V pondělí večer se v Cannes urodily první ceny

22. června 2010, 13:25 - jod
22. června 2010, 13:25

Jak je na soutěži zvykem, na jedné ceremonii se udělovali lvi za tři kategorie. Včerejší večer patřil PR (PR Lions), promotion (Promo & Activation Lions) a direkt marketingu (Direct Lions).

Jak se ukázalo, kategoriemi se prolínaly i soutěžní práce. Ve dvou ze tří kategoriích – PR a promotion – totiž zvítězila stejná kampaň. Šlo o americkou kampaň s názvem Replay pro energetický nápoj Gatorade.

Bývalí hráči amerického fotbalu, reprezentanti svých středních škol, dostali šanci po patnácti letech znovu sehrát zápas na profesionální úrovni. Jenže k tomu bylo třeba změnit životní styl, nabrat fyzičku, shodit přebytečná kila a vůbec se tak nějak dostat do formy. Kdo by vás lépe provedl takovým martyriem než poradci na zdravý životní styl a fitcentrum, kde si k tomu dáte energetický nápoj. O to nakonec šlo, zvýšit povědomí o nápoji a jeho prodeje ve fit centrech. Výsledek kampaně? Vrcholem byl zápas bývalých dvou školních týmů z New Jearsey včetně jejich dnes taktéž přestárlých roztleskávaček ve vyprodaném stadionu. Během necelých dvou hodin se na zápas vyprodalo deset tisíc vstupenek.

Akce má pokračování v televizi, internetu i klasických médiích. A už se svolávají další týmy. „Dostat druhou šanci je přece úžasné, to chce přece každý,“ komentovali proces návratu ke sportovním výkonům sami hráči, ale i obě poroty, které cenu udělily. Porotám se líbilo i to, ža kampaň dokázala vyvolat konverzace a aktivovat lidi. V rámci PR bylo důležité i to, že akce má pokračování a budování vztahu a reputace značky by tak mělo pokračovat. Autorem kampaně je TBWA\CHIAT\DAY LA.

V kategorii Direct marketingu si Grand Prix odnesla kampaň novezélandského operátora Orcon Broadband, v níž lidé na dálku spolu sehrávali píseň od Iggyho Poppa. V této kategorii byla vyhlášena i cena nejlepší Direct agentury. S nejvyšším počtem bodů si cenu odnesla londýnská agentura ABBOTT MEAD VICKERS BBDO.

Tři vyhlášené kategorie měly společné ještě něco. Všechny zaznamenaly výrazný měziroční nárůst přihlášek o dvacet i třicet procent. V každé z kategorií byly uděleny desítky cen, a to kromě zmiňovaných Grand Prix, zlatí, stříbrní a případně také bronzoví lvi.

Žádná z českých prací se v uvedených kategoriích, bohužel, nedostala na shortlist. V kategorii Direct Lions kandidovaly práce Proximity Prague pro českou módní značku Heex a kampaň Undeline Praha Měl jsem se líp učit pro Školy.cz. Promo a Activations měla hned tři české práce – psí kampaň od Leagas Delaney Praha a kampaň Nedotákejte se pro Orbit a Sousedé pro Direct pojišťovnu od MARK BBDO Prague.

Ani v šesti dalších kategoriích, které už odtajnily shortlisty, se české kampaně neumístily. Naděje zhasly v kategoriích Media, Outdoor, Radio, Press a Cyber a Design.

Více informací o canneských lvech vám přineseme v tištěné Strategii, aktuální informace najdete na stránkách Cannes Lions.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Týkají se vás nedoplatky na daních? Pozor, exekutoři už je začali vymáhat
Budete platit daň z příjmu z prodeje nemovitosti?
Do čeho investovat, abychom ušetřili
Auta
Video: To nejlepší z Goodwood Revival 2017
Také Toyota Auris (ne)míří do terénu. Verze Freestyle přidává plasty, ale nic dalšího
Už i Hyundai přechází na uhlíková vlákna, prozrazuje nový patent
Mazda představila svou Škodu Kodiaq. Sedmimístná CX-8 ale do Evropy nemíří
Hyundai i30 N se už vyrábí. Do konce roku vznikne pouze 1450 exemplářů
Technologie
Některé počítače HP se po servisní aktualizaci Windows 10 spouští 10 minut
Tohle by mohla být revoluce. Pi Charger slibuje první opravdu pohodlné bezdrátové nabíjení
Ovladač od Nvidie způsobuje problémy. Zejména s Nočním osvětlením [Windows Insider]
Naděje v kauze drahých pamětí. Výrobci DRAM konečně investují do zvýšení kapacit
„Nejnebezpečnější“ celebritou je Avril Lavigne, tvrdí experti z McAfee
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít