VAŠE OTÁZKY

18. října 2004, 00:00 - Pavel Hrubec, mediální poradce
18. října 2004, 00:00

Reaguji na článek " Využijte netradiční formy reklamy" v Profitu č. 41. Zajímaly by mne ceny reklamy na vozech městské hromadné dopravy. Ceny se liší hlavně podle velikosti města (čím větší, tím dražší). Dále je v nich zohledněna délka trvání reklamy (slevy při delším období) a náklady dopravního podniku na instalaci reklamy - včetně jejího následného odinstalování.

Reaguji na článek “ Využijte netradiční formy reklamy“ v Profitu č. 41. Zajímaly by mne ceny reklamy na vozech městské hromadné dopravy.

Ceny se liší hlavně podle velikosti města (čím větší, tím dražší). Dále je v nich zohledněna délka trvání reklamy (slevy při delším období) a náklady dopravního podniku na instalaci reklamy - včetně jejího následného odinstalování. Uveďme jen několik příkladů: Celovozová reklama na nejběžnější soupravě dvou tramvajových vozů (typ tramvaje T3, který v ČR jezdí už od 60. let) přijde v Praze zhruba na 450 tisíc ročně, v Ostravě na 300 tisíc. Na kratší dobu si ji - alespoň podle oficiálního ceníku - nelze objednat. K tomu je třeba připočíst poplatek za technickou výrobu této reklamy (nikoliv tedy grafický návrh, slogan apod.) - v Praze činí 190 tisíc korun v případě lepené reklamy a nejméně 250 tisíc korun v případě nastříkané reklamy, v Ostravě je levnější. Výrazně méně zaplatíte za lepené reklamy na části vozu. Například fólie o rozměru 360 x 60 centimetrů přijde v P raze na 2900 korun, pokud si ji objednáte na nejkratší možnou dobu půl měsíce. Cenově nejvýhodněji vyjdou letáky uvnitř vozu - zatímco v Praze stojí měsíční vylepení 100 letáků velikosti A4 zhruba 10 tisíc korun, v Ostravě jen tři tisíce. Celovozová reklama u autobusů je sice levnější, ale oproti tramvajím jsou autobusy většinou méně vidět, v širším centru Prahy prakticky nejezdí. Naopak metro přijde výrazně dráž - roční reklama na soupravě pěti vozů stojí 1,5 milionu plus 400 tisíc za výrobu.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít