Valentýn, je to jen marketingový tah obchodníků?

14. února 2010, 13:25 - <a href="http://www.nasepenize.cz">NašePeníze.cz</a>
14. února 2010, 13:25

Valentýnský svátek vnímá většina Čechů jako marketingový tah obchodníků. Myslí si to téměř absolutní většina dotázaných lidí vprůzkumu, který provedla společnost SANEP.

Autor: Jakub Hněvkovský

Valentýnský svátek zamilovaných, který se slaví 14. února, drtivá většina lidí rozhodně nevnímá jako tradiční český svátek. Tři pětiny respondentů jsou pak toho názoru, že se jedná o marketingový záměr obchodníků. Přesto však bude tento převzatý svátek všechzamilovaných slavit nejméně třetina dotázaných.

Svátek svatého Valentýna, který byl do naší země importován ze zámoří před dvaceti lety, nepovažuje za tradiční český svátek 89,7 procenta respondentů.

Valentýn = marketing ?

Podle názoru 61% dotázaných pak představuje svátek svatého Valentýna coby svátek zamilovaných marketingový záměr obchodníků, což lze potvrdit řadou reklam na všemožné druhy zboží a služeb, které v období tohoto svátku všech zamilovaných zaplavují média a obchody.

Jako skutečný svátek lásky však vnímá svátek svatého Valentýna 9,4% dotázaných. Za zbytečný pak považuje svátek svatého Valentýna 8,2% respondentů.

Více na NašePeníze.cz.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče