Vánoční ozdoby míří do Itálie

20. prosince 2004, 00:00 - admin
20. prosince 2004, 00:00

Hned třem českým společnostem se podařilo prosadit na náročném italském trhu. Dodávají tam skleněné vánoční ozdoby.Na italský trh pronikly dvě jablonecké společnosti - Rautis a Bohemian Gifts. Třetí úspěšnou firmou je družstvo Vánoční ozdoby Dvůr Králové nad Labem, které dnes zaujímá pozici největšího tuzemského výrobce ručně vyráběných a malovaných skleněných vánočních ozdob.

Hned třem českým společnostem se podařilo prosadit na náročném italském trhu. Dodávají tam skleněné vánoční ozdoby.

Na italský trh pronikly dvě jablonecké společnosti - Rautis a Bohemian Gifts. Třetí úspěšnou firmou je družstvo Vánoční ozdoby Dvůr Králové nad Labem, které dnes zaujímá pozici největšího tuzemského výrobce ručně vyráběných a malovaných skleněných vánočních ozdob. Společně si je do svého nabízeného portfolia vybrala silná obchodní společnost se sídlem nedaleko Benátek. Objem kontraktů prozatím není nikterak převratný, pohybuje se v řádu sta tisíců korun. Mnohem důležitější je však průnik na toto náročné teritorium. „Rozhodující pro obchod byl zářijový incoming do České republiky, který jsme společně s pražskou centrálou připravili,“ popisuje počátek spolupráce Martin Holý, ředitel milánské zahraniční kanceláře agentury CzechTrade. Incoming je dynamicky se rozvíjející služba CzechTrade. Díky ní letos už přijelo do České republiky na vážná obchodní setkání 75 skupin zahraničních obchodníků. Za celý loňský rok byl přitom jejich počet o polovinu menší. „Zahraniční partner, zpravidla ředitel či outsourcing manažer, mapuje v rámci incomingu během několika dní příležitosti celého oboru, jež mu Česká republika nabízí. CzechTrade připraví jednání s předvybranými českými firmami, u nichž předpokládá vývozní potenciál,“ vysvětluje generální ředitelka agentury Jitka Hanzlíčková. České výrobce ručně vyráběných ozdob v posledních letech ohrožuje dovoz levné asijské produkce. Po kontejnerech se například z Číny dovážejí ozdoby nejen skleněné, ale dokonce i plastové. I znalec má mnohdy na první pohled problém poznat, že se dovezená blyštivá ozdoba, jež má nápaditý „český“ design a stojí několik korun, po pádu na zem neroztříští. Strategii, jak se prosadit proti levným asijským dovozům, přibližuje vedoucí obchodního oddělení družstva Vánoční ozdoby Vladimíra Doležalová: „Nabízíme vysoce kvalitní produkt podle jakýchkoliv požadavků odběratele. Používáme zhruba 600 barevných odstínů ve třech až šesti efektech jednotlivého odstínu barvy. Těm se říká lesk, mat, mrazolak, porcelán, metalíza a takzvaný skořápkový efekt,“ říká. Podle Doležalové se osvědčuje používat náročné výrobní technologie, které nejde tak snadno kopírovat. „Takovou je například naše výroba perličkových ozdob,“ dodává Klára Kulhavá, prodejní manažerka společnosti Rautis. Vzhledem k dlouhodobé tradici výroby, hledání nových exportních odbytišť a existenci dalších příležitostí, kdy lze prodávat dekorace (svátek svatého Valentýna nebo svatby), mají naši výrobci šanci přežít i jedenadvacáté století.

foto:ČTK

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče