Vánoční kolaps

28. prosince 2007, 18:03 - Petra Pelantová
28. prosince 2007, 18:03

Bankovní trh

Konec roku 2007 byl pro tuzemské bankovní domy ve znamení boje s internetem. Bankovnictví on-line vypadlo v předvánočním náporu České spořitelně i ČSOB. „Důvodem je nárůst klientů. Před Vánocemi je jich asi o dvacet procent více než během roku,“ vysvětloval mluvčí ČSOB Tomáš Kopecký. Podobně hovoří také Kristýna Havligerová z České spořitelny, podle níž v prosinci stoupá vytíženost internetu až o třicet procent. U spořitelny se přitom loni jednalo o již několikátý výpadek. Banka se proto klientům omluvila a rozhodla se selhání kompenzovat. „Nabízíme klientům možnost reklamace, každý případ budeme posuzovat zvlášť,“ řekla Havligerová. Jak ale dodala, kromě náporu klientů se na výpadcích mohly podílet i instalace nových bezpečnostních prvků a zavádění nových funkcí do systému internetového bankovnictví. Klienti se nicméně musí s problémy na konci roku smířit, v tomto období totiž počet on-line transakcí raketově roste. Systémy bank nápor nezvládají, protože - jak upozorňují experti - jsou dimenzovány jen na určitý počet transakcí, a ten je na konci roku významně překročen. Stoprocentní záruka fungování by pro banky byla příliš drahá a nevyplatila by se, klienti by navíc museli platit vyšší poplatky.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče