V novém větším kabátě

15. května 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
15. května 2006, 00:00

HYUNDAI ACCENT Jihokorejský Hyundai Accent přichází na trh v nové, v pořadí už šesté generaci. Změny nejsou rozhodně pouze kosmetické. Zásadních změn se dočkal podvozek a zavěšení kol, zlepšila se kombinace motorů a převodovek, inovovaný je interiér i vzhled vozu.

HYUNDAI ACCENT Jihokorejský Hyundai Accent přichází na trh v nové, v pořadí už šesté generaci. Změny nejsou rozhodně pouze kosmetické. Zásadních změn se dočkal podvozek a zavěšení kol, zlepšila se kombinace motorů a převodovek, inovovaný je interiér i vzhled vozu.

Předchůdce Accentu se poprvé představil v roce 1975 a doslova ovládl domácí korejský trh. V Evropě se tento model začal prodávat koncem osmdesátých let, tehdy ještě pod původním názvem Pony, od roku 1994 už ale jako Hyundai Accent.

V České republice náleží Accent už léta mezi oblíbené modely, a to zejména díky faktu, že leží na pomezí třídy malých a kompaktních vozů. Zatímco v roce 2003 se ho v Česku prodalo za celý rok 814 kusů, o rok později to už bylo 993 vozů a v loňském roce dokonce již 1613 vozů.

SPORTOVNĚJŠÍ DESIGN

Nový Accent je proti svému předchůdci delší, širší a vyšší. A také prostornější, neboť rozvor náprav je nyní o 60 milimetrů delší. Harmonické zpracování přední části vozu se spodním integrovaným přívodem vzduchu a charakteristické široké linie jemně naznačují sportovní charakter automobilu.

Také interiér vozu dává okamžitě najevo, že stylisté automobilky postoupili zase o notný kus dál. Dvojitě zahnutá palubní deska, která je osvětlena zelenými LED světly, přináší styl a uspořádání přístrojů známé z letadel. Důraz se klade na intuitivní ovládání a jednoduchost. Kapacita zavazadlového prostoru, který pojme 390 litrů, je na tuto třídu poměrně velkorysá. Tím ovšem praktičnost Accentu nekončí, vůz nabízí rovněž řadu praktických úložných prostor ve svém interiéru.

ŠIROKÝ VÝBĚR MOTORŮ

Pod kapotou nového Accentu může pracovat jeden ze tří nabízených motorů. Dva benzinové a jeden dieselový agregát nabízejí pokročilou technologii a vysoký výkon. Všechny motory vyhovují emisním normám Euro4. Základem nabídky je řadový zážehový čtyřválec se šestnácti ventily s rozvodem DOHC o objemu 1399 kubických centimetrů, jenž dosahuje maximálního výkonu 71,3 kilowattů. Accent s tímto motorem zrychluje z nuly na 100 kilometrů za 12,3 sekundy a v kombinovaném provozu spotřebuje 6,2 litru benzinu na 100 kilometrů. K jeho ovládání je možno použít pětistupňovou manuální převodovku nebo volitelně nový, čtyřstupňový automat.

Další variantou je šestnáctiventilový benzinový čtyřválec o objemu 1,6 litru s největším výkonem 82,4 kilowattů. Třetí pohonnou jednotkou je pak dieselový čtyřválec o objemu 1,5 litru a maximálním výkonu 81 kilowattů.

BOHATÁ VÝBAVA STANDARDEM

Modelová nabídka Accentu na českém trhu zahrnuje celkem tři úrovně výbavy: Active, Dynamic a Elegance. Již za základní cenu lze například získat kromě airbagu řidiče a spolujezdce také protiblokovací systém brzd (ABS) s rozdělovačem brzdné síly (EBD), posilovač řízení či palubní počítač.

Accent se také dočkal vylepšení karosérie. Ta je tvrdší, se zpevněnými přepážkami, sloupky a vnitřním uspořádáním minimalizujícím důsledky bočního nárazu. Všechny tyto prvky dohromady tvoří stabilní základnu pro tužší přední rám. Optimalizovány byly také deformační zóny.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Model Hyundai Accent 1,4 Dynamic

Objem motoru 1399 ccm

Max. výkon 71,3 kW

Max. rychlost 177 km/hod

Spotřeba 6,2 l/100 km

Kufr 390 litrů

Cena 289 900 Kč

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín,…
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody zapůjčeného BMW i8
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Technologie
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Změny v pamětech cache a propojení jader. Jak se u Skylake-X zlepšil výkon na 1 MHz?
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít