V prodeji šatů a bot vedou specializované obchody

28. července 2003, 00:00 - (dr)
28. července 2003, 00:00

Koncentrace tuzemského maloobchodního trhu se zdaleka netýká jen potravinářského zboží. Stále dominantnější postavem na trhu získávají také největší společnosti, které se zabývají maloobchodem s oděvy a obuví. Zároveň se v tomto sortimentu zvyšuje i tržní podíl velkoplošných prodejen.

Na oděvy a obuv vydají domácnosti v tuzemsku ročně v průměru šest procent svých příjmů. Téměř všechny domácnosti nakupují oděvy pro běžné denní nošení, prádlo a obuv. Ostatní sortimenty již nakupuje menší procento zákazníků. Za nejspecializovanější lze považovat dětské a společenské oděvy. Hlavní zvyklosti české populace při nákupu oděvů a obuvi mapoval reprezentativní spotřebitelský průzkum společností Incoma Research a GfK Praha letos na jaře. Vyplývá z něho, že největší váhu mají při volbě prodejny výběr a kvalita zboží, ochota personálu a také ceny. Pro své nákupy si zákazníci nejčastěji vybírají specializované prodejny. V hypermarketech nejvíce kupují prádlo, dětské oblečení a šaty pro denní nošení. Stánkový prodej hraje roli hlavně u nákupů běžného a džínsového zboží. Pokud jde o konkrétní prodejny, nejčastěji lidé jmenovali Baťu, Adidas, H.I.S., OP Prostějov. U hypermarketů vedlo Tesco následované Hypernovou a Carrefourem. Z hodnocení prodejen vyplývá, že nejlépe přijímají zákazníci Timo, Litex, Clockhouse shop a New Yorker. Z hypermarketů je to Interspar. A které reklamní kampaně se nejvíce vryly do paměti? Týkaly se značek Adidas a Reno.

Co je důležité při nákupu oděvů a obuvi (v %)

Cenová úroveň 67

Kvalita oblečení 60

Ochota perzonálu 31

Velký výběr 21

Pěkný design 11

Atmosféra v prodejně 10

Osobitost zboží 7

Blízkost prodejny 6

Pohodlný nákup 5

Pramen: Fashion Market 2003

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít