V nouzi pomůže jedno tlačítko

11. září 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
11. září 2006, 00:00

ZABEZPEČENÍ VOZIDLAZatím pouze jediný systém zabezpečení vozidel pomůže řidiči v případě havárie, náhlé nevolnosti či násilného přepadení. Stačí zmáčknout tlačítko a centrální dispečink je okamžitě schopen lokalizovat nejen polohu vozidla.

ZABEZPEČENÍ VOZIDLA Zatím pouze jediný systém zabezpečení vozidel pomůže řidiči v případě havárie, náhlé nevolnosti či násilného přepadení. Stačí zmáčknout tlačítko a centrální dispečink je okamžitě schopen lokalizovat nejen polohu vozidla. Nedávná přepadení vozů bezpečnostních služeb ukázala, že většina způsobů zabezpečení aut není schopna zabránit právě podobným případům. Systémy totiž dnes umí mechanicky zabezpečit už prakticky všechny prostory ve voze, pomocí satelitů lze vyhledat ukradené vozidlo, v okamžiku nehody či únosu vozidla jsou však téměř bezmocné. Společnost Autolocator ale přišla na trh s řešením, které by mohlo v podobných situacích výrazně pomoci. Řidič automobilu má k dispozici takzvané nouzové tlačítko, které v kombinaci se satelitním zabezpečením pomůže v případě jakékoliv kritické situace. ZÁSAH DO NĚKOLIKA MINUT V čem je toto řešení jiné než ostatní na trhu dostupná? Jediný stisk tlačítka spojí vozidlo během několika sekund s pultem centrální ochrany či jiným přednastaveným číslem (například podnikovým dispečinkem). Tím se aktivuje odposlech vnitřku (nebo i vnějšku) vozidla, dispečer tak slyší řidiče, případně může sledovat dění ve vozidle. Pokud je vůz vybaven i vnitřním reproduktorem, mohou spolu volaný a řidič přímo hovořit bez použití mobilu. V případě, že volaným je dispečer na pultu centrální ochrany, lze okamžitě určit přesnou polohu vozu na digitální mapě a zorganizovat zásah (zejména tedy přivolat ambulanci nebo policii). Od října firma Autolocator chystá novinku, vedle nouzového tlačítka budou vozidla vybavována nárazovým čidlem a celý systém se spustí v případě havárie automaticky. UŽITEČNÉ SLEDOVÁNÍ**

Pro řadu firem může být velmi užitečná i možnost s pomocí tohoto systému sledovat průběžně trasu vozidla. Třeba právě při převozu peněz představuje každé odchýlení od naplánované trasy bezpečnostní riziko. Takový monitoring ale dobře poslouží i pro běžnou kontrolu práce zaměstnanců - řidičů služebních vozidel.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít