V nouzi pomůže jedno tlačítko

11. září 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
11. září 2006, 00:00

ZABEZPEČENÍ VOZIDLAZatím pouze jediný systém zabezpečení vozidel pomůže řidiči v případě havárie, náhlé nevolnosti či násilného přepadení. Stačí zmáčknout tlačítko a centrální dispečink je okamžitě schopen lokalizovat nejen polohu vozidla.

ZABEZPEČENÍ VOZIDLA Zatím pouze jediný systém zabezpečení vozidel pomůže řidiči v případě havárie, náhlé nevolnosti či násilného přepadení. Stačí zmáčknout tlačítko a centrální dispečink je okamžitě schopen lokalizovat nejen polohu vozidla. Nedávná přepadení vozů bezpečnostních služeb ukázala, že většina způsobů zabezpečení aut není schopna zabránit právě podobným případům. Systémy totiž dnes umí mechanicky zabezpečit už prakticky všechny prostory ve voze, pomocí satelitů lze vyhledat ukradené vozidlo, v okamžiku nehody či únosu vozidla jsou však téměř bezmocné. Společnost Autolocator ale přišla na trh s řešením, které by mohlo v podobných situacích výrazně pomoci. Řidič automobilu má k dispozici takzvané nouzové tlačítko, které v kombinaci se satelitním zabezpečením pomůže v případě jakékoliv kritické situace. ZÁSAH DO NĚKOLIKA MINUT V čem je toto řešení jiné než ostatní na trhu dostupná? Jediný stisk tlačítka spojí vozidlo během několika sekund s pultem centrální ochrany či jiným přednastaveným číslem (například podnikovým dispečinkem). Tím se aktivuje odposlech vnitřku (nebo i vnějšku) vozidla, dispečer tak slyší řidiče, případně může sledovat dění ve vozidle. Pokud je vůz vybaven i vnitřním reproduktorem, mohou spolu volaný a řidič přímo hovořit bez použití mobilu. V případě, že volaným je dispečer na pultu centrální ochrany, lze okamžitě určit přesnou polohu vozu na digitální mapě a zorganizovat zásah (zejména tedy přivolat ambulanci nebo policii). Od října firma Autolocator chystá novinku, vedle nouzového tlačítka budou vozidla vybavována nárazovým čidlem a celý systém se spustí v případě havárie automaticky. UŽITEČNÉ SLEDOVÁNÍ**

Pro řadu firem může být velmi užitečná i možnost s pomocí tohoto systému sledovat průběžně trasu vozidla. Třeba právě při převozu peněz představuje každé odchýlení od naplánované trasy bezpečnostní riziko. Takový monitoring ale dobře poslouží i pro běžnou kontrolu práce zaměstnanců - řidičů služebních vozidel.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče