V nouzi pomůže jedno tlačítko

11. září 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
11. září 2006, 00:00

ZABEZPEČENÍ VOZIDLAZatím pouze jediný systém zabezpečení vozidel pomůže řidiči v případě havárie, náhlé nevolnosti či násilného přepadení. Stačí zmáčknout tlačítko a centrální dispečink je okamžitě schopen lokalizovat nejen polohu vozidla.

ZABEZPEČENÍ VOZIDLA Zatím pouze jediný systém zabezpečení vozidel pomůže řidiči v případě havárie, náhlé nevolnosti či násilného přepadení. Stačí zmáčknout tlačítko a centrální dispečink je okamžitě schopen lokalizovat nejen polohu vozidla. Nedávná přepadení vozů bezpečnostních služeb ukázala, že většina způsobů zabezpečení aut není schopna zabránit právě podobným případům. Systémy totiž dnes umí mechanicky zabezpečit už prakticky všechny prostory ve voze, pomocí satelitů lze vyhledat ukradené vozidlo, v okamžiku nehody či únosu vozidla jsou však téměř bezmocné. Společnost Autolocator ale přišla na trh s řešením, které by mohlo v podobných situacích výrazně pomoci. Řidič automobilu má k dispozici takzvané nouzové tlačítko, které v kombinaci se satelitním zabezpečením pomůže v případě jakékoliv kritické situace. ZÁSAH DO NĚKOLIKA MINUT V čem je toto řešení jiné než ostatní na trhu dostupná? Jediný stisk tlačítka spojí vozidlo během několika sekund s pultem centrální ochrany či jiným přednastaveným číslem (například podnikovým dispečinkem). Tím se aktivuje odposlech vnitřku (nebo i vnějšku) vozidla, dispečer tak slyší řidiče, případně může sledovat dění ve vozidle. Pokud je vůz vybaven i vnitřním reproduktorem, mohou spolu volaný a řidič přímo hovořit bez použití mobilu. V případě, že volaným je dispečer na pultu centrální ochrany, lze okamžitě určit přesnou polohu vozu na digitální mapě a zorganizovat zásah (zejména tedy přivolat ambulanci nebo policii). Od října firma Autolocator chystá novinku, vedle nouzového tlačítka budou vozidla vybavována nárazovým čidlem a celý systém se spustí v případě havárie automaticky. UŽITEČNÉ SLEDOVÁNÍ**

Pro řadu firem může být velmi užitečná i možnost s pomocí tohoto systému sledovat průběžně trasu vozidla. Třeba právě při převozu peněz představuje každé odchýlení od naplánované trasy bezpečnostní riziko. Takový monitoring ale dobře poslouží i pro běžnou kontrolu práce zaměstnanců - řidičů služebních vozidel.

Mohlo by vás zajímat

Finance
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Vyřizování dětského pasu nenechávejte na poslední chvíli. Rychlopas se prodraží.
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
EU: Jak vysoké je zdanění práce u podprůměrných mezd?
Macron ve stopách Babiše
Auta
Škoda vyrobila už šest milionů Octavií
Na prodej je krásná Škoda 130 RS. Její cena vás ale pravděpodobně nepotěší
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid jezdí za 1,4 litru na 100 km
Škoda Citigo má i po faceliftu pořád co nabídnout (první jízdní dojmy)
Seat Arona je přizvednutá Ibiza. Má být levnější než Juke
Technologie
Ve Windows Storu se objevil neoficiální, ale funkcemi nabitý klient pro Google Play Music
Objevily se těžní verze Radeonů Polaris. Na trh se vrací RX 470, někdy i s výstupy
Den D přišel. Evropská komise udělila Googlu rekordní pokutu 2,42 miliardy eur
Legendární John Romero prodává Dooma II. Na diskety se vám i podepíše
WhatsApp začíná podporovat posílání jakýchkoli typů souborů do velikosti až 128 MB
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít