V pondělí večer se v Cannes urodily první ceny

22. června 2010, 13:25 - jod
22. června 2010, 13:25

Jak je na soutěži zvykem, na jedné ceremonii se udělovali lvi za tři kategorie. Včerejší večer patřil PR (PR Lions), promotion (Promo & Activation Lions) a direkt marketingu (Direct Lions).

Jak se ukázalo, kategoriemi se prolínaly i soutěžní práce. Ve dvou ze tří kategoriích – PR a promotion – totiž zvítězila stejná kampaň. Šlo o americkou kampaň s názvem Replay pro energetický nápoj Gatorade.

Bývalí hráči amerického fotbalu, reprezentanti svých středních škol, dostali šanci po patnácti letech znovu sehrát zápas na profesionální úrovni. Jenže k tomu bylo třeba změnit životní styl, nabrat fyzičku, shodit přebytečná kila a vůbec se tak nějak dostat do formy. Kdo by vás lépe provedl takovým martyriem než poradci na zdravý životní styl a fitcentrum, kde si k tomu dáte energetický nápoj. O to nakonec šlo, zvýšit povědomí o nápoji a jeho prodeje ve fit centrech. Výsledek kampaně? Vrcholem byl zápas bývalých dvou školních týmů z New Jearsey včetně jejich dnes taktéž přestárlých roztleskávaček ve vyprodaném stadionu. Během necelých dvou hodin se na zápas vyprodalo deset tisíc vstupenek.

Akce má pokračování v televizi, internetu i klasických médiích. A už se svolávají další týmy. „Dostat druhou šanci je přece úžasné, to chce přece každý,“ komentovali proces návratu ke sportovním výkonům sami hráči, ale i obě poroty, které cenu udělily. Porotám se líbilo i to, ža kampaň dokázala vyvolat konverzace a aktivovat lidi. V rámci PR bylo důležité i to, že akce má pokračování a budování vztahu a reputace značky by tak mělo pokračovat. Autorem kampaně je TBWA\CHIAT\DAY LA.

V kategorii Direct marketingu si Grand Prix odnesla kampaň novezélandského operátora Orcon Broadband, v níž lidé na dálku spolu sehrávali píseň od Iggyho Poppa. V této kategorii byla vyhlášena i cena nejlepší Direct agentury. S nejvyšším počtem bodů si cenu odnesla londýnská agentura ABBOTT MEAD VICKERS BBDO.

Tři vyhlášené kategorie měly společné ještě něco. Všechny zaznamenaly výrazný měziroční nárůst přihlášek o dvacet i třicet procent. V každé z kategorií byly uděleny desítky cen, a to kromě zmiňovaných Grand Prix, zlatí, stříbrní a případně také bronzoví lvi.

Žádná z českých prací se v uvedených kategoriích, bohužel, nedostala na shortlist. V kategorii Direct Lions kandidovaly práce Proximity Prague pro českou módní značku Heex a kampaň Undeline Praha Měl jsem se líp učit pro Školy.cz. Promo a Activations měla hned tři české práce – psí kampaň od Leagas Delaney Praha a kampaň Nedotákejte se pro Orbit a Sousedé pro Direct pojišťovnu od MARK BBDO Prague.

Ani v šesti dalších kategoriích, které už odtajnily shortlisty, se české kampaně neumístily. Naděje zhasly v kategoriích Media, Outdoor, Radio, Press a Cyber a Design.

Více informací o canneských lvech vám přineseme v tištěné Strategii, aktuální informace najdete na stránkách Cannes Lions.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče