V utrácení za reklamu na hypotéky vede Komerční banka

27. června 2011, 19:02 - Mediafax
27. června 2011, 19:02

Banky a spořitelny v prvních pěti měsících letošního roku upozadily běžné a spořicí účty a kladou větší důraz na propagaci hypoték a obchodních úvěrů, nejvíce zatím do reklamy letos investovala Komerční banka (KB). Vyplývá to z dat společnosti Admosphere zveřejněných v pondělí.

 Foto: Profimedia.cz

Rostoucí zájem klientů o hypoteční úvěry se projevuje i v investicích bankovních a spořitelních subjektů do inzerce těchto produktů. Oproti loňskému roku zaznamenala společnost Admosphere, která se zabývá monitoringem reklamních investic, více než dvojnásobné zvýšení výdajů na inzerci hypoték a úvěrů na bydlení.

S celkovým oživením ekonomiky banky očekávají i zvýšený zájem o obchodní úvěry u firem, což se projevuje i v hrubých investicích bank a spořitelen do inzerce těchto produktů.

Naopak běžné a spořicí účty hrály prim v loňském roce, kdy banky a spořitelny nechaly podniky vzpamatovávat se z krize a dominovala snaha získat klienty mezi jednotlivci. Ke snížení investic došlo i u stavebního spoření, a to především následkem snížení státního příspěvku a tudíž i atraktivity tohoto bankovního produktu.

Mezi zadavatele, kteří v prvních pěti měsících letošního roku investovali do reklamy nejvíce, se zařadila Komerční banka (223 milionů korun) a Československá obchodní banka (198 milionů korun). Trojici doplňuje Česká spořitelna (138 milionů korun), která ale v porovnání s rokem 2010 prozatím za reklamu utrácí méně. V datech monitoringu společnosti Admosphere se objevuje už i Fio banka, která je na českém trhu od května 2010. Do reklamy se rozhodla investovat výdaje v hodnotě 49,3 milionu korun.

V rozložení svých reklamních výdajů preferují zadavatelé bankovního segmentu převahu televizního prostoru a tisku. Komunikační portfolio doplňují reklamou na internetu, v OOH prostoru (venkovní prostory, nákupní centra, restaurace apod.) a v rádiu. Československá obchodní banka spolu s Komerční bankou vykazují velmi podobné rozložení investic. Česká spořitelna naopak vsadila o něco více na tisk (31 procent) a televizní propagaci potlačila (44 procent).

Admosphere monitoruje objemy investic v ceníkových cenách. Jejich porovnání umožňuje snadnou představu o mediálním trhu, vzájemných poměrech mediatypů, médií, zadavatelů a jednotlivých produktových kategorií. Porovnání nezahrnuje různé množstevní slevy či klientské bonusy. Ve skutečnosti se proto mohou reklamní náklady lišit.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Zneužívá Microsoft monopolní postavení vůči výrobcům antivirů? [podcast]
Je v pořádku, když vám šéf čte e-maily?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít