Ve schránkách je víc letáků než dopisů

23. října 2006, 00:00 - admin
23. října 2006, 00:00

Jedním z nejlákavějších produktů v poštovních službách je distribuce nejrůznějších nabídek. Letáků, reklamních katalogů. „Velikost trhu se zde může celkově pohybovat kolem dvou miliard korun,“ odhaduje odborný časopis Direkt. Jen v neadresné distribuci se za rok 2005 podle posledních odhadů doručilo okolo 3,3 miliardy letáků za zhruba miliardu korun.

Jedním z nejlákavějších produktů v poštovních službách je distribuce nejrůznějších nabídek. Letáků, reklamních

katalogů. „Velikost trhu se zde může celkově pohybovat kolem dvou miliard korun,“ odhaduje odborný časopis Direkt. Jen v neadresné distribuci se za rok 2005 podle posledních odhadů doručilo okolo 3,3 miliardy letáků za zhruba miliardu korun.

ADRESNÁ DISTRIBUCE V adresné distribuci začínají v tomto roce působit vedle České pošty dva noví poštovní operátoři. Mediaservis patří do německého koncernu Fiege, TNT Post má zázemí v Nizozemsku. Adresný způsob doručování je podmíněn znalostí přesného jména osoby či firmy a adresou. Nejde tedy o nahodilé vhazování tiskovin do schránky, která je „při ruce“. NEADRESNÁ DISTRIBUCE V neadresné distribuci, která slouží převážně letákovým nabídkám maloobchodních řetězců z oblasti potravin, nábytku, segmentu „udělej si sám“ nebo drogerie, je jasným leaderem TNT Post. Ovládá více než polovinu trhu. O dalších 40 procent se dělí Česká pošta s agenturou Grátis a zbývajících 10 procent podle odhadů patří Mediaservisu. Jde o takzvaný rozsev letáků, neadresnou distribuci, v Británii door drops. Názvy mohou být různé, ale pro klienta každopádně znamenají zásah za extrémně výhodnou cenu. GEOMARKETING**

Jako další služba se zde navíc začíná prosazovat geomarketing, který je promyšlenou metodou, jak přesněji zacílit na ty správné koncové zákazníky. Jedním z trendů v neadresné distribuci bude postupný příklon klientů z jiných kategorií. Zatímco dnes je zde zcela dominantní kategorií maloobchod, v budoucnu se dá očekávat, že jeho podíl se bude postupně zmenšovat ve prospěch zadavatelů například z kategorií cestovní kanceláře, automotive nebo finanční služby.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče