V novém větším kabátě

15. května 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
15. května 2006, 00:00

HYUNDAI ACCENT Jihokorejský Hyundai Accent přichází na trh v nové, v pořadí už šesté generaci. Změny nejsou rozhodně pouze kosmetické. Zásadních změn se dočkal podvozek a zavěšení kol, zlepšila se kombinace motorů a převodovek, inovovaný je interiér i vzhled vozu.

HYUNDAI ACCENT Jihokorejský Hyundai Accent přichází na trh v nové, v pořadí už šesté generaci. Změny nejsou rozhodně pouze kosmetické. Zásadních změn se dočkal podvozek a zavěšení kol, zlepšila se kombinace motorů a převodovek, inovovaný je interiér i vzhled vozu.

Předchůdce Accentu se poprvé představil v roce 1975 a doslova ovládl domácí korejský trh. V Evropě se tento model začal prodávat koncem osmdesátých let, tehdy ještě pod původním názvem Pony, od roku 1994 už ale jako Hyundai Accent.

V České republice náleží Accent už léta mezi oblíbené modely, a to zejména díky faktu, že leží na pomezí třídy malých a kompaktních vozů. Zatímco v roce 2003 se ho v Česku prodalo za celý rok 814 kusů, o rok později to už bylo 993 vozů a v loňském roce dokonce již 1613 vozů.

SPORTOVNĚJŠÍ DESIGN

Nový Accent je proti svému předchůdci delší, širší a vyšší. A také prostornější, neboť rozvor náprav je nyní o 60 milimetrů delší. Harmonické zpracování přední části vozu se spodním integrovaným přívodem vzduchu a charakteristické široké linie jemně naznačují sportovní charakter automobilu.

Také interiér vozu dává okamžitě najevo, že stylisté automobilky postoupili zase o notný kus dál. Dvojitě zahnutá palubní deska, která je osvětlena zelenými LED světly, přináší styl a uspořádání přístrojů známé z letadel. Důraz se klade na intuitivní ovládání a jednoduchost. Kapacita zavazadlového prostoru, který pojme 390 litrů, je na tuto třídu poměrně velkorysá. Tím ovšem praktičnost Accentu nekončí, vůz nabízí rovněž řadu praktických úložných prostor ve svém interiéru.

ŠIROKÝ VÝBĚR MOTORŮ

Pod kapotou nového Accentu může pracovat jeden ze tří nabízených motorů. Dva benzinové a jeden dieselový agregát nabízejí pokročilou technologii a vysoký výkon. Všechny motory vyhovují emisním normám Euro4. Základem nabídky je řadový zážehový čtyřválec se šestnácti ventily s rozvodem DOHC o objemu 1399 kubických centimetrů, jenž dosahuje maximálního výkonu 71,3 kilowattů. Accent s tímto motorem zrychluje z nuly na 100 kilometrů za 12,3 sekundy a v kombinovaném provozu spotřebuje 6,2 litru benzinu na 100 kilometrů. K jeho ovládání je možno použít pětistupňovou manuální převodovku nebo volitelně nový, čtyřstupňový automat.

Další variantou je šestnáctiventilový benzinový čtyřválec o objemu 1,6 litru s největším výkonem 82,4 kilowattů. Třetí pohonnou jednotkou je pak dieselový čtyřválec o objemu 1,5 litru a maximálním výkonu 81 kilowattů.

BOHATÁ VÝBAVA STANDARDEM

Modelová nabídka Accentu na českém trhu zahrnuje celkem tři úrovně výbavy: Active, Dynamic a Elegance. Již za základní cenu lze například získat kromě airbagu řidiče a spolujezdce také protiblokovací systém brzd (ABS) s rozdělovačem brzdné síly (EBD), posilovač řízení či palubní počítač.

Accent se také dočkal vylepšení karosérie. Ta je tvrdší, se zpevněnými přepážkami, sloupky a vnitřním uspořádáním minimalizujícím důsledky bočního nárazu. Všechny tyto prvky dohromady tvoří stabilní základnu pro tužší přední rám. Optimalizovány byly také deformační zóny.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Model Hyundai Accent 1,4 Dynamic

Objem motoru 1399 ccm

Max. výkon 71,3 kW

Max. rychlost 177 km/hod

Spotřeba 6,2 l/100 km

Kufr 390 litrů

Cena 289 900 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít