Van z Vitorie

26. září 2005, 00:00 - ERICH HANDL
26. září 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - MERCEDES BENZ VITO Téměř padesát let se ve španělské Vitorii vyrábějí užitkové mercedesy. Profit otestoval jednu z těchto dodávek, šestimístné Vito, které se prodává za zhruba šest set tisíc korun. Továrnu v Baskicku provozovala značka Mercedes-Benz původně s Volkswagenem, nakonec ale převzala celou výrobu.

foto: Mercedes

VYZKOUŠELI JSME - MERCEDES BENZ VITO Téměř padesát let se ve španělské Vitorii vyrábějí užitkové mercedesy. Profit otestoval jednu z těchto dodávek, šestimístné Vito, které se prodává za zhruba šest set tisíc korun.

Továrnu v Baskicku provozovala značka Mercedes-Benz původně s Volkswagenem, nakonec ale převzala celou výrobu. První generace řady Vito přišla v roce 1995 a krátce na to dosáhla kapacita automobilky 90 tisíc vozidel ročně při trojsměnném provozu. Dodávka je určena pro podnikání, ve verzi 111 CDI, kterou jsme měli k dispozici, kombinuje přepravu osob a nákladu. V přední části stroje jsou sedadla pro šest osob, vzadu nákladový prostor. V závislosti na délce karoserie činí ložná plocha až 4,14 čtverečního metru při délce až 2,90 metru. Tuto délku je ještě možné prodloužit prostřednictvím prostoru pod sedadly na 3,10 metru. Test potvrdil, že do Vita se vejde pohodlně jen pět osob, střední přední sedadlo je spíše nouzové pro přepravu dělníka na kratší vzdálenosti. Na korbu lze naložit i paletu, ale kdo jich chce vozit více, musí se rozhodnout pro skříňovou verzi. Do té se vejde i několik europalet. Pod kapotou stroje jme měli turbodiesel o objemu válců 2,1 litru, který si vyžádá necelých děvět litrů nafty na sto kilometrů jízdy. Při lehké noze na plynu lze ale jezdit i za sedm litrů. Motor s výkonem osmdesáti kilowattů umožňuje rychlé rozjezdy na křižovatkách, je pružný a jde dobře odspodu. Když už je v otáčkách, musí se hodně řadit, protože „nahoře“ ztrácí agregát výkon. Proto zřejmě konstruktéři přidali i šestý stupeň, se kterým auto jede více než 160 kilometrů v hodině. A co výbava? Poloskříňové Vito je k dispozici v účelné standardní verzi nebo na přání s luxusním paketem KOMFORT. Ten obsahuje množství exkluzivní výbavy včetně luxusního celoplošného obložení interiéru. Pokud se zájemce rozhodne pro dlouhou karoserii ve standardní verzi, může si zvolit také vysokou střechu. 

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Vito ve verzi polokombi ocení přepravci spotřebního zboží či nářadí, kteří chtějí vozit také více osob, například dělníky na stavbu. Kdo chce vozit jen materiál, ať si raději koupí skříňovou verzi.

**MERCEDES BENZ VITO 111 CDI

Typ vozu šestimístná dodávka

Typ motoru naftový čtyřválec

Objem válců 2,1 litru

Max. výkon 80 kW

Max. rychlost 170 km/hod

Spotřeba 8,9 l/100 km

Cena 600 500 Kč

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Zneužívá Microsoft monopolní postavení vůči výrobcům antivirů? [podcast]
Je v pořádku, když vám šéf čte e-maily?
Asus uvádí levnější 10Gb/s síťovku. XG-C100C stojí pod tři tisíce a umí i 2,5/5,0Gb režim
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít