V novém větším kabátě

15. května 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
15. května 2006, 00:00

HYUNDAI ACCENT Jihokorejský Hyundai Accent přichází na trh v nové, v pořadí už šesté generaci. Změny nejsou rozhodně pouze kosmetické. Zásadních změn se dočkal podvozek a zavěšení kol, zlepšila se kombinace motorů a převodovek, inovovaný je interiér i vzhled vozu.

HYUNDAI ACCENT Jihokorejský Hyundai Accent přichází na trh v nové, v pořadí už šesté generaci. Změny nejsou rozhodně pouze kosmetické. Zásadních změn se dočkal podvozek a zavěšení kol, zlepšila se kombinace motorů a převodovek, inovovaný je interiér i vzhled vozu.

Předchůdce Accentu se poprvé představil v roce 1975 a doslova ovládl domácí korejský trh. V Evropě se tento model začal prodávat koncem osmdesátých let, tehdy ještě pod původním názvem Pony, od roku 1994 už ale jako Hyundai Accent.

V České republice náleží Accent už léta mezi oblíbené modely, a to zejména díky faktu, že leží na pomezí třídy malých a kompaktních vozů. Zatímco v roce 2003 se ho v Česku prodalo za celý rok 814 kusů, o rok později to už bylo 993 vozů a v loňském roce dokonce již 1613 vozů.

SPORTOVNĚJŠÍ DESIGN

Nový Accent je proti svému předchůdci delší, širší a vyšší. A také prostornější, neboť rozvor náprav je nyní o 60 milimetrů delší. Harmonické zpracování přední části vozu se spodním integrovaným přívodem vzduchu a charakteristické široké linie jemně naznačují sportovní charakter automobilu.

Také interiér vozu dává okamžitě najevo, že stylisté automobilky postoupili zase o notný kus dál. Dvojitě zahnutá palubní deska, která je osvětlena zelenými LED světly, přináší styl a uspořádání přístrojů známé z letadel. Důraz se klade na intuitivní ovládání a jednoduchost. Kapacita zavazadlového prostoru, který pojme 390 litrů, je na tuto třídu poměrně velkorysá. Tím ovšem praktičnost Accentu nekončí, vůz nabízí rovněž řadu praktických úložných prostor ve svém interiéru.

ŠIROKÝ VÝBĚR MOTORŮ

Pod kapotou nového Accentu může pracovat jeden ze tří nabízených motorů. Dva benzinové a jeden dieselový agregát nabízejí pokročilou technologii a vysoký výkon. Všechny motory vyhovují emisním normám Euro4. Základem nabídky je řadový zážehový čtyřválec se šestnácti ventily s rozvodem DOHC o objemu 1399 kubických centimetrů, jenž dosahuje maximálního výkonu 71,3 kilowattů. Accent s tímto motorem zrychluje z nuly na 100 kilometrů za 12,3 sekundy a v kombinovaném provozu spotřebuje 6,2 litru benzinu na 100 kilometrů. K jeho ovládání je možno použít pětistupňovou manuální převodovku nebo volitelně nový, čtyřstupňový automat.

Další variantou je šestnáctiventilový benzinový čtyřválec o objemu 1,6 litru s největším výkonem 82,4 kilowattů. Třetí pohonnou jednotkou je pak dieselový čtyřválec o objemu 1,5 litru a maximálním výkonu 81 kilowattů.

BOHATÁ VÝBAVA STANDARDEM

Modelová nabídka Accentu na českém trhu zahrnuje celkem tři úrovně výbavy: Active, Dynamic a Elegance. Již za základní cenu lze například získat kromě airbagu řidiče a spolujezdce také protiblokovací systém brzd (ABS) s rozdělovačem brzdné síly (EBD), posilovač řízení či palubní počítač.

Accent se také dočkal vylepšení karosérie. Ta je tvrdší, se zpevněnými přepážkami, sloupky a vnitřním uspořádáním minimalizujícím důsledky bočního nárazu. Všechny tyto prvky dohromady tvoří stabilní základnu pro tužší přední rám. Optimalizovány byly také deformační zóny.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Model Hyundai Accent 1,4 Dynamic

Objem motoru 1399 ccm

Max. výkon 71,3 kW

Max. rychlost 177 km/hod

Spotřeba 6,2 l/100 km

Kufr 390 litrů

Cena 289 900 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče