Article, show

V zajetí automatů

26. července 2011, 04:08 - Dalibor Dostál
26. července 2011, 04:08

O co jednodušší je koupit si zboží či získat úvěr, o to složitější je pak vyřídit jakoukoliv změnu či nedej bože reklamaci.

Foto: Profimedia.cz

Zatímco na všechny, kdo chtějí za něco utratit svoje peníze, čekají houfy ochotných obchodních zástupců s širokým úsměvem, jakmile tak učiní, dostanou nového partnera – telefonní automat. Pokud máte božskou trpělivost a nervy z ocele, promačkáte se lavinou čísel, jejichž stisknutí robot požaduje, aby vás pustil dál. Kybernetický brach je totiž dosti akurátní, a pokud nevíte některé z mnoha požadovaných čísel, nepustí vás dál.

Jen poprvé má člověk ten slastný pocit, že se „prodatloval“ až k cíli. Ostřílení návštěvníci zákaznických linek totiž vědí, že na konci vás rozhodně nemusí čekat ochotný a informovaný pracovník, který vám pomůže problém vyřešit. Nejčastěji se totiž ozve hlášení o tom, že všichni operátoři jsou zaneprázdněni, a vám přece nic neudělá, když to zkusíte později. Někdy to musíte zkoušet třeba pětkrát, než se konečně probojujete k prvnímu živému stvoření. Mladičký hlásek, zřejmě student, z vás pak vytáhne spoustu osobních údajů, které nezbytně potřebuje k řešení vaší reklamace, načež vám řekne, že kvůli jejímu vyřešení bude muset kontaktovat kolegy ze specializovaného oddělení. A máte být trpělivý a vyčkat, až se vám ozvou.

Je jedno, jestli jde o mobilního operátora či pojišťovnu. Výsledek bývá týž. Nikdo se neozve. Nejstrašnější přitom je, že při jakémkoliv pokusu zdolat bariéru mlčení musíte znovu absolvovat ten neskutečně zdlouhavý a při opakovaném použití již poněkud ponižující „dialog“ nejprve s automatem a poté s operátorem. A výsledek bývá stále stejně žalostný.

A tak k vyřešení každé banality, která by dvěma živým lidským bytostem zabrala několik vteřin či minut, musejí nyní tisíce zákazníků trávit desítky minut či hodiny godotovským čekáním a pak neplodnou komunikací s automaty a operátory. I tak vypadá pokrok.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost, nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Barem na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Aukro chystá změny. Začátkem srpna bude služba nedostupná
AMD se díky kryptotěžařům a Ryzenu dostalo v druhém čtvrtletí do zisku – tedy skoro
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít