GLOSYVšechny minulé vlády, počínajíc tou Miloše Zemana, lákaly k nám investory z automobilového průmyslu. Ministři ujišťovali národ, že orientace země na jedno odvětví ekonomice neublíží. Stovky dodavatelů a tři velké továrny, chrlící dohromady více než milion aut, posunou domácí produkt o několik procent výše.
GLOSY
Všechny minulé vlády, počínajíc tou Miloše Zemana, lákaly k nám investory z automobilového průmyslu. Ministři ujišťovali národ, že orientace země na jedno odvětví ekonomice neublíží. Stovky dodavatelů a tři velké továrny, chrlící dohromady více než milion aut, posunou domácí produkt o několik procent výše. Zatím se zdá, že mají pravdu.
Automobilový průmysl zažívá boom, hospodářství roste, a to ještě nestojí závod Hyundai v Nošovicích. První varování, že vše nemusí jít hladce, ale přichází ze sousedního Slovenska. Po bratislavském Volkswagenu a trnavském koncernu PSA chce spustit nyní v prosinci výrobu i žilinská KIA. Jenže má problémy se sháněním pracovních sil. Navzdory vysoké míře nezaměstnanosti prostě už v malém Slovensku kvalifikovaní pracovníci došli. KIA bere na Žilinsku, co je po ruce a přesně to čeká i další investory v Česku.