Van z Vitorie

26. září 2005, 00:00 - ERICH HANDL
26. září 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - MERCEDES BENZ VITO Téměř padesát let se ve španělské Vitorii vyrábějí užitkové mercedesy. Profit otestoval jednu z těchto dodávek, šestimístné Vito, které se prodává za zhruba šest set tisíc korun. Továrnu v Baskicku provozovala značka Mercedes-Benz původně s Volkswagenem, nakonec ale převzala celou výrobu.

foto: Mercedes

VYZKOUŠELI JSME - MERCEDES BENZ VITO Téměř padesát let se ve španělské Vitorii vyrábějí užitkové mercedesy. Profit otestoval jednu z těchto dodávek, šestimístné Vito, které se prodává za zhruba šest set tisíc korun.

Továrnu v Baskicku provozovala značka Mercedes-Benz původně s Volkswagenem, nakonec ale převzala celou výrobu. První generace řady Vito přišla v roce 1995 a krátce na to dosáhla kapacita automobilky 90 tisíc vozidel ročně při trojsměnném provozu. Dodávka je určena pro podnikání, ve verzi 111 CDI, kterou jsme měli k dispozici, kombinuje přepravu osob a nákladu. V přední části stroje jsou sedadla pro šest osob, vzadu nákladový prostor. V závislosti na délce karoserie činí ložná plocha až 4,14 čtverečního metru při délce až 2,90 metru. Tuto délku je ještě možné prodloužit prostřednictvím prostoru pod sedadly na 3,10 metru. Test potvrdil, že do Vita se vejde pohodlně jen pět osob, střední přední sedadlo je spíše nouzové pro přepravu dělníka na kratší vzdálenosti. Na korbu lze naložit i paletu, ale kdo jich chce vozit více, musí se rozhodnout pro skříňovou verzi. Do té se vejde i několik europalet. Pod kapotou stroje jme měli turbodiesel o objemu válců 2,1 litru, který si vyžádá necelých děvět litrů nafty na sto kilometrů jízdy. Při lehké noze na plynu lze ale jezdit i za sedm litrů. Motor s výkonem osmdesáti kilowattů umožňuje rychlé rozjezdy na křižovatkách, je pružný a jde dobře odspodu. Když už je v otáčkách, musí se hodně řadit, protože „nahoře“ ztrácí agregát výkon. Proto zřejmě konstruktéři přidali i šestý stupeň, se kterým auto jede více než 160 kilometrů v hodině. A co výbava? Poloskříňové Vito je k dispozici v účelné standardní verzi nebo na přání s luxusním paketem KOMFORT. Ten obsahuje množství exkluzivní výbavy včetně luxusního celoplošného obložení interiéru. Pokud se zájemce rozhodne pro dlouhou karoserii ve standardní verzi, může si zvolit také vysokou střechu. 

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Vito ve verzi polokombi ocení přepravci spotřebního zboží či nářadí, kteří chtějí vozit také více osob, například dělníky na stavbu. Kdo chce vozit jen materiál, ať si raději koupí skříňovou verzi.

**MERCEDES BENZ VITO 111 CDI

Typ vozu šestimístná dodávka

Typ motoru naftový čtyřválec

Objem válců 2,1 litru

Max. výkon 80 kW

Max. rychlost 170 km/hod

Spotřeba 8,9 l/100 km

Cena 600 500 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Auta
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let…
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Technologie
Jedna z nejlepších hororových her je teď zdarma. Stáhněte si Outlast
Nordic Telecom letos vypne CDMA. Než vybuduje LTE, přesune zákazníky k O2
Malý iPhone SE nebyl nikdy takhle levný. Operátoři šli s cenou výrazně níž než Apple
Xiaomi by mohlo nabídnout bezdrátové nabíjení. Zapojilo se do vývoje Qi
Shigeru Kumekawa: nová Bravia A1 je nabitá tou nejlepší technologií, říká prezident Sony Europe (rozhovor)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít