V prvním čtvrtletí se v Česku vyrobilo nejvíc vozů v historii

21. dubna, 13:06 - čtk
21. dubna, 13:06

Výroba osobních aut v Česku v prvním čtvrtletí vzrostla o 10,7 procenta na rekordních 387 342 vozů. Rostla produkce Škody Auto a Hyundai Motor, kolínská automobilka TPCA ztrácela. Export se zvýšil o desetinu na 359 765 vozů, domácí prodej stoupl o 13,7 procenta. Oznámilo to dnes Sdružení automobilového průmyslu.

Škoda zvýšila výrobu o 19 procent na 232 327 vozů, Hyundai vyrobil 98 100 aut, tedy o osm procent meziročně víc. Brány TPCA opustilo 56 915 aut, což znamená pokles o desetinu.

„Nám se potvrdilo to, co platilo celý loňský rok, tedy že automobilky táhnou celou průmyslovou výrobu. Výsledky lehce ovlivnil efekt většího počtu pracovních dní, ale i po jeho očištění má automobilový průmysl slušnou dynamiku, která je dána stále vysokou poptávkou v celé Evropě. Těší mě, že se nedaří jen výrobě osobních aut, ale dvouciferným tempem rostla i produkce nákladních vozů v Tatře,“ řekl prezident sdružení Bohdan Wojnar.


Volkswagenu se nelíbí přístup české eurokomisařky Evy Jourové. Přečtěte si více:

Šéf VW si stěžoval na Jourovou. Juncker se české komisařky zastal


Tatra zvýšila výrobu o 72 procent na 394 aut. Počet vyrobených přípojných vozidel se zvýšil o deset procent na 5826. Produkce autobusů se zvýšila o téměř pět procent na 1034 vozidel. Největší Iveco vyrobilo 940 autobusů, SOR 84 a KH motor deset.

Motocyklová výroba reprezentovaná týneckou Jawou klesla o třetinu na 458 strojů.

Podle hlavního ekonoma Komerční banky Jana Vejmělka je výsledek impozantní. „Již nyní se dá konstatovat, že automobilový průmysl letos bude tahounem celkové průmyslové výroby a významně přispěje k růstu celé české ekonomiky, vysoké zaměstnanosti a výdělkům,“ uvedl. „Po loňském mírně utlumeném růstu průmyslu o necelá tři procenta tento rok očekáváme jeho výrazné zrychlení na zhruba dvojnásobné tempo, a to i díky výkonu automobilovému sektoru. Zahraniční poptávka se i nadále zvedá, i když oproti loňskému výjimečnému roku pozorujeme mírné zpomalení růstu registrací nových vozidel jak v eurozóně, tak v Německu,“ doplnil.

Přečtěte si také:

Zisk Daimleru vyšplhal na 107 miliard. Meziročně se téměř zdvojnásobil

Nejziskovější automobilkou je BMW. Na světových tržbách má desetiprocentní podíl

Americká právní kancelář chce od Volkswagenu vymoci odškodné pro Evropany


Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít