Van z Vitorie

26. září 2005, 00:00 - ERICH HANDL
26. září 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - MERCEDES BENZ VITO Téměř padesát let se ve španělské Vitorii vyrábějí užitkové mercedesy. Profit otestoval jednu z těchto dodávek, šestimístné Vito, které se prodává za zhruba šest set tisíc korun. Továrnu v Baskicku provozovala značka Mercedes-Benz původně s Volkswagenem, nakonec ale převzala celou výrobu.

foto: Mercedes

VYZKOUŠELI JSME - MERCEDES BENZ VITO Téměř padesát let se ve španělské Vitorii vyrábějí užitkové mercedesy. Profit otestoval jednu z těchto dodávek, šestimístné Vito, které se prodává za zhruba šest set tisíc korun.

Továrnu v Baskicku provozovala značka Mercedes-Benz původně s Volkswagenem, nakonec ale převzala celou výrobu. První generace řady Vito přišla v roce 1995 a krátce na to dosáhla kapacita automobilky 90 tisíc vozidel ročně při trojsměnném provozu. Dodávka je určena pro podnikání, ve verzi 111 CDI, kterou jsme měli k dispozici, kombinuje přepravu osob a nákladu. V přední části stroje jsou sedadla pro šest osob, vzadu nákladový prostor. V závislosti na délce karoserie činí ložná plocha až 4,14 čtverečního metru při délce až 2,90 metru. Tuto délku je ještě možné prodloužit prostřednictvím prostoru pod sedadly na 3,10 metru. Test potvrdil, že do Vita se vejde pohodlně jen pět osob, střední přední sedadlo je spíše nouzové pro přepravu dělníka na kratší vzdálenosti. Na korbu lze naložit i paletu, ale kdo jich chce vozit více, musí se rozhodnout pro skříňovou verzi. Do té se vejde i několik europalet. Pod kapotou stroje jme měli turbodiesel o objemu válců 2,1 litru, který si vyžádá necelých děvět litrů nafty na sto kilometrů jízdy. Při lehké noze na plynu lze ale jezdit i za sedm litrů. Motor s výkonem osmdesáti kilowattů umožňuje rychlé rozjezdy na křižovatkách, je pružný a jde dobře odspodu. Když už je v otáčkách, musí se hodně řadit, protože „nahoře“ ztrácí agregát výkon. Proto zřejmě konstruktéři přidali i šestý stupeň, se kterým auto jede více než 160 kilometrů v hodině. A co výbava? Poloskříňové Vito je k dispozici v účelné standardní verzi nebo na přání s luxusním paketem KOMFORT. Ten obsahuje množství exkluzivní výbavy včetně luxusního celoplošného obložení interiéru. Pokud se zájemce rozhodne pro dlouhou karoserii ve standardní verzi, může si zvolit také vysokou střechu. 

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Vito ve verzi polokombi ocení přepravci spotřebního zboží či nářadí, kteří chtějí vozit také více osob, například dělníky na stavbu. Kdo chce vozit jen materiál, ať si raději koupí skříňovou verzi.

**MERCEDES BENZ VITO 111 CDI

Typ vozu šestimístná dodávka

Typ motoru naftový čtyřválec

Objem válců 2,1 litru

Max. výkon 80 kW

Max. rychlost 170 km/hod

Spotřeba 8,9 l/100 km

Cena 600 500 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Auta
Test na pondělí: BMW M550i xDrive M Performance
Nové BMW M5 s pohonem xDrive prozrazeno. Oficiálně se představí brzy
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5 vyladěná na 425 koní a 550 Nm
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Technologie
Google dnes představí Android O. Stylově na zatmění Slunce v USA
Intel vydává nové Atomy pro servery. 16 jader, spotřeba do 30 W a 10 Gb/s síťovky k tomu
Xbox One X bude stát 13 500 Kč. Do obchodů půjde i limitovaná edice Scorpio
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít