Ve schránkách je víc letáků než dopisů

23. října 2006, 00:00 - admin
23. října 2006, 00:00

Jedním z nejlákavějších produktů v poštovních službách je distribuce nejrůznějších nabídek. Letáků, reklamních katalogů. „Velikost trhu se zde může celkově pohybovat kolem dvou miliard korun,“ odhaduje odborný časopis Direkt. Jen v neadresné distribuci se za rok 2005 podle posledních odhadů doručilo okolo 3,3 miliardy letáků za zhruba miliardu korun.

Jedním z nejlákavějších produktů v poštovních službách je distribuce nejrůznějších nabídek. Letáků, reklamních

katalogů. „Velikost trhu se zde může celkově pohybovat kolem dvou miliard korun,“ odhaduje odborný časopis Direkt. Jen v neadresné distribuci se za rok 2005 podle posledních odhadů doručilo okolo 3,3 miliardy letáků za zhruba miliardu korun.

ADRESNÁ DISTRIBUCE V adresné distribuci začínají v tomto roce působit vedle České pošty dva noví poštovní operátoři. Mediaservis patří do německého koncernu Fiege, TNT Post má zázemí v Nizozemsku. Adresný způsob doručování je podmíněn znalostí přesného jména osoby či firmy a adresou. Nejde tedy o nahodilé vhazování tiskovin do schránky, která je „při ruce“. NEADRESNÁ DISTRIBUCE V neadresné distribuci, která slouží převážně letákovým nabídkám maloobchodních řetězců z oblasti potravin, nábytku, segmentu „udělej si sám“ nebo drogerie, je jasným leaderem TNT Post. Ovládá více než polovinu trhu. O dalších 40 procent se dělí Česká pošta s agenturou Grátis a zbývajících 10 procent podle odhadů patří Mediaservisu. Jde o takzvaný rozsev letáků, neadresnou distribuci, v Británii door drops. Názvy mohou být různé, ale pro klienta každopádně znamenají zásah za extrémně výhodnou cenu. GEOMARKETING**

Jako další služba se zde navíc začíná prosazovat geomarketing, který je promyšlenou metodou, jak přesněji zacílit na ty správné koncové zákazníky. Jedním z trendů v neadresné distribuci bude postupný příklon klientů z jiných kategorií. Zatímco dnes je zde zcela dominantní kategorií maloobchod, v budoucnu se dá očekávat, že jeho podíl se bude postupně zmenšovat ve prospěch zadavatelů například z kategorií cestovní kanceláře, automotive nebo finanční služby.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít