v Nizozemsku. Adresný způsob doručování je podmíněn znalostí přesného jména osoby či firmy a adresou. Nejde tedy o nahodilé vhazování tiskovin do schránky, která je „při ruce“. NEADRESNÁ DISTRIBUCE V neadresné distribuci, která slouží převážně letákovým nabídkám maloobchodních řetězců z oblasti potravin, nábytku, segmentu „udělej si sám“ nebo drogerie, je jasným leaderem TNT Post. Ovládá více než polovinu trhu. O dalších 40 procent se dělí Česká pošta s agenturou Grátis a zbývajících 10 procent podle odhadů patří Mediaservisu. Jde o takzvaný rozsev letáků, neadresnou distribuci, v Británii door drops. Názvy mohou být různé, ale pro klienta každopádně znamenají zásah za extrémně výhodnou cenu. GEOMARKETING**

Jako další služba se zde navíc začíná prosazovat geomarketing, který je promyšlenou metodou, jak přesněji zacílit na ty správné koncové zákazníky. Jedním z trendů v neadresné distribuci bude postupný příklon klientů z jiných kategorií. Zatímco dnes je zde zcela dominantní kategorií maloobchod, v budoucnu se dá očekávat, že jeho podíl se bude postupně zmenšovat ve prospěch zadavatelů například z kategorií cestovní kanceláře, automotive nebo finanční služby.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Čeká naši společnost revoluční změna díky technologii blockchain?
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Auta
Proč má být Kia Stinger tak dobrá? Protože na Nürbrugringu…
Test na pondělí: Porsche Macan 2.0T
Také SUV Lada XRay může být „exkluzivní“. Stačí k tomu pár dílů z Dacie
BMW dnes odpoledne ukáže novou X3. Na první fotky se můžete podívat už teď
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín, ne na elektřinu
Technologie
Českem se šíří další vlna phishingu. Podvodný e-mail se vydává za zprávu KB
Microsoft reaguje na Kasperskyho. Většinu obvinění smetl ze stolu
Asus Lyra je Wi-Fi, které pokryje celý dům. Má tři routery spojené mesh sítí
Spotify se více integruje. Seznamy skladeb můžete s přáteli tvořit i v Messengeru
Evleaks: Galaxy Note 8 posune cenovou laťku ještě výš, bude stát 1000 eur
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít