V utrácení za reklamu na hypotéky vede Komerční banka

27. června 2011, 19:02 - Mediafax
27. června 2011, 19:02

Banky a spořitelny v prvních pěti měsících letošního roku upozadily běžné a spořicí účty a kladou větší důraz na propagaci hypoték a obchodních úvěrů, nejvíce zatím do reklamy letos investovala Komerční banka (KB). Vyplývá to z dat společnosti Admosphere zveřejněných v pondělí.

 Foto: Profimedia.cz

Rostoucí zájem klientů o hypoteční úvěry se projevuje i v investicích bankovních a spořitelních subjektů do inzerce těchto produktů. Oproti loňskému roku zaznamenala společnost Admosphere, která se zabývá monitoringem reklamních investic, více než dvojnásobné zvýšení výdajů na inzerci hypoték a úvěrů na bydlení.

S celkovým oživením ekonomiky banky očekávají i zvýšený zájem o obchodní úvěry u firem, což se projevuje i v hrubých investicích bank a spořitelen do inzerce těchto produktů.

Naopak běžné a spořicí účty hrály prim v loňském roce, kdy banky a spořitelny nechaly podniky vzpamatovávat se z krize a dominovala snaha získat klienty mezi jednotlivci. Ke snížení investic došlo i u stavebního spoření, a to především následkem snížení státního příspěvku a tudíž i atraktivity tohoto bankovního produktu.

Mezi zadavatele, kteří v prvních pěti měsících letošního roku investovali do reklamy nejvíce, se zařadila Komerční banka (223 milionů korun) a Československá obchodní banka (198 milionů korun). Trojici doplňuje Česká spořitelna (138 milionů korun), která ale v porovnání s rokem 2010 prozatím za reklamu utrácí méně. V datech monitoringu společnosti Admosphere se objevuje už i Fio banka, která je na českém trhu od května 2010. Do reklamy se rozhodla investovat výdaje v hodnotě 49,3 milionu korun.

V rozložení svých reklamních výdajů preferují zadavatelé bankovního segmentu převahu televizního prostoru a tisku. Komunikační portfolio doplňují reklamou na internetu, v OOH prostoru (venkovní prostory, nákupní centra, restaurace apod.) a v rádiu. Československá obchodní banka spolu s Komerční bankou vykazují velmi podobné rozložení investic. Česká spořitelna naopak vsadila o něco více na tisk (31 procent) a televizní propagaci potlačila (44 procent).

Admosphere monitoruje objemy investic v ceníkových cenách. Jejich porovnání umožňuje snadnou představu o mediálním trhu, vzájemných poměrech mediatypů, médií, zadavatelů a jednotlivých produktových kategorií. Porovnání nezahrnuje různé množstevní slevy či klientské bonusy. Ve skutečnosti se proto mohou reklamní náklady lišit.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým…
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Technologie
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít