V pondělí večer se v Cannes urodily první ceny

22. června 2010, 13:25 - jod
22. června 2010, 13:25

Jak je na soutěži zvykem, na jedné ceremonii se udělovali lvi za tři kategorie. Včerejší večer patřil PR (PR Lions), promotion (Promo & Activation Lions) a direkt marketingu (Direct Lions).

Jak se ukázalo, kategoriemi se prolínaly i soutěžní práce. Ve dvou ze tří kategoriích – PR a promotion – totiž zvítězila stejná kampaň. Šlo o americkou kampaň s názvem Replay pro energetický nápoj Gatorade.

Bývalí hráči amerického fotbalu, reprezentanti svých středních škol, dostali šanci po patnácti letech znovu sehrát zápas na profesionální úrovni. Jenže k tomu bylo třeba změnit životní styl, nabrat fyzičku, shodit přebytečná kila a vůbec se tak nějak dostat do formy. Kdo by vás lépe provedl takovým martyriem než poradci na zdravý životní styl a fitcentrum, kde si k tomu dáte energetický nápoj. O to nakonec šlo, zvýšit povědomí o nápoji a jeho prodeje ve fit centrech. Výsledek kampaně? Vrcholem byl zápas bývalých dvou školních týmů z New Jearsey včetně jejich dnes taktéž přestárlých roztleskávaček ve vyprodaném stadionu. Během necelých dvou hodin se na zápas vyprodalo deset tisíc vstupenek.

Akce má pokračování v televizi, internetu i klasických médiích. A už se svolávají další týmy. „Dostat druhou šanci je přece úžasné, to chce přece každý,“ komentovali proces návratu ke sportovním výkonům sami hráči, ale i obě poroty, které cenu udělily. Porotám se líbilo i to, ža kampaň dokázala vyvolat konverzace a aktivovat lidi. V rámci PR bylo důležité i to, že akce má pokračování a budování vztahu a reputace značky by tak mělo pokračovat. Autorem kampaně je TBWA\CHIAT\DAY LA.

V kategorii Direct marketingu si Grand Prix odnesla kampaň novezélandského operátora Orcon Broadband, v níž lidé na dálku spolu sehrávali píseň od Iggyho Poppa. V této kategorii byla vyhlášena i cena nejlepší Direct agentury. S nejvyšším počtem bodů si cenu odnesla londýnská agentura ABBOTT MEAD VICKERS BBDO.

Tři vyhlášené kategorie měly společné ještě něco. Všechny zaznamenaly výrazný měziroční nárůst přihlášek o dvacet i třicet procent. V každé z kategorií byly uděleny desítky cen, a to kromě zmiňovaných Grand Prix, zlatí, stříbrní a případně také bronzoví lvi.

Žádná z českých prací se v uvedených kategoriích, bohužel, nedostala na shortlist. V kategorii Direct Lions kandidovaly práce Proximity Prague pro českou módní značku Heex a kampaň Undeline Praha Měl jsem se líp učit pro Školy.cz. Promo a Activations měla hned tři české práce – psí kampaň od Leagas Delaney Praha a kampaň Nedotákejte se pro Orbit a Sousedé pro Direct pojišťovnu od MARK BBDO Prague.

Ani v šesti dalších kategoriích, které už odtajnily shortlisty, se české kampaně neumístily. Naděje zhasly v kategoriích Media, Outdoor, Radio, Press a Cyber a Design.

Více informací o canneských lvech vám přineseme v tištěné Strategii, aktuální informace najdete na stránkách Cannes Lions.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Co potřebujete vědět o pojištění pro zvířata předtím, než ho založíte
Chcete přijmout brigádníka? Rady a tipy, jak na zaměstnávání brigádníků!
Až 52 600 Kč za semestr aneb poplatky za delší studium na VŠ
Auta
Nové Audi A8 dostane unikátní podvozek, který reaguje na…
Nejlepším motorem roku 2017 je osmiválec Ferrari. Poprvé se volil také nejlepší elektromotor
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Že jste ještě neviděli Porsche 911 GT2 RS? Nevadí, stejně už je vyprodané
Ducati Multistrada 1200 Enduro Pro má v hledáčku nejostřejší BMW GS
Technologie
Opera 46 významně zlepšuje stabilitu a omezuje stránky na pozadí
Psaní tahem prstu funguje už i v češtině, kalkulačka umí konvertovat měny [Windows Insider]
Standard Unicode 10.0 přináší znak bitcoinu a 56 nových emoji včetně vousáče a ponožek
Paměti a SSD budou dál zdražovat, zlepšení cen může nastat až v roce 2018
Tip: Hromadu užitečného softwaru za 534 dolarů můžete mít jen za 12 dolarů
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít