Ve schránkách je víc letáků než dopisů

23. října 2006, 00:00 - admin
23. října 2006, 00:00

Jedním z nejlákavějších produktů v poštovních službách je distribuce nejrůznějších nabídek. Letáků, reklamních katalogů. „Velikost trhu se zde může celkově pohybovat kolem dvou miliard korun,“ odhaduje odborný časopis Direkt. Jen v neadresné distribuci se za rok 2005 podle posledních odhadů doručilo okolo 3,3 miliardy letáků za zhruba miliardu korun.

Jedním z nejlákavějších produktů v poštovních službách je distribuce nejrůznějších nabídek. Letáků, reklamních

katalogů. „Velikost trhu se zde může celkově pohybovat kolem dvou miliard korun,“ odhaduje odborný časopis Direkt. Jen v neadresné distribuci se za rok 2005 podle posledních odhadů doručilo okolo 3,3 miliardy letáků za zhruba miliardu korun.

ADRESNÁ DISTRIBUCE V adresné distribuci začínají v tomto roce působit vedle České pošty dva noví poštovní operátoři. Mediaservis patří do německého koncernu Fiege, TNT Post má zázemí v Nizozemsku. Adresný způsob doručování je podmíněn znalostí přesného jména osoby či firmy a adresou. Nejde tedy o nahodilé vhazování tiskovin do schránky, která je „při ruce“. NEADRESNÁ DISTRIBUCE V neadresné distribuci, která slouží převážně letákovým nabídkám maloobchodních řetězců z oblasti potravin, nábytku, segmentu „udělej si sám“ nebo drogerie, je jasným leaderem TNT Post. Ovládá více než polovinu trhu. O dalších 40 procent se dělí Česká pošta s agenturou Grátis a zbývajících 10 procent podle odhadů patří Mediaservisu. Jde o takzvaný rozsev letáků, neadresnou distribuci, v Británii door drops. Názvy mohou být různé, ale pro klienta každopádně znamenají zásah za extrémně výhodnou cenu. GEOMARKETING**

Jako další služba se zde navíc začíná prosazovat geomarketing, který je promyšlenou metodou, jak přesněji zacílit na ty správné koncové zákazníky. Jedním z trendů v neadresné distribuci bude postupný příklon klientů z jiných kategorií. Zatímco dnes je zde zcela dominantní kategorií maloobchod, v budoucnu se dá očekávat, že jeho podíl se bude postupně zmenšovat ve prospěch zadavatelů například z kategorií cestovní kanceláře, automotive nebo finanční služby.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít